Älykkyyskeskustelu koronakeissin osalta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Suurimmassa osassa ei mennyt kuukausia.

Me kaikki tiedämme rokotteen tulevat haitat koska ne ovat ihan niitä samoja haittoja, joita on jo raportoitu. Ei voi olla mitään maagisia haittoja, jotka ilmenevät vasta 2 tai 5 tai 10 vuoden päästä, mutta ei koskaan aikaisemmin. Ei rokotteessa ole mitään sellaista mekanismia, joka mahdollistaisi tuon.
"Puolella sairastuneista oire on alkanut 4 kuukauden kuluessa rokotuksesta, mutta joka kuudennella viive on ollut yli 8 kuukautta. Enimmillään se on ollut kaksi vuotta."

_Vain puolella_ oli oireet alkanut 4kk sisällä. Ja se 4kk on myös pitkä aika, koska se on silloin vaikea yhdistää nimenomaan siihen rokotteeseen se oire ja se vie siten entistä pidemmän aikaa ennen kuin tajutaan että ei hitsi, johtuiskohan siitä rokotteesta.
 
vierailija
"Puolella sairastuneista oire on alkanut 4 kuukauden kuluessa rokotuksesta, mutta joka kuudennella viive on ollut yli 8 kuukautta. Enimmillään se on ollut kaksi vuotta."

_Vain puolella_ oli oireet alkanut 4kk sisällä. Ja se 4kk on myös pitkä aika, koska se on silloin vaikea yhdistää nimenomaan siihen rokotteeseen se oire ja se vie siten entistä pidemmän aikaa ennen kuin tajutaan että ei hitsi, johtuiskohan siitä rokotteesta.
Jos nyt olisi ilmennyt alttius narkolepsialle, se olisi jo ilmennyt jollakulla. Ensimmäisistä rokotteista on jo yli vuosi.
Ei ole sellaista mekanismia, että jokin haitta laukeaisi kaikilla 2 vuoden jälkeen.
 
Tamarakin mainittiin podcastissa! Nyt Tamara on varmaan väärässä, sillä lapsilla ei ole luonnollista immuniteettia koronaa vastaan.
No nyt menee mielenkiintoiseksi.

En ole vielä tuota podcastia kuunnellut, mutta tilastot eivät ainakaan puhu sen puolesta että lapsilla ei olisi hyvää puolustusmekanismia koronaa vastaan koska eiväthän he ole sairastuneet pahasti koronaan?
 
Pitkin hampain tätä nyt sitten kuuntelen! Tuo haastattelija on niiiin ärrrrrrsyttävä! En yhtään ihmettelisi, että jo tuon alkuspiikin vuoksi osa lopettaa kuuntelun, mutta en anna periksi, jatkan kuuntelua.
Siis kuuntelen kaksi ja puoli tuntia tuota hiivatin ärsyttävää ukkoa mikä ei anna edes ton Rämetin puhua! Tässä ei mennä asiaan näköjään ollenkaan.

Jos joku on kuunnellut tän niin voisko laittaa ajat mistä mihin kannattaa kuunnella, en mä aio käyttää turhaan aikaani. Nyt mä tiedän että haastattelija on keskonen ja miten hän on innostunut lukemaan ja vaikka mitä muuta mikä mua ei todellakaan kiinnosta!
Ei liity tarpeeksi immunologiaan.
Nopea esittely ja aiheeseen olisi riittänyt. Kuuntelen tätä edelleen eikä mitään aiheeseen liittyvää ole ollut ja sitten vielä tuo haastattelija kokonajan keskeyttää Rämetin, olis jo hiljaa!😁
Ei mua kiinnosta noiden elämäntarinat, niille olis voinu varmaan laittaa oman podcastin!!!
 
vierailija
No nyt menee mielenkiintoiseksi.

En ole vielä tuota podcastia kuunnellut, mutta tilastot eivät ainakaan puhu sen puolesta että lapsilla ei olisi hyvää puolustusmekanismia koronaa vastaan koska eiväthän he ole sairastuneet pahasti koronaan?
Ei ole odotettavissa mitään draamaa:) casti kertoo syventävästi mekanismit, jotka solutasolla tiedetään tapahtuvan. Se, mitä ei tiedetä, kerrotaan myös. Yksi asia on tuo, että jotku virukset iskee herkemmin esim lapsiin ja vanhuksiin, osa aikuisväestöön.

