Ärsyttää kirpputorimyyjät jotka selittelevät hintojaan sillä kuinka paljon ovat itse tuotteesta maksaneet.

• Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
Kirppumummo
No tuo oli kallis setti, mutta onhan se selvä, että käytetyn hinta perustuu tuotteen alkuperäiseen hintaan. Poislukien tietysti, jotkut antiikki tms tavarat. Paljon olen kirpputorille tavaraa vienyt ja näin se menee. Poikkeuksena ehkä H&M, jonka vaatteista saa suhteessa enemmän muihin merkkeihin verrattuna.

Myyjänä sen sijaan minua ärsyttää ostajat, jotka kommentoivat hintoja kovaan ääneen (ei siis vain minun pöytäni vaan yleisesti). Ei ole pakko ostaa.

"vieras"
Kirppisasikkaana otan mielelläni vastaan lisäinformaatiota tuotteista. Hinta uutena kiinnostaa ja myös tuotteen käyttö ja mahdolliset viat. Joskus huomaan, että näissä yritetään huijatakin esim. kirjoittamalla uusi ja tuote on kuitenkin selvästi kulunut. Rehellistä tietoa arvostan kirpparilla. Saatan myös myyjänä laittaa jotain lisätietoa tuotteista, joista pyydän vähän tavallista korkeampaa hintaa.

6477
No meillä pojalle ostettiin kalliit, laatunahkaa olevat juhlakengät joita piti tasan tarkkaan yksissä juhlissa - ei ollut sitemmin käyttöä ja jäivät hetkessä pieniksi kun poika kasvaa suorastaan kohisten. Kengät maksoivat 60e. Jos minä pyydän niistä 30-35e, onko se muka hirveän väärin? Kerran käytetyt kengät ja myyn ne puoleen hintaan, vaikka pohjissa tai missään ei mitään kulumaa jne.
Ei mutta nehän pitäs tietysti myydä kahdella eurolla, koska eihän ne kuitenkaan ole UUDET.

"vieras"
Vielä enemmän ärsyttävät ostajat, joille kaikki pitäisi myydä enintään eurolla parilla, vaikka hyväkuntoinen vaate olisi maksanut lähes satasen. Jättökäät sitten ostamatta jos on liian kallis tai menköön hakemaan kaupasta uuden.

Kieltämättä tuossa mainitsemassasi tapauksessa on vähän korkea hinta, mutta lähes uudesta voisi hyvinkin pyytää vaikka kympin.

Ajatuksissani olen miettinyt siten, että kirppishinta pitäisi olla noin 70% ovh:sta, vaikka tuotetta olisi käytetty vain sen yhden kerran. Kaupatkin myyvät pitkään varastossa olleita tuotteitaan ale hinnoin, en siis ymmärrä, miksi kirppismyyjän pitäisi saada tuotteestaan miltei alkuperäinen hinta.

Tänään pyörähdin lastenvaatekirppiksellä ja kyllä mä siellä hymähdin joillekin hinnoille. Esim. Me and I tunika 9e (todella kulahtanut, värit haalistuneet reippaasti, reikä helmassa, tahroja). Timberland t-paita 15e venynyt, vanunut ja värit lähteneet. En kyllä tiedä kuinka paljon nuo maksavat uutena, mutta mun makuun turhan paljon pyydetty huonokuntoisista vaatteista.

"jenni"
No just viimeks myytiin ticketin haalaria 20e:lla kun se on kuitenkin ticketiä :D
Huonokuntoista vaatetta ei "merkillisyys" pelasta, mutta kyllä mä voin maksaa yli puolet ovh:sta niiden merkkien haalareista, joiden tiedän kestävän yhden talven lähes uudenveroisina. Jos maksan vaikka 70 euroa vähän käytetystä merkkihaalarista ja myyn sen myöhemmin 40 eurolla, niin ei tule kalliiksi sen talven vaatetus.

"vieras"
Mua ei ärsytä niinkään se alkuperäisen hinnan kertominen - sillä kun on merkitystä sille, paljonko on mielestäni ok pyytää. Mutta pitäähän sitä ottaa huomioon myös tuotten kunto. Enemmän ärsyttää suoranainen valehtelu tyyliin näitä ei ole käytetty ollenkaan ja esim. housujen polvista kuitenkin näkee, että todellakin on käytetty.

"vieras"
Mua ärsyttää ylihinnoittelu oli tuotteen alkuperäinen hinta mikä tahansa. Toki siis voi pyytää enemmän sellaisesta, joka on ollut ollut uutena kallis tai lähes käyttämätön, mutta rajansa kaikella.

"tunkion kukko"
Tänään katselin kirpputorilla kivaa settiä vauvalle (body+puolipotkarit). Hinta 20e, kun myyjä on siitä itse maksanut 30e eikä sitä ole pidetty kun muutaman kerran....
Mä ainakin kyllä luokittelen hinnat kirpparilla pääasiassa sillä perusteella, et mitä olen itse maksanut siitä uutena ja mikä kunto on.

Millä perusteella muka sit pitäisi hinnoitella?

"tunkion kukko"
[QUOTE="vieras";26870468]Mua ärsyttää ylihinnoittelu oli tuotteen alkuperäinen hinta mikä tahansa. Toki siis voi pyytää enemmän sellaisesta, joka on ollut ollut uutena kallis tai lähes käyttämätön, mutta rajansa kaikella.[/QUOTE]

Mä en käsitä, siis kalliita tuotteita ei saisi myydä sun logiikan mukaan kirpparilla?
Vai mikä on ylihinnoittelua?

