Tapasin juuri mieheni exän ja lapset ensimmäistä kertaa! Aiemmin ex ei halunnut minun olevan tekemisissä lasten kanssa, mutta kun menimme syksyllä naimisiin, niin hänkin tuli (psykologin kanssa juteltuaan?) siihen tulokseen, että lasten pitää tutustua minuunkin.
Lapset siis asuvat eri maassa, ja mieheni menee heitä tapaamaan kerran kuussa tai kahdessa viikon verran kerrallaan.
Nainen on aiemmin puhunut minusta todella kurjaan sävyyn, vaikka olivat asuneet erillään jo vuoden, kun tapasimme ensimmäistä kertaa mieheni kanssa, mutta mieheni suvun ja kavereiden mukaan nainen on aika itsekeskeinen ja mukavaa elämää arvostava tyyppi, niin että ehkä se ja lapsuuden traumat selittävät käytöksen.
Olihan se kova kolaus miehelleni, kun nainen muutti toiseen maahan lapset mukanaan, kun ei halunnut enää asua mieheni kotimaassa. Tätä tempausta eivät ole koskaan mieheni ystävät ja sukulaiset oikein sulattaneet.
Menin matkalle todellä nöyrällä asenteella, lapset olivat ihania ja siksi oli helppoa kehua myös lasten äitiä, ja niin meni tapaaminen tosi hyvin. Kävimme myös kolmestaan lounaalla, kun lapset olivat koulussa, ja autoin innokkaasti lasten synttärijuhlien järjestämisessä (ja vein tuliaisia sekä exälle, hänen äidilleen että veljelleen), niin että ystävällinen asenteeni taisi ainakin jonkinverran sulattaa naisen sydämen, oli minulle ystävällinen, vaikka miehelleni meinasi pari kertaa napsahtaa jostain tosi hölmöstä :/
Mutta onnistuin vaihtamaan puheenaihetta aina niin sopivasti, ettei mitään riitoja syntynyt (aina joskus nainen yrittää riitaa lastenkin edessä, mutta mieheni nielee kiukkunsa, ei sano mitään ja niin nainen lähtee ovet paukkuen jonnekin mököttämään).
Mieheni sanoikin, että ex käyttäytyi erikoisesti seurassani, eli oli melkeinpä harvinaisen ystävällinen ylipäätään, halusi varmaankin todistaa mieheni vanhempien ja muiden puheet roskaksi, ja että hän on oikeasti kiva ihminen. Ja ihan kiva hän minua kohtaan olikin, en voi valittaa. Mutta pidin kyllä tarkasti huolen, ettei kukaan kuvittele minun vievän äidin asemaa, vaan että lasten äiti ja hieno kasvattaja on ex enkä tosiaankaan minä, niin että tällainen asenne kyllä toimi!