äitiyspakkaus

• Viestiketjun aloittaja odottaja
  • Ensimmäinen viesti
odottaja

Nyt kaivataan kovasti vinkkejä. Meille on tulossa eka muksu maaliskuussa. Ja tässä alkaa kohta olla ajankohtaista miettiä, että otetaanko äitiyspakkausta. Suurin osa kavareistani on ekalle muksulle sen ottaneet. Nyt kaksi kaveria alkuvuonna ekan muksun saaneet, suosittelevat rahavaihtoehtoa, koska hekin olisivat pärjäneet ilman pakkausta, kun saivat tuttavilta niin paljon pieniä vaatteita, että sen 140? olis voinut käyttää esim vaunuhankintoihin.
Tiedän, että tullaan saamaan paljon käytettyjä vaatteita muksulle. Ja ongelma onkin, että en tiedä otetaanko pakkaus vai raha. Ja kelan sivuilta kun katselin tuota pakkauksen sisältöä, niin mm. ulkohaalari tulee olemaan liian iso kun muksu syntyy ja taas syksyllä jo todnäk liian pieni.. eli sit noi tärkeimmät/kalleimmat jää käyttämättä. Jos rahaan päädytään niin toki sit itse täytyy hankkia perusjuttui (kynsisakset, kylpylämpömittaria yms).
Onko ketään kuka olisi jättänyt pakkauksen ottamatta ja hankkinut noi välttämättömimmät itse? (Kun ottaa huomioon et niihin vaatteisiin ei tarvi rahaa käyttää.)

vieras
Kyllä se syksyllä mahtuu se puku vielä reilusti lapselle päälle :) Mä olen pakkauksen kannalla varsinkin esikoisen kohdalla, sitä on ihana tutkia.. Ja tässä pakkauksessa on todella ihania vaatteita :)

minä
Jos kerran kavereilla on pieniä lapsia, niin luultavasti saat heiltä myös noita vauvanhoitotarvikkeita. Ja esim. tuo kylpylämpömittari, meillä ei sitä ole koskaan käytetty, kun voihan sen veden lämpimyyden kokeilla ihan kädelle ja kynnet on meillä kyllä leikattu ihan aikuisten kynsileikkureilla, kun on niin paljon helpompaa ja nopeampaa.

odottaja
Olen ymmärätnyt, että sen ulkopuvun koko on pienempi kuin aikaisempina vuosina ja jostain luin, että keväällä syntynyt muksu ei todnäk siihen seuraavana talvena enää mahdu.
Mutta just toi, että olisi kiva tutkia ja olis jo jotain konkreettista sille muksulle ihan omasta takaa..

vieras
Minä ottaisin ensimmäisellä mutta tällä toisella en ota. Mekin saatiin tosi paljon tuttavilta vaatteita, mutta meidän poika oli tosi kova puklailemaan niin pitihän niitä varavaatteitakin sitten olla paljon.. Nyt en ota koska olen lähes kaikki vaatteet säilyttänyt ja ne kelpaa vielä..

mä oon ottanu pakkauksen joka kerta (4 kertaa).just viime viikol tuli uusin =) kaikista ihanin pakkaus oli nyt.ei meillä ainakaan niistä vaatteista ole seuraaville jääny,ovat niin kuluneita ja tahraisia ollu :/ ja mä rakastan sitä tunnetta kun se pakkaus tulee ja pääsee hiplaa niit vaatteita :D tuli muuten nopeesti pakkaus,hakemus postitettiin torstaina ja pakkaus oli jo seuraavana keskiviikkona perillä =) :heart:

Littlelady
Olen ottanut pakkauksen molemmilta lapsiltani ja viimeisin tuli siis pari viikkoa sitten :)! Makuupussi, peitto ja lakanat on ehkä meilläkin eniten tarpeelliseksi koettu. Ne vaatteethan ei käy vasta syntyneille vaan vasta jonkin ajan kuluttua..Sitä on ihana tutkia(pakkausta) ja saa mukavan vauvan tulo fiiliksen. On siellä hyödyllistä tavaraakin. Rahana minun mielestäni pieni..

vieras
Kyllä ite otin ekalle, tokalle ja kolmannellekkin. Neljännelle en ottanut, kun tiesin etten tarvi lisää kamppeita.
Onhan siinä petivaatteita, makuupussi ja peitto, joille varmaan on käyttöä.

triplamama
meillä on se entinen pakkaus, jossa puku isompi JA jää melkein pitämättä, koska oli kevättalvena (syntyi maaliskuussa) aivan liian iso ja nyt ennenku talvi alkaakaan jo pieni!!! joten ei missään tapauksessa mahdu se uusi pienempi puku ens talvena teillä...minusta hauskinta on ollu jättää jokaiselta muistoksi se makuupussi ja sille ollukin eniten käyttöä. sakset on nykypakkauksessa aivan syvältä ja vaatteet ovat semmosia kotivaatteita...ei mitenkään sieviä siis.

vieras
Itse aion ottaa sen pakkauksen myös tämän toisenlapsen kanssa, ihan hyvä on.Vauvaa voi esimerkiksi nukuttaa siinä ihan pienenä,kun pinnasänky on vielä liian iso ja haluan sen kestovaipan :)

sire
en ottaisi,sillä rahalla saa muuta tarpeellista ja esim kirppareita jos kierrät alkaa noita äp vaatteita olla pilvin pimein..vaikka sitten viime pakkauksen mutta väliäkös sillä.itse en ota.

