Älkää ikinä ostaka otrivin comp nenäsumutetta!

  • Viestiketjun aloittaja AAAARGH
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
...mutta itselleni ainakin tulee helkkarin mahtava ja ihana olo kun on saanut nenän aukaistua. Ja se koukuun jääminen ainakin itseni kohdalla tarkoittaa sitä, ettei voi lopettaa tuotteen käyttämistä koska nenä on muuten tukossa koko ajan. Minun on ainakin _pakko_ käyttää vähintään joka aamu ja ilta Otrivinia, koska öisin meinaan tukehtua koska en saa henkeä jos nenä on tukossa ja en pysty tekemään päivisin töitä ellen Otrivinia saa. Eli olen perjaatteessa riippuvainen nenäsumutteesta enkä sen käyttöä pysty lopettamaan, nyt on jo kolmas kuukausi menossa putkeen :(
Apteekkari suositti tähän riippuvaisvaivaan seuraavaa: Mene lääkärille ja pyydäDymista suihketta. Sen avulla pääsee turvoksiin menevistä sieraimesta. Eka ilta voi mennä vähän niin ja näin kun ei ota avaavia lääkkeitä, mutta itselläni alkoi auttamaan. (Minulla tuli vähän vertakin kun olin jonkun viikon käyttänyt öisin Vick Sinexiä tukkoiseen nenään. ) Dymistassa on kortisonia ja antihistamiinia. Voi ärsyttää vähän kurkkua ja kuivaa sitä. Kyllä kannattaa kokeilla.
 
vierailija
...mutta itselleni ainakin tulee helkkarin mahtava ja ihana olo kun on saanut nenän aukaistua. Ja se koukuun jääminen ainakin itseni kohdalla tarkoittaa sitä, ettei voi lopettaa tuotteen käyttämistä koska nenä on muuten tukossa koko ajan. Minun on ainakin _pakko_ käyttää vähintään joka aamu ja ilta Otrivinia, koska öisin meinaan tukehtua koska en saa henkeä jos nenä on tukossa ja en pysty tekemään päivisin töitä ellen Otrivinia saa. Eli olen perjaatteessa riippuvainen nenäsumutteesta enkä sen käyttöä pysty lopettamaan, nyt on jo kolmas kuukausi menossa putkeen :(
Niin sehän siinä otrivinissa onkin et mitä enemmän käytät niin sitä enemmän nenä on tukossa jälkeenpäin. Itse lopetin sen käytön muutamia vuosia taakseppäin. Joitakin päiviä oli tukkoisuutta käytön lopettamisen jälkeen mutta helpotti kuitenkin. Se kierre kannattaa lopettaa hyvissä ajoin
 
vierailija
Itse koleikin tota Otrivin Menthol ja jessus se kyl aukas mut jäätävä polte alko limakalvossa etten meinannu paikallani pysyä. Pari kyyneltä siin tirautin ja noin 4h jälkee loppu polte mutta voi myös hyvin olla et joku aine siinä sumutteessa ei sopinu mulle.
 
vierailija
Apteekkari suositti tähän riippuvaisvaivaan seuraavaa: Mene lääkärille ja pyydäDymista suihketta. Sen avulla pääsee turvoksiin menevistä sieraimesta. Eka ilta voi mennä vähän niin ja näin kun ei ota avaavia lääkkeitä, mutta itselläni alkoi auttamaan. (Minulla tuli vähän vertakin kun olin jonkun viikon käyttänyt öisin Vick Sinexiä tukkoiseen nenään. ) Dymistassa on kortisonia ja antihistamiinia. Voi ärsyttää vähän kurkkua ja kuivaa sitä. Kyllä kannattaa kokeilla.
Apteekin reseptitöntä Nasacort (55 mg) käytetty ensin kolme viikkoa, ei apua. Normaali Otrivin (1 mg) vaihdettu samalla lasten versioon (0,5 mg). Yöksi on käytännössä pakko ottaa lasten Otrivin. Yhdet suihkeet sieraimiin ja yö on tältä osin pelastettu. Selkäkipukroonikkona ei tulisi yhtään mitään, jos yöt pitäisi valvoa nokka kirjaimellisesti umpitukossa. Nyt ollut viikon Dymax, mutta ainakaan vielä ei ole apua siitäkään. Otrivin Comp- versiota tullut myös vuosia sitten kokeiltua (kylmässä / viileällä säällä ulkoillessa jatkuva "vesinuha" ulkona olon ajan). Comppi aiheutti minulle outoja nenäverenvuotoja jo lyhyessä käytössä. Vuosikausia on satunnaisesti ollut hankalia nenän umpitukkoisuuksia (ilman ns. räkätautia tai limavuotonuhaa), johon käytännössä pakko vetää jotain Otrivinia / Vick Sinexiä. Se 7-10 pv ei käytännössä riitä. Toki pyrin mahd. mukaan harventamaan annostusta, mutta aina ei voi kokonaan lopettaa. Sarvikuonokannua kokeiltu hienon merisuolan kanssa vuosia, ei auta itselläni yhtään tukkoisuuteen. Physiomer -huuhtelusumetepulloja kokeiltu normaalia ja Strong Jet' iä, eivät tehoa. Physiomer menthol -nenäsumute oli käytössä keväästä 2 kk säännöllisesti, mutta kesän myötä tukkoisuuscpaheni niin, että reilu kuukausi sitten oli pakko siis aloittaa Otrivin (1 mg). Nyt ei comppia, koska siitä siis tullut nenäverenvuotoa aiwmmin). Viikon jälkeen vaihdettu tilalle puolet miedpmpi lasten Otrivin, jota suosittelen kokeilemaan, mikäli vaiva ei ota helpottuakseen. Tiedän kyllä kokemuksesta sumutteen aiheuttaman tukkoisuudenkin, mutta on vain jaksoja, jolloin elämänlaatu oleellisesti paranee kun saa yöksi nokan auki -vain lasten Otrivin -vahvuutta käyttöen. Nyt mahd. jotain asuinpaikasta johtuvaakin altistusta, koska muutto ollut vajaa vuosi sitten ja hoitavan astmalääkkeen tarve (limannousun kurissa pitämiseksi) on moninkertaistunut lähes maksimirajalle. Ehkä pakko kokeilla vielä asunnon vaihdon vaikutusta, koska kerrostalon yläkerros ja vanha korjaamaton sadevesivauriokin osassa vuokra-asuntoa, liikenteen piehiukkaspäästöt huimasti suuremmat, hirveän voimakas ilmanvaihto 4 h/pv (kierrättää turhaan huonepölyä, vaikka joka viikko imuroi ja siivoaa)...
 
vierailija
Erehdyin nyt koronanuhaani ostamaan Otrivin Compia. Kipeä kurkku kuivahti superkipeäksi ja sieraimet ovat vihlovan kuivat. Montako tuntia tämän aineen vaikutus kestää..? Liian tehokasta ainetta!
 
vierailija
Auttaa hyvin myös kuukautisvuotoon enää ei ole tarvinnyt siteitä käyttää.
Älkää uskoko kaikkea mitä luette. Eli turha alapäähän sumutella enkä suosittele nenäänkään
 

Yhteistyössä