"Äiti, saako nyt sitten taas pissata housuun?"

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24423609:
Meillä on tyttären kanssa melkoinen ongelma tuon kastelun kanssa.

Ei herää. Ei herää hälyttimeen. Eikä hormonihoitoa aloiteta muun lääkityksen vuoksi.
Eli kela eväs mun kastelupäiväkirjan jonka mukaan olisimme olleet oikeutettuja jonkinlaiseen korvaukseen alvariinsa pyörivästä pesukoneesta (lääkäri kehotti kirjaamaan ylös ja vakuutti että se riittää, että sen on pakko riittää). Lapsi saa siis jo nyt vammaistukea mutta olis hetkellisesti saanut sitä korotettuna. Mutta koska häly ei toimi ja lääkinnällistä hoitoa ei aloiteta- olkien kohautus ja peskää pyykkiä.
Voi, miten kurjaa kohtelua :(.
 
"vieras"
Kuinka usein pojallesi sattui ennen vahinkoja? Oma poikani täyttää syksyllä 5 vuotta ja pissaa sänkyyn noin 1-2 kertaa kuussa. Joskus voi pissata 3 yönä peräkkäinkin sänkyyn. Meillä on ollut käytössä muovitettu frotee lakanan alla. Ennen nukkumaan menoa ei juoda ja käydään pissalla mutta silti vahinkoja sattuu. Lapsi ei vain herää ennen kuin vahinko on jo tapahtunut.
 
"Hmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24423609:
Meillä on tyttären kanssa melkoinen ongelma tuon kastelun kanssa.

Ei herää. Ei herää hälyttimeen. Eikä hormonihoitoa aloiteta muun lääkityksen vuoksi.
Eli kela eväs mun kastelupäiväkirjan jonka mukaan olisimme olleet oikeutettuja jonkinlaiseen korvaukseen alvariinsa pyörivästä pesukoneesta (lääkäri kehotti kirjaamaan ylös ja vakuutti että se riittää, että sen on pakko riittää). Lapsi saa siis jo nyt vammaistukea mutta olis hetkellisesti saanut sitä korotettuna. Mutta koska häly ei toimi ja lääkinnällistä hoitoa ei aloiteta- olkien kohautus ja peskää pyykkiä.

Nyt teen siten että itse herään herätyskellolla ja käyn nykimässä tyttären hereille keskellä yötä........

Kastelu alkoi muutaman kuivan vuoden jälkeen, on tutkittu ja hutkittu, syytä ei ole löydetty.
Oliko sulla myös poika, joka ei suostu syömään...?
 
"vieras"
Oletettavasti oppivat kuivaksi ilmankin sitä hälyä. Mutta laiskat vanhemmat ei viitsi odottaa...
ei aina ole kyse laiskasta vanhemmasta vaan yökastelusta voi tulla paljon ongelmia myös lapselle itselleen. tarkoitan siis psyykkisiä. tuttavaperheen poika kasteli myös öisin ja oli sitten niin pettynyt itseensä joka kerta kun vahinko sattui että koko seuraava päivä meni ihan överiksi ja lapsi oli kun maansa myynyt. yövaippaa ei halunnut enää koska oli jo "iso poika" mutta pissahätään ei aina herännyt. tuo hälytin oli ihan loistava keino yökastelun hoitamiseen.

ja tosiaan, ei sitä 3-vuotiaille anneta vaan viidestä vuodesta ylöspäin. siihen asti katsotaan miten hormonit toimii.
 
"..."
[QUOTE="vieras";24424468]kaikkee tekin täällä kerrotte! :headwall:

kiva, kun poika menee eskariin, kaverit haukkuvat kusiotsoksi :([/QUOTE]

No mietin ihan samaa! Ja kun täällä on esitelty lapsi oikein kuvien kanssa, kiva yksityisyys.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24424468]kaikkee tekin täällä kerrotte! :headwall:

kiva, kun poika menee eskariin, kaverit haukkuvat kusiotsoksi :([/QUOTE]