"minä"
Kyllä vaatteen kunnon ja laadun pitäisi määrittää hinta. Hyväkuntoisesta harvinaisesta/suositusta vaatteesta voi pyytää enemmän. Tietyt merkit myyvät hyvin. Mutta itsekään en ymmärrä niitä, jotka yrittävät myydä jotain loppuunkäytettyä alunperin kallista vaatetta vielä kirpputorillakin kalliilla.

Jotkut tosiaan sanoo, että kaksi euroa on maksimi vaatteen hinta kirpparilla. Sillä hintaa voin myydä henkkamaukan tai lindexin paidan, mutta en sitä 30e paitaa. Jos se on kaunis, erittäin hyvässä kunnossa ja haluttu, niin 20e voi olla ihan oikeakin hinta.

Kaikesta ei kirpparilla makseta murto-osaa ostohinnasta. Askartelijoiden välineet näillä suunnatuilla kirppiksillä on haluttua, vaikka se hinta olisi vain 20% alennusta uudesta. Siellä on kilpaleikki siitä, kuka ehtii eka. Legoja jos saat kirpputorilta pilkkahintaan, olet tehnyt erityisen löydön, jne.

"Vieras"
[QUOTE="Selina";26870565]Aina löytyy hyväkuntoista ostettavaa vaikka periaate on max 70% ovhsta kirppiksellä. Sillä periaatteella itsekin myyn. Ahneus on vaan noloa.[/QUOTE]

No eiks aloittajan löytämä setti nimenmaan ollu 70% ovh:sta? Oliko se sinusta ok hinta? Minusta 30%ovh:sta, eli 70% alennus olisi sopivampi.

Mua ärsyttää tuo varsinkin silloin kun myyjä sanoo maksaneensa tuotteesta esim. 30e, mutta sen tämänhetkinen hinta on kaupassa 10e, niin silloin se myyjä EI VOI pyytää siitä 15e vaan maksimi hinta on 5e!
Itse en osta koskaan kirpparilta "kallista" vaan esim. lasten vaatteen maksimi hinta mulle on 3e...

No meillä pojalle ostettiin kalliit, laatunahkaa olevat juhlakengät joita piti tasan tarkkaan yksissä juhlissa - ei ollut sitemmin käyttöä ja jäivät hetkessä pieniksi kun poika kasvaa suorastaan kohisten. Kengät maksoivat 60e. Jos minä pyydän niistä 30-35e, onko se muka hirveän väärin? Kerran käytetyt kengät ja myyn ne puoleen hintaan, vaikka pohjissa tai missään ei mitään kulumaa jne.
Ei mutta nehän pitäs tietysti myydä kahdella eurolla, koska eihän ne kuitenkaan ole UUDET.
Musta se taas on aika tyhmä hinnoittelu periaate, että "ei meilel tullu käyttöä sittenkään.." Ostetaan 60e kengät, käytetään kerran ja sitten myydään suurella hinnalla pois. Miks alunperin sit ostettiin niin kalliit kengät, jos jälkeenpäin sapettaa, että kun ei niitä käytettykkään? Maksatetaan sit toisella ihmisellä se oma "moka"...

Jotkut tosiaan sanoo, että kaksi euroa on maksimi vaatteen hinta kirpparilla. Sillä hintaa voin myydä henkkamaukan tai lindexin paidan, mutta en sitä 30e paitaa. Jos se on kaunis, erittäin hyvässä kunnossa ja haluttu, niin 20e voi olla ihan oikeakin hinta.
Jaa, että kun itse olet maksanut tuotteesta uutena 30e, niin seuraavan käyttäjän pitää maksaa käytetystä paidasta 20e, jolloin sulle itselles jää uudelle paidalle hintaa vain 10e? Mikä meni vikaan....

Jaa, että kun itse olet maksanut tuotteesta uutena 30e, niin seuraavan käyttäjän pitää maksaa käytetystä paidasta 20e, jolloin sulle itselles jää uudelle paidalle hintaa vain 10e? Mikä meni vikaan....
Ja seuraava myy sen 10eurolla eteenpäin käytön jälkeen ? Oliko sekin ihan väärin? Eikös tässä ole pointtina yleinen jälleenmyyntihinta. Jos siitä rätistä maksetaan 20e käytettynä, niin miksi se pitäisi vaikka 10eurolla myydä eteenpäin. Toki jos vaate ei ostajia kiinnosta, niin kukaan toki ei sitä 20eurolla osta. Joskus jopa niistä maksetaan käytettynä enemmän kuin uutena...

Hinnoittelua ohjaa ostohinta ja yleinen markkinainnostus. Jossain tuotteessa erot on pienet ja jossain isommat.

Onko väärin, että joku maksaa Lindexin vaatteesta 7e ja myy 5eurolla käytön jälkeen ja on maksanut ehkä sen 2e itse vaatteesta lopulta?

--- ap
Mä lähinnä tarkoitin sitä, että ei minua kiinnosta mitä se myyjä siitä on maksanut. Itsehän tiedän olenko valmis maksamanaa jostain haluamastani tuotteesta pyydetyn hinnan. Ei se mitä myyjä on siitä maksanut vaikuta ostopäätökseeni millään tavalla.

Yhteistyössä