Äitipuolien epävarmuus

Hei,

Onko niin että kaikki äitipuolet jolla ei ole omia lapsia, ovat tuhottoman epävarmoja?

Minulla on eräs rasittava tuttava joka on pienen lapsen etä-äitipuoli. Hänellä ei ole omia lapsia. Itse olen pienen lapsen biologinen äiti. Tämä rasittava tuttavuus kertoo tavatessamme usein miten lasta pitää kasvattaa ja mitä kaikkea minulla on vielä edessä. (Hänen lapsipuolensa on vanhempi kuin omani joten luonnollisesti edellä kehityksessä)

Olen suunnattoman kyllästynyt tähän. Hän kai haluaisi niin kovasti olla samassa veneessä ja ymmärtää minua, mutta hän ei vaan kertakaikkiaan ole. Jos näkee lasta kerran viikossa yhden illan ja joka toinen viikonloppu, se ei vielä ole samaa kun 24 h kotiäitiys. Lisäksi hänellä on kovin opettavainen suhtautuminen äitiyteeni. Ja tämä jo itsessään on aika rasittavaa.

Ei ole vielä ollut sydäntä sanoa että en pidä häntä oikeana äitinä ja että me emme mielestäni ole samassa veneessä. Minusta tuntuu että ongelma on ko. henkilön epävarmuus. Äitipuolta - lapsetonta sellaista varsinkaan ei juurikaan pidetä vakavasti otettavana äitinä.. Eikä varsinkaan varmaankaan ex-vaimon taholta. Hän sitten purkaa tämän epävarmuuden aihettaman ahdistuksen minuun haluamalla päteä..

Onko muilla vastaavia ongelmia?

Mites muuten lähiäidit - saako uudet äitipuolet teiltä tällaisia kasvatus arvioita ja ohjeita vai onko tämä tuttavapiirissä oleva tuttavani harvinaisen röyhkeä tapaus?

Minä, lähiäiti, en ikinä menis neuvomaan äitipuolta. Kyllä se täytyy oppia itse virheistään ja jotkut asiat voi tehdä helpommin, kuin mitä itse opetellut kantapään kautta.
Isälle kyllä neuvoja annan ja se on hänen asiansa katsoa mitä äitipuoli tekee sen aikaa, kun lapset hoidossa ovat.
Tietysti ymmärrän, jos esim. lapsella lääkitys sairauden takia, niin neuvoja antaa, mutta muuten en.
Siitä voisin ärähtää ja äkkiä, jos tulis selville mielestäni vääränlaisten rankaisukeinojen käyttö. Kyllähän lapsetkin osaavat välillä olla pikkupiruja :saint: , varsinkin kun huomaa toisen epävarmuuden. Myös omalle äidilleen.
Itse hetken aikaa seurustelin nuorempana etäisän kanssa ja kyllä vaikeaa oli suhtautua toisen lapsiin, kun itsellä ei ollut edes lapset mielessä. Eipä se suhde kauaa kestänyt.

eräs
No mutta tässähän on kysymys siitä yksinkertaisesta asiasta, että lapseton ihminen luulee tietävänsä lasten kasvatuksesta kaiken siihen asti kunnes saa oman. Ei se pelkkä äitipuolien ominaisuus ole, samaan törmää kaikkialla, busseissa, kaupassa, kaupunkilehtien mielipidepalstoilla.... :/

alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2007 klo 18:09 eräs kirjoitti:
No mutta tässähän on kysymys siitä yksinkertaisesta asiasta, että lapseton ihminen luulee tietävänsä lasten kasvatuksesta kaiken siihen asti kunnes saa oman. Ei se pelkkä äitipuolien ominaisuus ole, samaan törmää kaikkialla, busseissa, kaupassa, kaupunkilehtien mielipidepalstoilla.... :/
No näinhän se taitaa olla.. ehkä se ei olekaan pelkkä etä-äitipuolien ominaisuus. Kun tarkemmin ajattelen, niin ne muutkin lapsettomat (tai kauan sitten lapensa saaneet isovanhemmat) arvostelevat lapsenhoitoa .. Ehkä olin vain kuvitellut että etä-äitinä hänellä olisi edes JOKIN käsitys lapsenhoidon rankkuudesta.. mutta ilmeisetikään ei.

en ole epävarma
Sain itse aikoinaan "neuvoja" omalta siskoltani, jolla oli 3 v vanhempi lapsi kuin minun esikoiseni, lapset vaan luonteeltaan hyvin hyvin erilaisia.

