Älkää ruokkiko lamaa!

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
http://www.alaruokilamaa.fi

"Jotta lama nääntyisi nälkään...

1. Osta kuin ennenkin.
2. Älä vaihda halvempaan.
3. Suosi kotimaisia palveluita ja tuotteita.
4. Älä anna yleisen kauhistelun pelotella.
5. Jos se on vallassasi, älä jaa potkuja.
6. Muista, että on niitä lamoja ollut ennenkin."

mut miten voi olla vaihtamatta halvempaan tai ostaa samanlailla kun ennekin jos laman takia tulot tippuu rankasti. eikai toi mikään tahdon asia ole. en mä ainakaan halua elää yli varojeni vaan siksi että en ruokkisi lamaa.. kyllä ruokin mielummin lapseni

muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
mut miten voi olla vaihtamatta halvempaan tai ostaa samanlailla kun ennekin jos laman takia tulot tippuu rankasti. eikai toi mikään tahdon asia ole. en mä ainakaan halua elää yli varojeni vaan siksi että en ruokkisi lamaa.. kyllä ruokin mielummin lapseni
Mietin ihan just samaa... Kyllä meillä eletään niiden tulojen mukaan, ei aleta jemmaamaan sen enempää "sukan varteen" kuin ennenkään.
Vois siis sanoa, että ei ruokita lamaa vaan eletään samoilla periaatteilla kuin ennenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
No nämä säännöt eivät tietenkään koske niitä, joilla on olosuhteet muuttuneet! Vaan niitä suurinta osaa ihmisistä, jotka alkavat vain laman pelon takia muuttamaan kulutuskäyttäytymistään vaikka tulot pysyvät ennallaan, ja siten ruokkivat lamaa.

hei
mua sitten sapettaa yksi kaveri joka puhuu aina kun nähdään taantumasta ja lamasta jne. Joulunakin päätti olla ostamatta kummipojalleen mitään, kun pitää säästää jne.
Hänellä on vielä mittava omaisuus ja vaikka työtkin loppuisivat tulisi hyvin toimeen, koska elää nuukasti ja on velaton, mutta nyt hänen touhu lähentelee sairautta.

Seuraavalla kerralla jos marisee avaan suuni, keksikääs mitä minä hänelle heitän sitten..

juu, käytän mahdollisimman paljon kotimaisia liikkeitä ja tuotteita, ja tosiaan, samojen rahojen kanssa tässä elellään ku ennenkin.. ollaan kuukauden sisään tehty kahdet autokaupat, joten eiköhän me olla pidetty pyöriä pyörimässä :D

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
mua sitten sapettaa yksi kaveri joka puhuu aina kun nähdään taantumasta ja lamasta jne. Joulunakin päätti olla ostamatta kummipojalleen mitään, kun pitää säästää jne.
Hänellä on vielä mittava omaisuus ja vaikka työtkin loppuisivat tulisi hyvin toimeen, koska elää nuukasti ja on velaton, mutta nyt hänen touhu lähentelee sairautta.

Seuraavalla kerralla jos marisee avaan suuni, keksikääs mitä minä hänelle heitän sitten..
Nuukkus on kuin sairaus! Et pysty ystäväsi ajatusmaailmaa muuttamaan.Kun ikää tulee lisää,tilanne vaan pahenee...Meillä sukuvika,uki,isävainaa,isän täti.Isäkään ei saanut mitään hautaan mukaansa ja nyt 7 lasta tappelee rahoista.

papukaijan ruokottomat puheet
Kohtaan 2.

Eräs ihminen sanoi mulle kerran "köyhän ei ole varaa ostaa halpaa". Siitä olen aika lailla samaa mieltä!

Esimerkiksi vaatteissa kannattaa ostaa mieluista, jota tulee käytettyä paljon, vaikka maksaisikin enemmän! Jos rytky maksaa 100e, mutta sitä jaksaa käyttää 200 kertaa, yhden käyttökerran hinnaksi tulee 50snt. Jos taas ostaa 10e hintaisen rytkyn, jota jaksaa katsoa vain kolme käyttökertaa (tai menee pesuissa melkein heti pilalle), yhden käyttökerran hinnaksi tulee 3,33e...

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Kohtaan 2.

Eräs ihminen sanoi mulle kerran "köyhän ei ole varaa ostaa halpaa". Siitä olen aika lailla samaa mieltä!

Esimerkiksi vaatteissa kannattaa ostaa mieluista, jota tulee käytettyä paljon, vaikka maksaisikin enemmän! Jos rytky maksaa 100e, mutta sitä jaksaa käyttää 200 kertaa, yhden käyttökerran hinnaksi tulee 50snt. Jos taas ostaa 10e hintaisen rytkyn, jota jaksaa katsoa vain kolme käyttökertaa (tai menee pesuissa melkein heti pilalle), yhden käyttökerran hinnaksi tulee 3,33e...
Samanlainen laskutapa täällä kans. =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.alaruokilamaa.fi

"Jotta lama nääntyisi nälkään...

1. Osta kuin ennenkin.
2. Älä vaihda halvempaan.
3. Suosi kotimaisia palveluita ja tuotteita.
4. Älä anna yleisen kauhistelun pelotella.
5. Jos se on vallassasi, älä jaa potkuja.
6. Muista, että on niitä lamoja ollut ennenkin."
Sori mutta mua kyllä jotenkin huvittaa noi ohjeet. Ei muuten varmaan juuri naurata niitä, jotka ovat yt-neuvotteluissa, lomautettuina tai työttöminä. Kun nämä muutama tuhat suomalaista työpaikkaa tässä häviää niin ei ne kyllä takaisinkaan tule. Ainakaan Suomeen. Suomalainen yritys vaihtaa surutta suomalaiset työntekijänsä kiinalaisiin Kiinassa, joten miksi minä sitä toimintaa tukisin? Ihan sama kuka valmistuttaja on, samassa paikassa ne kamat tehdään.

Sori vaan, mutta kyllä meillä menee kaikki ylimääräinen nyt talteen eikä suinkaan kulutukseen...

Yhteistyössä