Äitejä Turusta!!

Hei vaan kaikille!

Itsekin olen Turusta odotan esikoistani. LA on 3.2.2009. Kaipailisin myös uusia kamuja.Tämän hetkiset kaverini elävät aivan eri vaihetta elämässään kuin minä. Pelkäänkin, että jään ilman kavereita. Olen 22v ja asun itäisessä Turussa. Toivoisinkin löytäväni tätä kautta edes yhden hyvän ystävän.
 
meijän pitää tavata sun kans ni pääset taas verestää vanhaa kunnon miä ja siä vääntämist ettei pääse ihan unohtuu :D rupeeko olee yhtää sellain olo jo et koska olis lähtö?! onko mitää erikoisii tuntemuksii?
 
Alkuperäinen kirjoittaja melena:
Rakenne ultran kuvassa näkys tosi hyvin se uloke ja kaveri vielä sattusi pissimään samalla... vaikka sanotaan ettei vatsan mallista voi sanoa kumpaa odottaa niin mulla on ainakin vain ja ainoastaan pallo tosa edessä...
Vau, olis kivaa nähdä milta pissaava vauva vatsassa näyttää :LOL: . Meidän vauva hymyili ja tervehti meitä heiluttamalla kättä :wave: . Ja ihan tutkimuksen ensimmäisenä kuvana oli just se vauvan kohde, mistä sukupuolta tavallisesti katsotaan, mutta kätilö sanoi, että katsotaan ensin tärkeät asiat. Mut kun tärkeät asiat oli tarkistettu, sit tyttö kääntyi ja laitoi jalat ristiin niin kuin sanoisi että "mä näytin kerran, kun ei kelvannut silloin en enää näytä". =) Mut sitten kätilö sanoi että hän ei katsonut tarkasti mutta vähän huomasi että pitää olla tyttö. Ja tyttö se olikin. Mä oikeasti ihan ehdottomasti halusin tytön =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja stiina81:
ois kiva lähtee tonne keskustaa pyörimään jonkuu kanssa kahvittelee tai jotain. Myö asutaa vaa vähä kauempaa tost keskustast eikä mul oo autoo käytös eli pitäs varmaan hypätä sit bussiin!
Nii, no tiedätkö jo missä täällä on seikkailupuisto (tai Kupittaan puisto). Se ei kai ole Majakkarannasta niin kaukana. Siellä on kahvila ja Sofia varmasti tykkäisi leikkikentistä. Vois joskus viikonloppuna kävellä sillä..?

Alkuperäinen kirjoittaja stiina81:
mul on 15.9 rakenne ja ootan jo malttamattomaan et pääsen utelee kumpainen tulee toivottavast näkyy selväst, kyl ne Sofiastakii osas oikein ennustaa et tytteli tulee!
Onko sulla sukupuolitoivomuksia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja garol:
Itsekin olen Turkulainen kohta-äiti. Eli laskettuaika oli ja meni eilen.
Onneksi mulle vauva tuli muutamia päiviä ennen LA, en olisi jaksanut odottaa yliaikaa. Viimeinen viikko oli jo sellainen ettei mitään muuta pystynyt ajatella enää. Valitin kaikille että ei se vauva varmaan koskaan tule. Olin just kirjoittamassa sen kaltaisen spostiviestin kaverille kun lapsivesi meni =) Sit yhtäkkiä tuli panikki: "Ai onko se oikeasti nyt jo tulossa, eiks vielä voi vähän odottaa" =)

No, toivottavasti se sun vauva tulee jo pian, jos et vielä ole synnytyssairaassa. Nopeata ja helppoa synnytystä sulle, siellä sairaassa pidetään kyllä hyvää huolta äideistä.
 
Siis en osaa tota toisten juttejen lainaamista noista teksteistä, tyhmä kun olen =)

Stiina81: joo ois todella mukava tavat ja päästä tosiaan tohon miän ja siän makuun taas pitkästä aikaa. Ei oo mitään tuntemuksia lähdöstä, kai, hmmmm, mun maha on kokoajan niin kova et tuntuu olevan sellanen jatkuva supistus päällä. :/