Laseni isän sisko, lasten toinen täti siis, muisti myös jakaa viisaita ajatuksiaan minulle minun tavasta toimia. Se oli loukkaavaa, ja jälkeen päin harmittaa, etten sanonut suoraan takaisin.. hän ei tiennyt taustoja. HÄn heitti viisaan kommenttinsa tilanteessa, joka oli monimuotoisempi kuin äkkiseltään arvasikaan.
Veljelleen hän sen sijaan ei antanut kasvatus- tai toimintaneuvoja, olisi kyllä ollut oikeampi osoite. Olimme siis eronneet lasten isän kanssa, olin se kamala exä siis.

Nyt elämääni rytmittää (= katkoo) miehen etälasten viikonlopputapaamiset, enkä ole heille äiti, en äitipuoli tms., en kasvata heitä, mutta huomaan kummastelevani kovin erilaisen perheen toimintatapoja ja lasten käytöstä.
Ja vaadin, että meillä ollaan meidän tavoilla, aina sitä myöten että pytyn kansi lasketaan alas ja sisällä ollaan vaatteet päällä eikä kekkuloida pelkissä sukkahousuissa tai pelkissä pikkuhousuissa (kesällä), koska lapset kuitenkin jo kohtuullisen isoja koululaisia eikä mitään päiväkoti-ikäisiä taaperoja.

Lapsettomista tiedän, että he jos ketkä ovat älyttömän hyviä kasvattamaan toisten lapsia.
Omia kun saavat, menee kaikki periaatteet nurinpäin.

Ydinperheellisistä tiedän, ettei heillä ole mitään käsitystä yksinhuioltajan arjesta, sen sitovuudesta, miten lapset vie kaiken ajan, eikä ole ketään toista aikuista jonka kanssa jakaa asioita, hyviä tai huónoja ja miten raskasta se on, miten paljosta joutuu yksin vastuuta kantamaan. Lasten kanssa toimiminen on siksi niin erilaista kuin etäisällä, jolla on kotileikkiä leikkivä kumppani tai ydinperheellisellä.. kärjistetty juttu joo, silti en ymmärrä mieheni exän tapaa toteuttaa äitiyttään jakamalla kurjuutta lapsilleen.

Tuskin johtuu epävarmuudesta vaan mun mielestä tuo on ihan tyypillistä kaikilta naisilta...toisilta enemmän kuin toisilta.
Kuten tuokin että yleistetään ettei lapseton äitipuoli voisi olla hyvä lastenkasvattaja... :LOL:
Joskus vaan sivummalta näkee asioita paremmin...toiset ei kestä vaan kuulla totuutta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 22:47 jaana kirjoitti:
Tuskin johtuu epävarmuudesta vaan mun mielestä tuo on ihan tyypillistä kaikilta naisilta...toisilta enemmän kuin toisilta.
Kuten tuokin että yleistetään ettei lapseton äitipuoli voisi olla hyvä lastenkasvattaja... :LOL:
Joskus vaan sivummalta näkee asioita paremmin...toiset ei kestä vaan kuulla totuutta.
Hahhaahaa.. onpas tämä hauska aihe kun niin naurattaa hehhee.. buhaahaa.. :LOL:

Vai että sivulta näkee asioita paremmin? Justiinsa. Ja varmaankin sivulta näkee paremmin Jaana niminen nimimerkki.. Joka on - anna kun arvaan - lapseton nainen joka seurustelee miehen kanssa jolla on lapsia ed. liitosta?

hehheh.. ja mikäs Jaana nimisen nimimerkin mielestä on totuus? Oletko mielestäsi ihan totuuden torvi? Mikäs sinun totuudesta tekee oikeamman kun jonkun toisen totuudesta? Voisitko sen vielä valaista?