Pitkin hampain tätä nyt sitten kuuntelen! Tuo haastattelija on niiiin ärrrrrrsyttävä! En yhtään ihmettelisi, että jo tuon alkuspiikin vuoksi osa lopettaa kuuntelun, mutta en anna periksi, jatkan kuuntelua.
Haastattelija osaa mielestäni kohtuuhyvin antaa Rämetin kertoa. Välillä kysyy asioita, jotka esim itselle tuli jo selväksi, mutta sitähän tämä julkaisutoiminta on. Kertaa hyvin tapahtuneet asiat, että pysyy kärryilläkin vielä tunnin jälkeen.

Mut täs tosissaan sitä selkokieltä, mitä itsekin kaivannu täs pyörityksessä. Varmasti uutisetkin avautuu ihan uudella tasolla ton selvityksen jälkeen. Tsemppiä kuunteluun!
 
vierailija
Siis kuuntelen kaksi ja puoli tuntia tuota hiivatin ärsyttävää ukkoa mikä ei anna edes ton Rämetin puhua! Tässä ei mennä asiaan näköjään ollenkaan.

Jos joku on kuunnellut tän niin voisko laittaa ajat mistä mihin kannattaa kuunnella, en mä aio käyttää turhaan aikaani. Nyt mä tiedän että haastattelija on keskonen ja miten hän on innostunut lukemaan ja vaikka mitä muuta mikä mua ei todellakaan kiinnosta!
Ei liity tarpeeksi immunologiaan.
Nopea esittely ja aiheeseen olisi riittänyt. Kuuntelen tätä edelleen eikä mitään aiheeseen liittyvää ole ollut ja sitten vielä tuo haastattelija kokonajan keskeyttää Rämetin, olis jo hiljaa!
Ei mua kiinnosta noiden elämäntarinat, niille olis voinu varmaan laittaa oman podcastin!!!
Se lopettaa kohta:D ja Rämet puhuu lopuksi sen haastattelijan päälle! En valitettavasti kattonu minuutteja, kun laitoin pyykkii samalla kuunnellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Ei ole odotettavissa mitään draamaa casti kertoo syventävästi mekanismit, jotka solutasolla tiedetään tapahtuvan. Se, mitä ei tiedetä, kerrotaan myös. Yksi asia on tuo, että jotku virukset iskee herkemmin esim lapsiin ja vanhuksiin, osa aikuisväestöön.


Haastattelija osaa mielestäni kohtuuhyvin antaa Rämetin kertoa. Välillä kysyy asioita, jotka esim itselle tuli jo selväksi, mutta sitähän tämä julkaisutoiminta on. Kertaa hyvin tapahtuneet asiat, että pysyy kärryilläkin vielä tunnin jälkeen.

Mut täs tosissaan sitä selkokieltä, mitä itsekin kaivannu täs pyörityksessä. Varmasti uutisetkin avautuu ihan uudella tasolla ton selvityksen jälkeen. Tsemppiä kuunteluun!
Mä kuuntelin pari molekyylibiologian opettajan luentoa kera fläppitaulun ja voin sanoa, että sitä jaksoi kuunnella. Pysyivät kokoajan aiheessa, eivätkä selitelleet vähän väliä jotakin elämäntapahtumaa.

Anteeks nyt kun olen tylsä, mutta en aio ainakaan nyt kuunnella. Tuossa haastattelijassa on jotain vikaa! Ammattimaisuus puuttuu. Tykkään tylsistä ja asiaan menevistä/asiassa pysyvistä luoennoista!:oops:
 
vierailija
Lupaan kuunnella myöhemmin, mutta jos jollain riittää viitsimystä niin auttakaa akkaa mäessä ja laittakaa asiapuhe ajat niin vältyn näiltä muilta höpinöiltä.
Se asiapuhe alkaa heti, kun se aivastusviruspartikkeli on edennyt nenään. Siitä se lähtee soluihin ja luvassa on aikamoinen trippi. Sen jälkeen koko casti on pelkkää asiaa, kunnes tulee joku kysymysjuttu lopuksi, n 5minuuttia. Haastattelija tosissaan vaan kyselee sit siitä lähtien.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Se asiapuhe alkaa heti, kun se aivastusviruspartikkeli on edennyt nenään. Siitä se lähtee soluihin ja luvassa on aikamoinen trippi. Sen jälkeen koko casti on pelkkää asiaa, kunnes tulee joku kysymysjuttu lopuksi, n 5minuuttia. Haastattelija tosissaan vaan kyselee sit siitä lähtien.
Olen nyt vähän ajan sisällä kuunnellut tätä samaa settiä tunti tolkulla muiden ansioituneiden toimesta esim. Tuumilan, että ei tässä varmaan mitään uutta minulle ole, mutta toki kiinnostaa jos tässä on jotakin uutta.
Kuuntelen tämän huomenna.(y)
 
