Äitejä Turusta!!

En olekkaan niin varma huomisesta tulosta tapaamiseen, Sofia on ihan tosi räkänen :(. Mieskään ei ole huomenna kotona et olisi voin olla Sofian kanssa. Mut jos mua ei huomenissa näy niin sitten yritän tulla seuraavaan tapaamiseen!
 
Alkuperäinen kirjoittaja stiina81:
En olekkaan niin varma huomisesta tulosta tapaamiseen, Sofia on ihan tosi räkänen :(. Mieskään ei ole huomenna kotona et olisi voin olla Sofian kanssa. Mut jos mua ei huomenissa näy niin sitten yritän tulla seuraavaan tapaamiseen!
Harmi juttu, mutta toivottavasti tyttö voi huomenna jo paremmin ja pääsette mukaan. Mutta onkos nyt muita tulossa, Riikalle taisi sopia huominen? Melenakin voisit tulla mukaan jos vaan jaksat ja entäs RipsRaps ja muut?

Anyway toivottavasti olette koneen ääressä vielä ennen huomisaamua niin tiedetään Kiiran kanssa päivän aikataulut. Ehtiihän sitä sitten toistekin jos huomenna ei käy.
 
:wave: Täällä huiskuttaa kotiäiti kera 1v 4kk pojanpalleron ja jo päiväkodissa olevan 4½ v tytön äiti. Ikää mulla 31, mahdankohan sopia porukkaan? :flower: Että mä kaipaan noita vauvantuoksuja, kun meillä ei ole enää mitään vauvoja... Mahtaiskohan kuume tarttua silleen mun kautta myös mieheen. Huomenna me ei päästä, päivällä olis sopinut. Asustellaan Åbossa, eli myöskin lähellä Seikkailupuistoa. Meille voi myös tulla silleen pienellä porukalla, jos joskus sisätiloissa voidaan nähdä.
 
Moikka taas!
Olenpas makaillut viikon Tyksissä, eli nyt olen onnellinen äiti. :heart: :heart: :heart:
Sain pojan 13.9 klo:20.21. Synnytys kesti sellasen 20 tuntia ja sairaalasta pääsin eilen kotiin. Nyt yritetään kovasti tottua tähän kotiarkeen. =)
Ajattelin että tulen ilmoittautumaan tänne, etten ole ihan kokonaan kuitenkaan hävinnyt kuvioista.
Ja kunhan seuraavaa tapaamista pohditaan, niin olen innolla mukana. Itse olen voinut hyvin, mitä nyt aika kasa tota univelkaa, mutta siihen taitaa olla tottuminen. Sairaalassa oltiin pitkään kun poika meinas kellastua, nyt onneksi kuitenkin kaikki kunnossa. Käytiin tänään vielä viimosessa kontrollissa ja nyt saa kuulemma jo unohtaa asian, koska arvot oli laskenu niin paljon.
Nyt täytyy lähteä syömään, ennenkuin poika herää taas syömään. ;)
 
Kiitoksia onnitteluista. :)

Me käytiin tänään ekakertaa vaunulenkillä. Ilma oli aivan ihana ja poju tykkäs nukkua vaunuissa. Oli vaan vähän miettimistä, että mitä tollaselle pallerolle laitetaan ulos päälle. Kai sitä oppii, että kuinka paljon vaatetta on tarpeeksi. Kaikki on vaan niin uutta, mutta ihanaa. Olen nauttinut joka hetkestä. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja garol:
Me käytiin tänään ekakertaa vaunulenkillä. Ilma oli aivan ihana ja poju tykkäs nukkua vaunuissa. Oli vaan vähän miettimistä, että mitä tollaselle pallerolle laitetaan ulos päälle. Kai sitä oppii, että kuinka paljon vaatetta on tarpeeksi. Kaikki on vaan niin uutta, mutta ihanaa. Olen nauttinut joka hetkestä. :heart:
Onnea! Paljon terveyttä uudelle pojalle ja kestävyyttä tuorelle äidille! Nukkuuko hän hyvin? Ehditkö jo miettiä nimiä? Miten sä itse voit?

Joo, se vaateongelma minullakin on joka päivä: en vieläkään osaa päättää mitä laitan hänelle päälle ja jokaisen lenkin aikana mietin, onko hänellä nyt kylmä tai kuuma :( Iskän mielestä hänellä on aina liikaa vaatteita päällä. Tänään esim. kun isä ulkoiluttaa häntä, Kiiralla oli päällä vain body ja potkuhousut (+ hattu, makupussi ja kantokoppa), mutta mä aamulla laitoin vielä paidan ja sukat. Pakko siis mennä aina fiiliksen mukaan.