Kukas on muuten yleistänyt ettei lapseton äitipuoli voi olla hyvä lapsenkasvattaja? Kenenkäs vastauksessa niin lukee?

peuhu
Mun täytyy kyllä olla jaanan kanssa samaa mieltä siinä että sivusta asiat ehkä näkee selvemmin.Mä olen kavereille sanonut että tulee rohkeasti puhumaan mun kanssa jos mä olen " sokea" jossain asiassa oman lapsen suhteen, en loukkaannu vaan lupaan ottaa ihan rakentavana kritiikkinä sen vastaan.

Itse sivusta seuranneena tässä naapurin tuttava perhettä voin sanoa että vanhemmat voi joskus olla sokeita omalle lapselle. Näistä naapurin muksuista pienin on oppinut hienosti käyttämään hyväkseen asemaa että on nuorin ja kaksi vanhempaa lasta ovat ihan nesteessä hänen kanssaan.Varsinkin isä komentaa aina vain vanhempia lapsia ja uskoo kun nuorin kantelee heistä perättömiä. Isä ei oikeasti nää tätä tilannetta ja mua vähän säälittää kaksi vanhempaa lasta ja joskus aina sanonkin jos olen huomannut ettei tilanne mene ihan niin kuin nuorin on sen kertonut mutta isä vaan painaa sen villaisella ja isommat lapset ei saa edes anteeksi pyyntöä. Mä nään tilanteen selvästi koska mulla ei ole sellaista tunne sidettä näihin lapsiin kuin isällä on, toivon kuitenkin että isäkin avaa silmänsä jossain vaiheessa ennekuin lapset ihan katkeroituu tilanteesta :whistle:

Nonniin siinä on peuhu samanlainen

NÄÄ alkaa oikeesti naurattaa NÄÄ jutut.

Ensinnäkin. Tosi kiva, että oot sanonut kaverillesi että tulee rohkeesti vaan sanomaan jos olet itse sokea jollekin lapseasi koskevalle asialle. Entäs jos joku kerta tuleekin? Mites sitten suhtausut, jos kaverisi antaakin tulla täydeltä laidalta?

Oletpas tosi tekopyhä, kun pystyt sanomaan että tule vaan ROHKEESTI sanomaan mutta et ole ollut vielä itse vastaavassa tilanteessa. TOSI rohkeeta!

Toiseksi: Voiko ottaa ketään tosissaan joka ei osaa kirjottaa suomen kielen sanaa "nähdä". Kirjoitat sen toistuvasti väärin.

eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 19:20 jane kirjoitti:

Ensinnäkin. Tosi kiva, että oot sanonut kaverillesi että tulee rohkeesti vaan sanomaan jos olet itse sokea jollekin lapseasi koskevalle asialle. Entäs jos joku kerta tuleekin? Mites sitten suhtausut, jos kaverisi antaakin tulla täydeltä laidalta?

Oletpas tosi tekopyhä, kun pystyt sanomaan että tule vaan ROHKEESTI sanomaan mutta et ole ollut vielä itse vastaavassa tilanteessa. TOSI rohkeeta!

Toiseksi: Voiko ottaa ketään tosissaan joka ei osaa kirjottaa suomen kielen sanaa "nähdä". Kirjoitat sen toistuvasti väärin.
Voiko ottaa tosissaan ketään, joka tulee uusperheiden keskustelu (ja ennen kaikkea vertaistuki) palstalle huomauttelemaan toisten kirjoitusvirheistä oma teksti täynnä kirjoitusvirheitä.
Sitäpaitsi peuhun teksti on arjen puhekielellä kirjoitettu täysin oikein... :whistle:

Jos peuhu on sanonut ystävilleen, että tulkaa rohkeasti sanomaan,jos näette käytöksessäni lasten kanssa jotain mielestänne väärää, eikä ole tilanteeseen joutunut, tämä kaiketi tarkoittaa, että peuhu on hyvä lasten kasvattaja.. :LOL:
Tälläisessa asiassa on aika koomista tulla nimittelemään ketään tekopyhäksi.

Onko sinulla itselläsi oikeastaan koko ap aiheeseen minkäänlaista oikeaamielipidettä, vai käytkö vaan täällä provoilemassa ja haastamassa riitaa?

Voi mahoton sentään.. siehän myrkyn lykkäsit: Jaana, peuhu tai eräs joka ei uskalla esiintyä edes yhdellä nimimerkillä.