Tulin just neuvolasta ja nyt en tiiä miten päin olisin, kun virtsaan oli ilmestyny plussia ja turvotus on ihan kauheeta. Verenpainekin on noussu jonkin verran. Jouduin samantien labraan ja nyt oottelen että neuvola täti soittais ja kertois että onko mulla kenties raskausmyrkytys. Ja jos on niin mitä sille sitte tehdään? Jos joku osaa kertoa mitä tapahtuu, jos on raskausmyrkytys niin ois kiva. Itelleni tää on ihan uutta, koska koko raskaus on menny ilman mitään ongelmia. On jotenkin neuvoton olo. Onneksi kuitenkin vauvin sydänäänet kuulu hyvin ja hänellä tuntuu olevan kaikki kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RipsRaps:
Tämän hetkiset kaverini elävät aivan eri vaihetta elämässään kuin minä. Pelkäänkin, että jään ilman kavereita.
Hei ja tervetuloa! =)
Kyllä ne sun vanhatkin kaverit varmaan jaksavat kuunnella sun kaikkia vauvajuttuja, kun heille se on ihan uusi asia. Suurin osa heistä kuitenkin joskus lapsia hankkii. Itse viime vuonna kuuntelin ja ihmettelin, kun kaverini kertoi juttuja raskaudesta ja synnytyksesta sellaisena asiantuntijana. Omasta kokemuksesta en voinut hänelle tänä vuonna enää kertoa paljon, kun hänelle se oli jo vanha ja tylsä juttu. Nyt vain kysyn häneltä kaikenlaisia neuvoja.
 
NadjaR ja muut vauvoineen tai ilman jos ei oo vielä syntyny!! pitäiskö meidän järjestää jotain yhteistä tapaamista sinne seikkiksen pavilijonkiin. Se onkii melkein ainoo paikka mitä tääl Turus tiedän ja tyttö on viihtyny siellä puistossa. Käytäs eka kahvilla ja myö voitas sofian kans jatkaa matkaa puistoilemaan ja ketkä haluaa voi lähtä meidän kans. Miltä kuulostaa? pvm ehdotuksia? mulle käy arkisin iltapäivät vloppusin mihin aikaan vaa oikeestaa, miten toi neiti nyt sattuu nukkumaan tietty. garol Mun kaveril oli niitä oireita koko raskausajan ja ne vaa tiuhempaa tahtii kontrolloi sitä ei muuta. mut voihan se olla ku ne oireet on nyt vasta tullu ja se la meni jo ni ne käynnistäis sen, mut kyl ne siel sit tietää miten toimii ootat rauhas ne tulokset ekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja garol:
Tulin just neuvolasta ja nyt en tiiä miten päin olisin, kun virtsaan oli ilmestyny plussia ja turvotus on ihan kauheeta. Verenpainekin on noussu jonkin verran. Jouduin samantien labraan ja nyt oottelen että neuvola täti soittais ja kertois että onko mulla kenties raskausmyrkytys. Ja jos on niin mitä sille sitte tehdään? Jos joku osaa kertoa mitä tapahtuu, jos on raskausmyrkytys niin ois kiva. Itelleni tää on ihan uutta, koska koko raskaus on menny ilman mitään ongelmia. On jotenkin neuvoton olo. Onneksi kuitenkin vauvin sydänäänet kuulu hyvin ja hänellä tuntuu olevan kaikki kunnossa.
Toi raskausmyrkytys ei taida olla ihan niin paha juttu täällä Suomessa kuin sana antaa ymmärtää, koska niitä oireita tarkkaillaan tosi hyvin. Katso esim. tuolta lyhyt selostus: http://fi.wikipedia.org/wiki/Pre-eklampsia

Arvelisin, että jos sinulla tuo myrkytys on, he vain käynnistävät synnytyksen aiemmin nyt kun sun LAkin on jo mennyt ja kaikki menee varmasti hyvin :hug:

Ja lainaaminen on ihan helppoa, kun olet kirjautuneena sisään, jokaisen viestin vieressä lukee tuo 'lainaa'. Paina siitä vaan.
 
Kiitos kannustavista kommenteista!
Sain juuri soiton neuvolasta, ei niissä verikokeissa mitään kauhean hälyyttävää ollu, mutta heti maanantaina uudestaan neuvolaan. Eli tarkkailua, tarkkailua ja ei sais kuulemma kauheesti rasittaa itseään, eli yritän ottaa iisisti. =) Mulle vaan ei oo yhtään luonteenomaista olla vaan ja mölliä, oon aikamoinen touhuuja yleensä, mutta kai tässä pitää yrittää rauhottua.

Seikkis on kyllä ihana paikka, oon ollu joskus siellä työni puolesta ja ihastuin paikkaan heti. Ajattelin jo silloin, että kunhan mulla lapsia on niin sitten vien ne sinne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RipsRaps:
Hei vaan kaikille!

Itsekin olen Turusta odotan esikoistani. LA on 3.2.2009. Kaipailisin myös uusia kamuja.Tämän hetkiset kaverini elävät aivan eri vaihetta elämässään kuin minä. Pelkäänkin, että jään ilman kavereita. Olen 22v ja asun itäisessä Turussa. Toivoisinkin löytäväni tätä kautta edes yhden hyvän ystävän.
Mä asun kanssa Itäisessä Turussa ja olen 22vuotias äiti. Mulla on 2,5 kuukautta vanha poika. Uusia kavereita kaipailisin kanssa täältä Turusta, koska en ole vielä oikeen tutustunut täällä keneenkään.
 