Tapaamista viime perjantaina näköjään ei ollut. Olin Kiiran kanssa kävelyllä silloin neljän aikaan ja ajattelin käydä Paviljongin luona siltä varalta jos joku olisikin päättänyt palstalaisista tulla vaikkei ollut tänne mitään kirjoittanut. Eli ei se aika tainnut loppujen lopuksi kenellekään sopia. No, ehkä seuraava kerta onnnistuu paremmin :)

Osaako joku sanoa, paljonko maitoa 2 kk 6,5 kg vauvan pitää suurin piirtein syödä kerralla? Joudun joskus olemaan työssä 3.5 tuntia ja haluan jättää kotiin maitoa niin että isä vois syöttää, mutta en tiedä kuinka paljon. Kun lypsän toisesta rinnasta, en saa kuin n.50 ml. Mun mielestä se on liian vähän, mut toisaalta tyttö syö aina vain toisesta rinnasta ja se kasvaa hyvin. Ei hän varmaan voi saada sieltä maitoa enemmän kuin mitä sähköpumpulla saa?
 

Onnea! Paljon terveyttä uudelle pojalle ja kestävyyttä tuorelle äidille! Nukkuuko hän hyvin? Ehditkö jo miettiä nimiä? Miten sä itse voit?

Joo, se vaateongelma minullakin on joka päivä: en vieläkään osaa päättää mitä laitan hänelle päälle ja jokaisen lenkin aikana mietin, onko hänellä nyt kylmä tai kuuma :( Iskän mielestä hänellä on aina liikaa vaatteita päällä. Tänään esim. kun isä ulkoiluttaa häntä, Kiiralla oli päällä vain body ja potkuhousut (+ hattu, makupussi ja kantokoppa), mutta mä aamulla laitoin vielä paidan ja sukat. Pakko siis mennä aina fiiliksen mukaan.

Kiitos onnitteluista.
Joo poju nukkuu vähän millon mitenkin. Eilen otti päivällä niin pitkät unet, että oli pakko välillä käydä kurkkaamassa, että kaikki on hyvin. :heart: Öisin hän nukkuu todella huonosti. Haluaa syödä tunnin välein ja kitisee muutenkin aika paljon. Se on jännä toi yösyöminen, koska päivisin hän syö aika tasaisesti kolemn tunnin välein. Öisin hän nukahtaa tissille, ennen kuin saa itseensä tarpeeksi maitoa ja siten tosiaan herää taas tunnin päästä ottamaan pienet hörpyt. Tästä johtuen olen aika väsynyt. Onneksi yleensä päivisin saan nukuttua vähän, mutta yöt menee kyllä valvoessa.

Nimiä ollaan mietitty, mutta mihinkään lopputulokseen ei kyllä olla vielä päästy. On tässä onneksi vielä vähän aikaa miettiä.

Meilläkin isän mielestä puen pojule aina liikaa vaatetta, hän laitaisi vähemmän. Muta sitte kun ollaan sisällä, niin isä on aina peittelemässä poikaa, vaikka toinen olisi ihan hiki päässä. :LOL: Sitte on mun vuoro yrittää vähentää vähän kerroksia.

Itse voin onneksi muuten hyvin, jos siis väsymystä ei lasketa.
 
onkos täältä kaikki hävinneet, kun keskustelu on niin vaimennut? Täytyy myöntää että en ole kyllä kauhean aktiivinen ollut itsekään. :whistle:
Meillä poju täytti eilen kuukauden, iso poika jo. Viikonloppuna olis ristiäiset ja ne on nyt vähän työllistäny, kaikennäköistä pitäis tehdä.
Mutta jos täällä palstalla vielä elämää on, niin olis mukava tavata. Nyt kun mekin ollaan jo selvitty alkuväsymyksestä vähän voiton puolelle, niin jaksaa taas jotain suunnitella ja lähteäkin jonnekin. =)
 
Mä oon ainakin vielä täällä, vaikka kiirettä onkin nyt vähän pitänyt. Elämä on ollut melkein vaan matkustelua kotiseudulle ja sit takas Turkuun, että tuntuu että koko ajan on vain jotain matkaväsymystä..

 
joo kyllä matka lahteen ja takaisin jo työstä käy. =)

Hyvä että joku vielä on hengissä. Me käytiin äsken tunnin kävelyllä ulkona, ihana ilma. Nyt vaan iski happimyrkytys ja kauhee väsy, mutta kai tästä selvitään. :p
 
Joo kyllähän toi matkustaminen on aika työtä. Varsinkin ton pojan kanssa matkustaminen ei ole aina kauheen helppoa, kun se meinaa hermostua vaan paikoillaan istumiseen. Ymmärtäähän sen, ettei siinä turvakaukalossa nyt kovin herkkua oo istua sitä noin kolmea tuntia. No mutta huomenna olis taas se matka ajattevana, mutta onneks nyt sentään ollaan viikko Lahessa, ettei heti tarvi ajella takaisinpäin.
 