Niin ja samalla vaan tiedoksesi etten ole keskustelun avaaja.

Onko sinusta hyvä kasvattaja sellainen, joka joutuu kysymään kavereiltaan jos kasvattaa lastaan jotenkin väärin? Juu hyvää päivää vaan!

Mene kotiin kasvamaan.

myönnä peuhu - pidät riitelemisestä tuntemattomien kanssa netissä. minä pidän ainakin. minä itseasiassa jotenkin tunnistan ne henkilöt jotka tarttuu koukkuun. sen vaan tietää. niissä viesteissä on jotakin. jotain tukahdutettua niinkuin nyt sinulla. tukahdutettua raivoa tai jotain. eikö sinua kiihota? sydän tykyttää - mietit jo ennekuin avaat viestin että mitähän se on taas kirjoittanut.

annetaan toisillemme vertaistukea. sinä ja minä. kirjoitusvirheistä huolimatta.

eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 20:45 jane kirjoitti:
Voi mahoton sentään.. siehän myrkyn lykkäsit: Jaana, peuhu tai eräs joka ei uskalla esiintyä edes yhdellä nimimerkillä.

Niin ja samalla vaan tiedoksesi etten ole keskustelun avaaja.

Onko sinusta hyvä kasvattaja sellainen, joka joutuu kysymään kavereiltaan jos kasvattaa lastaan jotenkin väärin? Juu hyvää päivää vaan!

Mene kotiin kasvamaan.
Tiedoksesi, että itse annoin mielipiteeni ap asiaan jo ketjun alkupäässä ja ihan samalla nimimerkillä, sikäli mitä merkitystä tai uskaltamista on esiintyä kasvottomana netissä harmaalla nimimerkillä..

En olettanutkaan, että olet keskustelun avaaja, näkeehän sen että olet pelkkä riitaa haastava provoilija..hohhoijjaa..miksi edes vaivaudun tähän... :headwall:

Mutta kysymykseesi, Kyllä, hyvä kasvattaja on sellainen, joka on tarpeeksi nöyrä myöntämään, että ei tiedä kaikesta kaikkea ja viitsii keskustella asioista muiden vanhempien tai lasten kanssa tekemisissä olevien ihmisten kanssa, osaa myöntää jos on ollut jossain asiassa väärässä ja omaa riittävästi itsetuntoa jatkaa omalla tavallaan jos kokee itse olevansa oikeassa. Asioita kun voi tehdä niin monella tapaa ja yksi tapa ei välttämättä ole ainoa oikea.

Mutta kasvamista sinullekin, mahtaa olla tekemisen puutetta sinulla kun pitää täällä haastaa riitaa..

eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 21:11 jane kirjoitti:
myönnä peuhu - pidät riitelemisestä tuntemattomien kanssa netissä. minä pidän ainakin. minä itseasiassa jotenkin tunnistan ne henkilöt jotka tarttuu koukkuun. sen vaan tietää. niissä viesteissä on jotakin. jotain tukahdutettua niinkuin nyt sinulla. tukahdutettua raivoa tai jotain. eikö sinua kiihota? sydän tykyttää - mietit jo ennekuin avaat viestin että mitähän se on taas kirjoittanut.

Eli sekopää olet.

Joten en aio enää vastata sinulle.

Ihanaa Jaana että vastasit näin nopeesti. Tiesin että sinuun voi luottaa. Tarvitset ihan selkeesti iloa elämääsi.

Niin minäkin. Siksi olen täällä.

Jos oikein ajattelet, eikö esim. tämä kirjoitus ole sinusta aika hauska:

http://plaza.fi/ellit/parisuhteessa-pari-suhdetta/keskustelu/t1566469

Siinä annetaan vertaistukea ihan kybällä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 21:22 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 21:11 jane kirjoitti:

Eli sekopää olet.

Joten en aio enää vastata sinulle.

Mitenniin sekopää - itse olet! Senkin pupu. Etkö sen takia vastaa minulle kun olet luokitellut minut sekopääksi? Miksi kuitenkin vaivauduit vastaamaan kun kirjotin vielä omasta mielestäsi järkevästi. Järkevien ihmisten kanssa riidellään, mutta sekopäiden ei, niinkö?