Mä olisin ainakin kiinnostunut jos tapaaminen olisi tuolla seikkiksessä, koska mä ainakin asun todella lähellä sitä puistoa. Mullekin sopii melkein mikä päivä vaan, koska kotona me ollaan suurimmaks osaks pojan kanssa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja stiina81:
NadjaR ja muut vauvoineen tai ilman jos ei oo vielä syntyny!! pitäiskö meidän järjestää jotain yhteistä tapaamista sinne seikkiksen pavilijonkiin. Se onkii melkein ainoo paikka mitä tääl Turus tiedän ja tyttö on viihtyny siellä puistossa. Käytäs eka kahvilla ja myö voitas sofian kans jatkaa matkaa puistoilemaan ja ketkä haluaa voi lähtä meidän kans. Miltä kuulostaa? pvm ehdotuksia? mulle käy arkisin iltapäivät vloppusin mihin aikaan vaa oikeestaa, miten toi neiti nyt sattuu nukkumaan tietty.
Kuulostaa kivalta, tuleeko liian nopeasti jos yrittäisimme tavata jo huomenna? Musta olisi kiva lähteä Kiiran kanssa ulkoilemaan vaikka kahdentoista aikoihin. Miltäs tämä muille kuulostaa, jos nähtäisiin esimerkiksi siinä Paviljongin edessä? Muukin aika sopii, ehdotelkaa!
 
riikka086
Olisi kiva tutustua suhun. Täytyy sopia treffit tai jtn.

Tapaaminen myös muiden äitien ja odottavien kanssa kuulostaa loistavalta. Valitettavasti en huomenna kerkeä, enkä luultavammin ensi viikollakaan. Mulla on niin paljon kokeita ja on pakko lukea. Mutta voin tulla sitten seuraavalla kerralla.

 
RipsRaps:
Joo nähdään vaan, olisi kyllä tosi kiva tutustua. Koskas sulle sopisi parhaiten, ettei sulla olisi kokeita?

Muiden äitien kanssa tapaaminen mullekin kävisi paremmin ensi viikolla, kun huomenna en mitenkään ehdi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stiina81:
NadjaR meil on huomen aika paljo ohjelmaa ku meinattii tyttö viedä aamupäiväl muskariin ja illal olis liikunnan ihmemaa kupittaalla urheiluhallis. Sovitaa ens viikolle tapaaminen käviskö keskiviikko?
Keskiviikko ei sovi mulle kun haluan mennä tytön kans vauvajumppaan. Vähän jännittää, kun en tiedä tykkääkö hän siitä, voi olla että han on liian pieni vielä ja muuten hän on ollut jo muutaman päivän tosi kiukkuinen :(

Sopiiko sulle ja muillekin esim. perjantai-iltapäivä tai viikonloppu?
 
heips vaan kaikille...
Olen ollut hiukan laskalla tuulella, en ole edes jaksanut konetta avata... Tänään kuitenkin sain jonkunlaisen hepulin, olen jo 2 koneellista saanut pestyä vauvan vaatteita :) ...

NadjaR: oli se aika omituista kattella ku toinen pissaili... :LOL:

Jos olette jossain vaiheessa tapaamista järjestämässä, niin voisin tulla myös, kun ei vielä ole muuta kuin aikaa... toivottavasti pääsis vaa masusta eroon ja sais kirpun syliin, kun tää lepäily alkaa tulemaan jo korvistakin ulos...
 
riikka086: anteeksi, että on kestänyt vastata. Yritän epätoivoisesti lukea, vaikka kiinnostus on nolla. Mulle kävis parhaiten ens viikolla. Tarkempaa päivää en osaa vielä sanoa. Mutta, jos haluat vaihdella kuulumisia yms. mulle saa laittaa yv:tä.
 
Moi kaikille!

Nähdäänkö sitten perjantaina klo 16 kupittaan paviljonkin edessä? Ilmeisesti ainakin Stiinalle ja Riikalle sopisi, joten pidetään tämä ja toivotaan että mahdollisimman moni muukin palstalainen ehtii paikalle. Voidaan vaika sopia, että ollaan siinä Paviljongin edessä ainakin vartti, niin että joku myöhästynytkin ehtii mukaan (kellään ei varmaan ole toisten puhelinnumeroitakaan).

Stiina81: oliko sulla maanantaina ultraääni? Onko kaikki ok? Kumpi on tulossa?
 
Siinä nähdään, en varmaankaan ole neljältä heti siinä, mut vähän neljän jälkee. Ois joo kiva jos venttaatte siinä etten hoomoilaseen pyöri tyhmänä siel sisäl :LOL:

Kaikki oli hyvin ultrassa, poika siellä nukkui tyynen rauhallisena =)
 

Yhteistyössä