Heips, käynpä esittäytymässä tälläkin puolella. "Paluumuutimme" Turkuun tänä syksynä muutaman muualla vietetyn vuoden jälkeen. Perheenlisäystä odotellaan tulevaksi 30.10. eli h-hetket alkaa olla käsillä... Olisi kiva saada seuraa tulevien kotiäitipäivien ratoksi, joten jos olette treffailemassa tai jotain niin tulen mielelläni mukaan! =)
 
Pääsisinkö mukaan keskusteluun myös.. :/

Olen 22v. 1,4v ikäisen tytön äiti ja olen porista kotoisin. Muutin turkuun heti vauvasta kuultuani, koska miesystäväni (27v) asui täällä ja hän ei suostunut poriinkaan muuttamaan. Opiskeluni jäi kesken ja kaverit hävisivät myös. Masennuin enkä tiennyt mistä löytää kavereitani raskauden aikana. Lapsen syntyessä masennuin vielä enemmän ja vasta nyt olen alkanut olla oma itseni ilman pöpilääkkeitä :)

Mutta, tylsää on ollut viettää 2 v yksin ja nyt todellakin kaipaisin kavereita. En ole liikkunut turussa hirveästi, joten en tiedä paikkojakaan niin paljon ja hirvittää ajatus liikkua linja-autolla lapsen kanssa :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marianna86:
Pääsisinkö mukaan keskusteluun myös.. :/

Olen 22v. 1,4v ikäisen tytön äiti ja olen porista kotoisin. Muutin turkuun heti vauvasta kuultuani, koska miesystäväni (27v) asui täällä ja hän ei suostunut poriinkaan muuttamaan. Opiskeluni jäi kesken ja kaverit hävisivät myös. Masennuin enkä tiennyt mistä löytää kavereitani raskauden aikana. Lapsen syntyessä masennuin vielä enemmän ja vasta nyt olen alkanut olla oma itseni ilman pöpilääkkeitä :)

Mutta, tylsää on ollut viettää 2 v yksin ja nyt todellakin kaipaisin kavereita. En ole liikkunut turussa hirveästi, joten en tiedä paikkojakaan niin paljon ja hirvittää ajatus liikkua linja-autolla lapsen kanssa :eek:
Tervetuloa ainakin mun puolesta tähän keskusteluun :) vaikka täällä onkin ollut nyt viime aikoina aika hiljaista.
 
Tervetuloa mukaan Marianna86! :) Aika rankalta kuulosti tuo sun elämäntilanne mutta kiva jos on alkanut helpottaa!

Toivottavasti keskustelu aktivoituu niin me uudetkin tulokkaat saadaan uusia virikkeitä ;) Tosin aavistelen että itsellänikin tulee lähiviikot menevään jossain ihan muissa merkeissä kuin netin äärellä tai ulkona hengaillessa... Jännittää! :eek:
 
Tervetuloa kaikille!
Koitetaan nyt sitte yhteistuumin virittää taas keskustelua. =)
Meijän poju sai sunnuntaina nimen, hänestä tuli Viljami.

Koitan tulla virittelemään lisää keskustelua myöhemmin, nyt poika huutaa nälkäänsä, joten tältä erää moikka.
 
moikkelis
liityin sitten tänne ku näin nää keskustelut.
itse olen muuttanut viime kesänä turkuun ja nyt kesänä syntyi poika eli hän on nyt sitten..huomenna siis 4kk vanha :)
tosiaan ei mullakaan ole kavereita täällä turussa ja jos löytyis viel kavereit jolla olis lapsia niin se olis super.tuntuu että kohtaloteverit ymmärtää parhaiten :)
ihanaa olis päästä juttelee ja kävelee ja tutustuu turkuun paremmin.
onko teillä ollut jotain tapaamisia tai jotain?
 
pallopulmonen:

Tervetuloa keskusteluun:) Sulla on sitten melkein saman ikäinen poika kuin meillä :) meillä täytti poika viime maanantaina just 4kk.

Ei meillä ainakaan vielä ole ollut tapaamista, tai ainakaan mä en tiedä että olis ollut.. Kerran kyllä piti olla, mutta sekin peruuntui..
 

Yhteistyössä