Se pakkauksen puku ei ole oikeasti kokoa 68cm, vaan 80cm, tai ainakin tismalleen saman kokoinen kuin viimekin vuonna. Mallasin nimittäin sitä tämän vuoden pukua kaverin muksun pukuun, ja samankokoisia olivat siis vuoden 2006, ja 2007 puvut. Eli sun muksulle se olis varmaankin just sopiva silloin seuraavana talvena.. Kyl mie sen pakkauksen ehkä kuitenkin ottaisin, kun ei sillä rahallakaan kamalasti mitään saa, ja ihan kivan näköisiä vaatteita on kuitenkin siinä pakkauksessa.

triplamama
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
samankokoisia olivat siis vuoden 2006, ja 2007 puvut. Eli sun muksulle se olis varmaankin just sopiva silloin seuraavana talvena..
no heh, meillä tää vauva oli 7kk iässä jo 75 cm ja puvun lahkeet liian lyhyet, joten ei todellakaan se välttämättä mahdu. minä nyt jouduin ostamaan vauvalle puvun, ihan pitämättä jää tuo äippäpktpuku, harmi, ku ois rahaa säästyny.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä77:
pakkauksen vaatteet on kaikki nii isoja ettei niistä oo ainakaa hyötyä vastasyntyneelle.
ite pidän hyödyllisimpinä tavaroina makuupussia,toppapukua ja saksia. :)
niin ja se peitto tietty+ lakanat..
Tääki on niin tapauskohtaista... meille ei ees kaikki pakkauksen vaatteet ( pienimmät ) mahtuneet kuin kuukauden. Heti tuli käyttöön.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
samankokoisia olivat siis vuoden 2006, ja 2007 puvut. Eli sun muksulle se olis varmaankin just sopiva silloin seuraavana talvena..
no heh, meillä tää vauva oli 7kk iässä jo 75 cm ja puvun lahkeet liian lyhyet, joten ei todellakaan se välttämättä mahdu. minä nyt jouduin ostamaan vauvalle puvun, ihan pitämättä jää tuo äippäpktpuku, harmi, ku ois rahaa säästyny.
Niin no riippuu varmaan aika paljon lapsen koosta tuo, minä kokeilin sille kaverin muksulle sitä miun pakkauksessa olevaa pukua, siis tämän vuoden pakkauksessa olevaa, ja sai ihan reilusti kääntää lahkeita ja hihoja, ja tällä lapsella ikää 10kk.

odottaja
Yksilöllisestihän ne muksut kasvaa ja toiselle jää noi äp:n vaatteet nopeestikin pieniksi, toisille ei.
Täytyy vielä funtsia asiaa, onneksi asiaa ei tarvi tältä istumalta päättää..

Alkuperäinen kirjoittaja odottaja:
Yksilöllisestihän ne muksut kasvaa ja toiselle jää noi äp:n vaatteet nopeestikin pieniksi, toisille ei.
Täytyy vielä funtsia asiaa, onneksi asiaa ei tarvi tältä istumalta päättää..
Näinhän se on. =) Mut se toppapuku on tosiaan yhtä iso kuin ennenkin, ei pienempi vaikka kelan sivuilla niin lukeekin.

Mä en tarvinnut äitiyspakkauksesta yhtään mihinkään niitä rasvoja, lämpömittaria, kypärämyssyä(ei mahtunut), pipoa(sekään ei mahtunut),ruokalappua, vaippoja (liian pieniä nekin) enkä aluslakanaa ku nse on liian pieni pinnasänkyyn... eikä vauva nukkunut siinä laatikossakaan vaan mun vieressä.

Ainakin pk-seudulla on kirppiksillä äitiyspakkauksen haalareita ja makuupusseja käyttämättöminäkin muutamalla eurolla myynnissä jos sellaiset haluaa. mutta en mä ottanut toiselle lapselle pakkausta ollenkaan kun esikoisen pakkauksessa oli niin paljon turhaa tavaraa.

Sillä 140? avustusrahalla mä olisin esikoisellekin saanut kaiken sen tarpeellisen mitä pakkauksessa oli, mutta turhaa tavaraa ei olisi tullut :/

Mä otin esikoisella ja otin myös kuopuksellekkin äitiyspakkauksen. Lapset on erilaisia, pojalle menee edelleen se kevyttoppahaalari vaikka ikää on 1v7kk. Mun mielestä sillä 140? ei todellakaan saa kaikkee mitä pakkaus sisältää. Vaikka sitten hakisi kirppikseltäkin. Mut mun mieleipide vaan :)

Yhteistyössä