vierailija
Jos nyt olisi ilmennyt alttius narkolepsialle, se olisi jo ilmennyt jollakulla. Ensimmäisistä rokotteista on jo yli vuosi.
Ei ole sellaista mekanismia, että jokin haitta laukeaisi kaikilla 2 vuoden jälkeen.
Niin että et usko että sikainfluenssarokotteen saanut on sairastunut rokotteen takia narkolepsiaan 2v kuluttua rokotteen ottamisesta?

Kai myös tajuat että ei se ensimmäisen piikin saanut välttämättä sitä haittaa saa? Suomessa ehdittiin rokottaa 70% kansalaisista ennen kuin rokote vedettiin markkinoilta. Lasten rokotukset Suomessa on alkanut vasta kesällä. Pienillä lapsilla rokotekattavuus on vielä erittäin vähäistä.
 
vierailija
Lupaan kuunnella myöhemmin, mutta jos jollain riittää viitsimystä niin auttakaa akkaa mäessä ja laittakaa asiapuhe ajat niin vältyn näiltä muilta höpinöiltä.
Ei voi sanoa että missä on asiaa, kun välillä heittää jotain vitsintynkää väliin. Tää on aika hauska, rento, kuuntelin autossa mutta kyllä tähän joutui välillä ihan keskittymäänkin.
 
vierailija
Olen nyt vähän ajan sisällä kuunnellut tätä samaa settiä tunti tolkulla muiden ansioituneiden toimesta esim. Tuumilan, että ei tässä varmaan mitään uutta minulle ole, mutta toki kiinnostaa jos tässä on jotakin uutta.
Kuuntelen tämän huomenna.
Kyl mä uskon, et on. Ihan vasta kyselit jotain, mitä toi selitti tos. En tietenkään muista kysymystä. Kyl mäki kuuntelisin ton ajan kans, vaikka just kun laittaa pyykkii.
Laita sä joku Tuumilan casti? Ei löytyny googlella.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Kyl mä uskon, et on. Ihan vasta kyselit jotain, mitä toi selitti tos. En tietenkään muista kysymystä. Kyl mäki kuuntelisin ton ajan kans, vaikka just kun laittaa pyykkii.
Laita sä joku Tuumilan casti? Ei löytyny googlella.
Mä tykkään näistä vanhoista kurpista enemmän, olen katsokaas boomeri, ainakin mieleltäni! :D

 
vierailija
Niin että et usko että sikainfluenssarokotteen saanut on sairastunut rokotteen takia narkolepsiaan 2v kuluttua rokotteen ottamisesta?

Kai myös tajuat että ei se ensimmäisen piikin saanut välttämättä sitä haittaa saa? Suomessa ehdittiin rokottaa 70% kansalaisista ennen kuin rokote vedettiin markkinoilta. Lasten rokotukset Suomessa on alkanut vasta kesällä. Pienillä lapsilla rokotekattavuus on vielä erittäin vähäistä.
En sanonut. Sanoin, et jos narkolepsiaa olis, se olis jo huomattu. Maailmalla rokotukset on alkanu paljon ennen Suomea. Ja kuten sanoit itsekin, kaikki tapaukset ei alkaneet 2vuoden päästä, vaan suurin osa 4-8kk. Eli jos et väitä, et kaikki narkolepsiatapaukset tulee alkaan 2v päästä, olen oikeassa, homma on testattu.

Ja nyt koronapiikin kohdalla viranomaiset on tiedottaneet välittömästi kaikesta ja vetäny heti pois Midernan? kun tietoa sydänlihastulehduksista tuli.

Jep, jos aikuset ottais rokotteen, lasten ei ehkä tarttis.
 
vierailija
Mä tykkään näistä vanhoista kurpista enemmän, olen katsokaas boomeri, ainakin mieleltäni!

Mit eiks toi ole rokotevadtadhörhö, kertooks toi jotain faktaa?
 

Yhteistyössä