Äitiyspakkaus vai ei?

  • Viestiketjun aloittaja "darina"
  • Ensimmäinen viesti
"darina"
Ensimmäinen lapsi siis tulossa. Vaatteita löytyy läjäpäin ja lisää saadaan, mm. hyväkuntoinen toppahaalari. Toki jää itsellekin ostettavaa jos en pakkausta ota. Pakkauksen sisältämät vaatteet ei ihan hirveästi silmää miellyttäneet, varsinkin kun melko varmasti tyttöä odotan. Oli jokseenkin melko poikamaisia nuo, etenkin kun olen saanut vaatteita riittämiin jo nyt-ettei sitten turhaa jäisi nurkkiin pyörimään kun on rajallisesti säilytystilaa. Harmittaisi ottaa paketti josta käyttöä tulisi luultavasti vain Töppösille, rukkasille, makuupussille, villahaalarille, ehkä parille bodylle, yökkäreille, pussilakanasetille..

Toisaalta kun vertaa pakkausta ja rahallista avustusta(eikös se ole 140€) niin kyllähän tuon pakkauksen arvo on toki suurempi. Ja oishan se kiva muistokin tuo pakkaus.

Miten te muut odottajat koette, otatteko pakkauksena vai rahana? Miksi näin? Mitkä ovat lempituotteitanne pakkauksesta? Entä jos on ennestään jo lapsia, mitkä olivat pakkauksen tarpeellisimmat tuotteet?
 
"xxx"
Me saatiin esikoiselle vuoden 2014 pakkaus ja nyt on toinen tuloillaan. Otan toisellekin lapselle pakkauksen, jos se ehtii vaihtua uuteen. Meilläkään ei suoranaista tarvetta ole pakkauksen tuotteille - vaatteita on tosiaan läjäpäin, mm. vanhoja äitiyspakkauksen haalareita saa käytettynä ihan parilla eurolla. 140 e on kuitenkin tosi vähän rahaa jos kaiken ostaisi uutena, eli raha vs pakkauksen arvo on valinta mun mielestä ihan selvä.

Mun mielestä nykyisessä pakkauksessa oli monta huonoa vaatetta, mutta on ollut todellisia lempivaatteitakin: mm keltaraidallinen body, tammenterhobody, apinapussi, keltaiset puolipotkarit, molemmat yöpuvut, oranssit aurinkopotkarit, toppapuku asusteineen, kevyttoppapuku jne. Lisäksi on tietty tosi hyvää käyttökamaa, vaikka eivät niin suosikkeja ole olleetkaan.

Mä olen myös mukana tuolla äitiyspakkauskirppiksellä, mutta toistaiseksi olen lähinnä ollut kiinnostunut siitä mitä muut sinne laittavat myyntiin. Vastaavia suosikkeja olen ostanut aiempien vuosien pakkauksista.

Mä en haluaisi vuorata tyttölastakaan pelkkään pinkkiin enkä siksi oikein ymmärrä näitä valituksia että äitiyspakkaus olisi jotenkin poikamainen. Oma lapsi on tosin poika, eli ehkä mieli muuttuu jos uusi tulokas onkin tyttö.

Myönnän kyllä ettei pakkaus ole enää samanveroinen kuin se on joskus aiemmin ollut. Esim. oma äitini on kierrättänyt omat vanhat äp vaatteeni kaikilla serkuillakin - ja ne tulivat loistavassa kunnossa kiertoon vielä omallekin muksulleni =)
 
Ekalle v.2003 pakkaus oli ehdoton. Tokalle v.2013 tuli otettua myös ja suurin osa vaatteista oli käytössä, ainoastaan toppapuvulle ei ollut meillä ekana talvena käyttöä, kun tyttö oli 5-6kk ja aivan liian pieni haalariin. Nyt sitten tokana talvena haalari on auttamatta pieni eikä kestä taaperon lumileikkejä. Myöskin puolipotkarit olivat jotenkin ihan hullun kokoiset, koko ajan isot, kunnes olivat jo liian lyhyet.

Kolmas lapsi on tulossa alkuvuodesta, eikä otettu pakkausta, koska vanhaa vaatetta on niin paljon. Tulokas on poika. Minusta 2013 kuosit olivat kauniimpia, beigeä, vaaleaa, turkoosia, sopivasti unisexiä. Omaa silmääni eivät oranssit ja keltaiset värit miellytä ollenkaan ja niitä oli jotenkin tuossa uudessa pakkauksessa ihan liikaa. Jäivät edellisessäkin kierroksessa lähes käyttämättä.

Mutta jos pelkkää rahaa miettii, niin pakkaus on ehdottomasti arvokkaampi kuin pelkkä avustus ja jos ei ole ennestään mitään vauvakamaa, niin tuolla todellakin pääsee alkuun.
 
Vierras
Äitisypakkauksen makuupussin, tumput ja töppöset yms löytyy kyllä helposti kirpparilta yleensä varsin halpaan hintaan. Jos et aio myöskään pakkauksessa nukuttaa niin älä turhaan osta nurkkiin pyörimään.

Itse tykkään niistä äitiyspkakkauksen vaatteista ja meillä on ollutkin kaksi pakkausta. Mutta jos et välitä tyylistä niin ei tietenkään kannata ottaa. Saahan tuolla rahalla esim turvakaukalon tai muuta tarpeellista.
 

Yhteistyössä