Ota tämä itsetutkiskelutilaisuutena. Miltä sinusta tuntui kun kuvittelit, että olen ns. normaali. Olin vain joku piinallinen keskustelukumppani, jolle halusit sanoa "suorat sanat". Niinkö? Asiahan ei ole niin yksikertainen. Minusta sinulla on tavaton määrä raivoa sisällä, jos sinun täytyy alkaa ojentamaan netissä olevia ihmisiä, joista et tiedä yhtikäs mitään.

Mille olet vihainen? Tai kenelle?

Mites muuten, olet varmaankin joku tulimerkki? Oinas, Leijona Jousimies. Kovin sähähästi vastailet viesteihin.

Mitenniin sekopää - itse olet! Senkin pupu. Etkö sen takia vastaa minulle kun olet luokitellut minut sekopääksi? Miksi kuitenkin vaivauduit vastaamaan kun kirjotin vielä omasta mielestäsi järkevästi. Järkevien ihmisten kanssa riidellään, mutta sekopäiden ei, niinkö?

Ota tämä itsetutkiskelutilaisuutena. Miltä sinusta tuntui kun kuvittelit, että olen ns. normaali. Olin vain joku piinallinen keskustelukumppani, jolle halusit sanoa "suorat sanat". Niinkö? Asiahan ei ole niin yksikertainen. Minusta sinulla on tavaton määrä raivoa sisällä, jos sinun täytyy alkaa ojentamaan netissä olevia ihmisiä, joista et tiedä yhtikäs mitään.

Mille olet vihainen? Tai kenelle?

Mites muuten, olet varmaankin joku tulimerkki? Oinas, Leijona Jousimies. Kovin sähähästi vastailet viesteihin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 15:47 jane kirjoitti:
\

Vai että sivulta näkee asioita paremmin? Justiinsa. Ja varmaankin sivulta näkee paremmin Jaana niminen nimimerkki.. Joka on - anna kun arvaan - lapseton nainen joka seurustelee miehen kanssa jolla on lapsia ed. liitosta?

hehheh.. ja mikäs Jaana nimisen nimimerkin mielestä on totuus? Oletko mielestäsi ihan totuuden torvi? Mikäs sinun totuudesta tekee oikeamman kun jonkun toisen totuudesta? Voisitko sen vielä valaista?

Kukas on muuten yleistänyt ettei lapseton äitipuoli voi olla hyvä lapsenkasvattaja? Kenenkäs vastauksessa niin lukee?
Jos sua kiinostaa mun elämä enemmänkin niin voin valaista et on ihan omiakin lapsia ja niitä yhteisiäkin, MUTTA silti on tuntumaa aika moneen suuntaan tässä iässä ja nyky-elämässä.
En ymmärrä tota lapsellista riidanhakuisuuttasi..mutta kait meitä on aika monelle asemalle ja kait välillekkin:?!???
Ja edelleen yhdyn siihen et sivusta näkee paremmin...Lapset osaa esim.käyttää hyväkseen vanhempien eroa ja ihan yhteisetkin sen puitteissa et kumpi sallii milloinkin enemmän missäkin tilanteissa...Minusta on vaan väärin et lapsille sallitaan mm.vanhempien eron takia vaikka millainen käytös...Aikuiset ei edes välttämättä huomaa esim.murkku-ikäisten kanssa tätä vedätystä.
Jos vanhemmat on yhtä lapsellisia kuin jane niin en ihmettele et nuoretkin käyttäytyy miten sattuu... :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 21:25 jane kirjoitti:
Ihanaa Jaana että vastasit näin nopeesti. Tiesin että sinuun voi luottaa. Tarvitset ihan selkeesti iloa elämääsi.

