Älkää soittako hätäkeskukseen...

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
mulle sanottiin kun olin yrittänyt itsemurhaa.. että mikset sä sitten onnistunut?
Mene käymään katsomassa niitä pieniä ihmisiä, jotka taistelevat hengestään syöpäosastolla ja lopeta säälin hakeminen aikuinen ihminen. Ei ole vaikeaa riistää itseltään henkeään, jos on tosissaan. Näitä pillereiden ottajia, ranteiden nyhrääjiä on niin nähty.
 
vierailija
Päivystäjillä on todella paljon pahoinvointia.


12 h työvuorot kyllä äkkiseltään tuntuu pitkältä vuorolta, vaikka tuleekin vapaapäiviä enemmän. Työtä on liikaa ja vastuu painaa, liian vähän työntekijöitä 12 h vuorolle. Tuntuu aika huonolta yhtälöltä.
Siinä samassa työhuoneessa pitäisi olla useita työntekijöitä, joilta voi tarvittaessa kysyä ohjeita ja neuvoja tai joku takapäivystyshomma ettei haasteellisissa asioisssa joudu päättämään yksin.
Työnohjaus toivottavasti on hoidettu työntekijöille.

Ymmärrän myös hätänumeroon soittaisenkin, kun tällä hetkellä kaikki paikat on täynnä ja jostain haluaa neuvoa.
toki sinne ilm. menee sitten ihan kaiken sorttista kiireetöntä soittoa.

Itse olen joutunur soittamaan muutaman kerran hätänumeroon, sain asiallisen palvelun ja hyvät ohjeet hoitaa potilaan asiat eteenpäin. Ammattilaisena ehkä osaan myös kertoa asiat niin mitä hätänumeron tyyppi haluaa tietää. Ambulanssin tulo voi kestää kauan helsingissäkin kun on samaan aikaa ajoja ympäriinsä, odottavan aika on pitkä vaikka ehkä ei ole ihan hirveen pitkistä minuuteista kiinni.
 

Yhteistyössä