Lukeeko 5- ja 6-vuotiaat kaksplussaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24423629:
Ei olis pitänyt 'uskoa' lääkäriä vaikka pitikin sitä niin varmana.
Mua vain epäilyttää, että miksi täysin kuivana ollut lapsi yhtäkkiä alkaa kastella ja mun logiikkani syyttää enää vain lääkitystä. Lääkärit eivät usko tähän vaihtoehtoon ollenkaan.
Kyllä mäkin syyttäisin lääkitystä tuossa vaiheessa. Joku syy on ihan varmasti pakko olla. Ei munkaan mielestä kaua kuivana ollut lapsi ala yökastelijaksi ihan yhtäkkiä ilman mitään syytä. Neuvoa mä en oikeen osaa, kun kuvittelen että olet yrittäny lääkärien kanssa vaihtaa lääkemerkkiä jne. mut koita jaksaa taistella, eikös se elämä sieltä vielä ala hymyilemään! :hug:
 
[QUOTE="vieras";24424468]kaikkee tekin täällä kerrotte! :headwall:

kiva, kun poika menee eskariin, kaverit haukkuvat kusiotsoksi :([/QUOTE]

Mun pojan kaverit ei kaiketikaan käy täällä. Kun tuskin kukaan heistä osaa edes lukea.

Toisekseen - mun kuivaksioppiminen ei ole varsinaisesti tahdonalainen asia, joten sitä ei ole mitään syytä hävetä.

Kolmanneksi, eipä ole poikani kaveripiirinsä ainut hälyttimenkäyttäjä, joten eipä taida kovinkaan monella olla edes varaa huudella ;).
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24424698]Lukeeko 5- ja 6-vuotiaat kaksplussaa?[/QUOTE]

Eivät välttämättä lue, mutta minkä kerran kirjoitat nettiin niin sieltä se voi löytyä vielä useiden vuosien päästä. 8v osaa jo käyttää nettiä...
 
"Mie vaan"
Itse kastelin sänkyä 10-vuotiaaksi, jostain syystä vanhempani eivät vieneet minua lääkäriin. Luojan kiitos, eivät onneksi syyllistäneetkään. Nukuin tosi sikeästi ja saatoin nähdä unta, että olin potalla tai pöntöllä ja sitten liruttelin autuaasti koko lastin sänkyyn. Ei ollut mukavaa, kun kaverit ihmettelivät muovia sängyssä (eivät saaneet tietää syytä, tai ainakaan kukaan ei siitä onneksi kiusannut). Monta kesäleiriä jäi välistä kun en uskaltanut sinne mennä tuon pissaongelman takia. Muistan kuin eillisen päivän kun yhden kerran olin uskaltautunut leirille ja siellä epäonnekseni tuli sekä pissa että kakka aamuvarhaisella housuun. Se oli äärimmäisen noloa pienelle tytölle, joka luuli olevansa jotenkin vajaa. Luulen että tuossa vaiheessa yökastelu oli jo vähentynyt, minkä vuoksi uskalsin lähteä leirille. Kävi kyllä kovasti itsetunnon päälle. Vasta paljon paljon myöhemmin sain tietää etten suinkaan ollut ainoa ongelman kanssa ja että siihen olisi ollut konsteja. Vanhempani eivät millään tavalla käsitelleet asiaa kanssani, kunhan vaan vaihtoivat lakanat ja sillä se. No, ainakin tiedän hyvin kuinka EI pidä toimia omien lasten kanssa jos yökastelua ilmenee...Nykyisin olen kuitenkin yliopiston käynyt, hyvässä ammatissa ja kahden lapsen onnellinen äiti joten asiasta on yli päästy :)
 
"nita"
Meillä on tuo kasteluhälytin auttanut tosi hyvin ja nopeesti 4,5 v pojalla. Kolme viikko ollut käytössä ja niistä viimiset 8 yötä täysin kuivana. Suosittelen! Mekin monesti yritettiin aiemminkin ottaa vaippaa vaan pois, mutta aina oli sänky märkänä. Laitteen kanssa poika hokas jutun kahdessa viikossa :)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;24424870:
Kyllä mäkin syyttäisin lääkitystä tuossa vaiheessa. Joku syy on ihan varmasti pakko olla. Ei munkaan mielestä kaua kuivana ollut lapsi ala yökastelijaksi ihan yhtäkkiä ilman mitään syytä. Neuvoa mä en oikeen osaa, kun kuvittelen että olet yrittäny lääkärien kanssa vaihtaa lääkemerkkiä jne. mut koita jaksaa taistella, eikös se elämä sieltä vielä ala hymyilemään! :hug:
Samaa mieltä,kyllä siel taustalla täytyy joku syy olla.
Tuttavalla alkoi 4 vuotias yökastelemaan kun perheeseen syntyi uusi vauva.
 

Yhteistyössä