Luin uudestaan nää kommenttisi vastaamiseni jälkeen ja jäi suuresti ihmetteleen miten toi mummo-juttu muhun mukamas liittyy???
Ihan oli mulle outoa juttua...
joten
Pistäppä vinkkiä ja mieluusti pian...
T: jaana jatkoa odottellen...

eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 00:44 jaana kirjoitti:
\

Luin uudestaan nää kommenttisi vastaamiseni jälkeen ja jäi suuresti ihmetteleen miten toi mummo-juttu muhun mukamas liittyy???
joten
Tämä jane nimimerkki on nähtävästi päättänyt, että eräs, peuhu ja jaana on sama asia :headwall:
Jokatapauksessa tämä ei ole muuta kun provoilua, eihän mikään enää liity aiheeseen..
joten kannattaa jättää ko tyypin kommentit ihan omaan arvoonsa..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 00:34 jaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 15:47 jane kirjoitti:
\

Jos sua kiinostaa mun elämä enemmänkin niin voin valaista et on ihan omiakin lapsia ja niitä yhteisiäkin, MUTTA silti on tuntumaa aika moneen suuntaan tässä iässä ja nyky-elämässä.
En ymmärrä tota lapsellista riidanhakuisuuttasi..mutta kait meitä on aika monelle asemalle ja kait välillekkin:?!???
Ja edelleen yhdyn siihen et sivusta näkee paremmin...Lapset osaa esim.käyttää hyväkseen vanhempien eroa ja ihan yhteisetkin sen puitteissa et kumpi sallii milloinkin enemmän missäkin tilanteissa...Minusta on vaan väärin et lapsille sallitaan mm.vanhempien eron takia vaikka millainen käytös...Aikuiset ei edes välttämättä huomaa esim.murkku-ikäisten kanssa tätä vedätystä.
Jos vanhemmat on yhtä lapsellisia kuin jane niin en ihmettele et nuoretkin käyttäytyy miten sattuu... :headwall:
Ohhoh. ohko sulla omiakin lapsia? ei olis uskonut.

Eikös yläasteella sanota että "oot toooosi lapsellinen" jos ei ole enää muuta sanottavaa ja kokee häviävänsä riidan.

Oletkos muuten ihan varma että lapset käyttävät hyväkseen erotilannetta käyttäytymällä huonosti? Olisiko peiliin katsomisen paikka tässä kohtaa?

Oletko varma ettet itse ole kontrollifriikki ja ja sinun mielestäsi lapset "vedättävät ja käyttäytyvät huonosti" kun oireilevat pahaa oloaan. Sinusta ei ainakaan tunnu empatiaa löytyvän avioerolapsille. hyi sentään!

Onneksi sinä huomaat vedätyksen ja laitat murkkuikäisen kuriin - ja näköjään tuntemattomia keskustelijoita internet palstalla. Hieno homma!

KENEN se pitikään hankkia elämä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 10:43 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 00:44 jaana kirjoitti:
\

joten
Tämä jane nimimerkki on nähtävästi päättänyt, että eräs, peuhu ja jaana on sama asia :headwall:
Jokatapauksessa tämä ei ole muuta kun provoilua, eihän mikään enää liity aiheeseen..
joten kannattaa jättää ko tyypin kommentit ihan omaan arvoonsa..
Ihanaa eräs, että vastasit. Pelkäsin että olisit pitänyt lupauksesi ja et olisikaan vastannut. Onneksi uskalsit lipsua tämän kerran =)

Kiitos että kerrot palstalaisille että tämä on provoilua johon ei kannata vastata. Kaikki palstalaiset varmasti osaavat arvostaa sitä että lauot tällaisia itsestäänselvyyksiä. Ihanaa, kenenkään palstalaisen ei tavitse nyt itse ajatella omilla aivoillaan ja miettiä että vastaisinko minä tähän viestiiin. Eräs- nimimerkki tekee sen kaikkien puolesta!

peuhu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 19:20 jane kirjoitti:

Meillä on kaverieitten kanssa tapana keskustella asioista eikä antaa " täydeltä laidalta" Ja ollaan usein just puhuttu tästä asiasta että oman lapsen virjeitä on vaikea nähdä kun rakstaa lastaan niin kovasta ( tulikohan se nähdä nyt oikein, ihan tässä hiki kihoaa otsalle tän näppäimistön kanssa kun sormet lipsuu :D :D ) Me ollaan kaveri piirissä TOSI ROHKEITA ja puhutaan asioista... jA AJATELLA KUKAAN MEISTÄ EI LOUKKAANNU TOISELLE VAIKKA EI OLISIKAAN SAMAA MIELTÄ. :D :D

Yhteistyössä