äitiyspakkauksen toppahaalari 2006

Oletteko muuten tyytyväisiä 2006 ÄP:n toppapukuun? Omasta mielestäni on oikein hyvännäköinen, mutta käytössä huono. En ottanut koko pakkausta kolmannelle lapselle ja ajattelin pärjätä vuoden 2000 haalarilla, sekä ostamallani 68 cm haalarilla. Naapurista sain ihan käyttämättömänä viime vuoden sinisen haalarin. Naapuri ei halunnut pukea tyttöänsä siniseen pukuun ja toi sen hanskoineen, töppösineen ja pipoineen meille. Ilolla otin tietenkin vastaan!

Ja sitten asiaan. Haalaria on tosi vaikea pukea lapsen päälle. Hihansuissa ei ole resoria ja kättä pujottaessa hihasta vuori tulee ekana ulos. Toiseksi vetoketjun yläpäässä on kaitale, joka estää vetoketjua painamasta vauvaa. Tosiasiassa mulla ainakin vetoketju takertuu useasti kiinni tähän kaitaleeseen. Eli hikisiä hetkiä olemme viettäneet lapseni kanssa pukemishommissa.

Sitten päähine on jotain superkokoa. Vauvamme on nyt 4½ kk ikäinen ja tuskin tänä talvena voimme käyttää tätä päähinettä suuren koon takia. Kokeilin sitä reilu 2-vuotiaalle tytöllemme ja se meni vielä hänellekkin. Eli ei ihan rimmaa koot tässä talvisetissä. No, laatu ei enää ole niin huimaa kotimaisuusasteen romahtamisen jälkeen. Vielä v 2000 kotimaisuus aste muistaakseni yli 80%.
 
Heli
Mä olen kyllä ollut haalariin tyytyväinen. Hihat käännän aina ennen suista ulospäin, niin menee nätisti. Ja kyllä meillä toimii se kauluksen nepparisysteemi hyvin. Se lakki kyllä tosiaan on aivan eri kokoluokkaa haalarin kanssa.
 

Yhteistyössä