Äitejä Turusta!!

Moi!

Uusia kamuja olisi 27 vee äiti vailla ja tyttö kohta kaksi vuotta. Tammikuussa on LA. Ollaan vastikään muutettu Turkuun joten olis kiva tutustu uusiin ihmisiin ja käydä vaikka puistossa muksujen kans!
 
okei mulle noi paikat ei sano viel mitää!! et ei oo hajuukaa mis on itäinen keskusta!? siis oot niinki läheltä kotosin siit ei oo kovin pitkä matka Kuusaalle!! mitä oot tykänny asuu tääl Turus? Miks muutitte tänne jos saan udella?
 
Joo no en mäkään täältä vielä paikkoja kauheesti tunne. Me asutaan aika lähellä keskustaa, että sellain 1km on keskustaan. No onhan tää Turku nyt menetellyt.. kaikki tutut vaan jäi Lahteen, niin sinne on aina kuitenkin vähän ikävä. Joo kyllä meidän muutto syytä saa udella :) Me muutettiin tänne, koska mun mies sai siirron tänne opiskelemaan ja mä muutin sit miehen perässä.. Mikäs teidät sai tänne Turkuun muuttamaan?
 
Miehen takii myökii eli ukon töitten peräs tänne muutettii. Onhan se vähä orpo olo ku ei tunne ketää täält ja ei osaa viel oikeen liikkuakkaa missää mut kaipa se täst viel iloks muuttuu! :) sul on siis pikkunen vaaveli miten teil on vauvan kans menny? Herääkö monen tunnin välein yöllä syömää? Meil on sit tammikuun lopul taas vauvatouhut eessä! Sitä ootellessa:)
 
Joo eiköhän sitä pikkuhiljaa opi täällä Turussakin liikkumaan, ainakin toivonmukaan..
Joo on mulla tälläin vähän yli 2kk vanha poika. Meillä on mennyt ihan hyvin. Poika on varsin tyytyväinen lapsi ja kasvaa tosi nopeeta tahtia, että tätä menoo siitä vielä tulee joku jättiläinen :LOL: Poika nukkuu hirveen vähän päivisin, että koko ajan saa melkein olla pitämässä sille seuraa ja olla vaan sen kanssa, ettei se hermostu yksin oloon.. Yöllä sit nukkuu onneks hyvin, kun sen saa joskus klo 22-23 aikaan nukkumaan. Nykyään jo mellä nukutaan yhteen menoon se joku 7-8 tuntii ja sit herää vasta ekan kerran syömään ja sit seuraavan kerran vasta aamulla, millon me jo sit herätäänkin.
 
No toi on tosi hyvin jos nukkuu yöt jo putkeen! Tuntuu varmaan ihanalt nukkuu aamuu asti:) noi vauvat on niin oikukkait ettei oikeen ikinä tiedä milloin ne käy nukkuu ja milloin herää! Oottes työ jo ristiäiset pitäny? Oliks se joku kolme kuukautta se raja ku ne piti viimeistää pitää, myö pidettii ihan just silloin ja Sofia paino ku synti :) sylikummil kiva pidellä sitä heh..
 
Heips,
itekin olisin varmaan "vauvakaverien" tarpeessa, koska mulla ei ainakaan ole kavereita samassa tilanteessa eli raskaana tai sitten niitten "vauvat" on isoja ja sitä rataa... mulla on LA 31.10 ja joutusin nyt saikkarille supparien takia...
 
stiina81
Joo on se kyllä todella ihanaa nukkua tosi pitkään. Kyllä noita pitkiä yöunia osaa arvostaa, kun alussa joutu syöttää 2-3 tunnin välein ja välillä ei edes tiennyt oliko yö vai päivä, mut onneks aika nopeasti meillä totuttiin pitempiin yöuniin. Toi unirytmi voi vielä kyllä muuttua neuvola tädin mukaan, mutta toivottavasti ei ainakaan takas siihen, että joutuu taas syöttämään useammin yöllä..
Meillä on jo ristiäiset pidetty. Me pidettiin ristiäiset jo aika aikasessa vaiheessa, silloin kun Johannes oli just 1kk. Pidettiin jo siks, niin aikasessa vaiheessa, koska kesällä oli helpompi järjestää, kun mieskin oli vielä silloin lomalla.
 
moi Melena! Sul onkii sit H hetki aika lähel, enää pari kuukautta. Oispa mullakii noin lähel ei jaksa oottaa!Sun pitää ottaa nyt löysin rantein jos supistelee jo! Miten on raskaus muuten sujunu? Mul on tähän asti ihan hyvin eli puoles välis oon. Mitä nyt selkää vihloo vähän välii noit normaalei vaivoi vain. Joko oot laitellu jo paljo tavaroita esille?
riikka086 joo kyl se rytmi muuttuu viel miljoonaa kertaa ku se muuttuu näköjää viel kaks vuotiaallakii. Sofia on nukkunu viikon ihan älyttömän huonosti ja herää paljo aikasemmin ku yleensä. Oon ollu ihan sika poikki :| johtuu varmaan siit ku laitettii se tavallisee sänkyy nukkuu, ni ei oo vissii ihan tottunu siihe viel!
 
Niin mä kyllä uskonkin, että toi unirytmi vielä tulee muuttumaan monet kerrat... Onneks sentään Johannes on ihan sairaalasta tulon jälkeen kotiin ihan hyvin nukkunut omassa pinnasängyssä, että meillä ei ole vielä ainakaan sängyn kanssa tullut ongelmia..
 
Moi!

Olen 27-vuotias tuore äiti alun perin Moskovasta mutta asunut Turussa jo muutaman vuoden. Tyttöni on nyt vajaa 2 kk, kävelen hänen kanssa joka päivä ja olen jo aika kyllästynyt samoihin maisemiin, vaikka asun keskustassa ja täällä jos missä reittiä riittää. Olisi kivaa saada jonkun seuraksi. Yritin käydä tytön kanssa jo vauvamuskarilla ja tanssitaan vauvaa -kursseilla, mutta kaikialla sanottiin että tyttöni on vielä liian pieni. Toki vauvan kanssa on aina kivaa olla, mutta aikuistenkin seuraa kaipaan jo vähän.
 
Stiina81: itseasiassa en ole hirmuisesti laittanut mitään valmiiksi, kun olo on ollut tähän asti mitä mainioin, joten suunnittelin laittavani vasta äippälomalla. Ainoastaan vaatteita olen ostanut, elikkä ne tarttis vielä pestä ja silitettyä... Vaunut ja kaukalon kävin ostamassa ja niitä olen hipelöinyt aina ohimennen :)
Jotenkin raskausaika on menny tosi nopeesti, paitsi nyt kun joutuu ottamaan "rennosti", mitä en oikein osaa (tuntuu siltä että tää aika ei kulu mihinkään)... tulee laiska ja saamaton olo... tulee niinkuin kiukkuiseksi itselleen kun ei saa imuroida tai vastaavaa... Sulla alkaa ihana aika, kun vatsa vasta pyöristyy pikkuhiljaa jne, eikä ole tiellä kuten meikäläisellä... Ja painoakin on mulle tullut ihan hirveesti...

Raskaana olo on kyllä muuten aivan ihanaa mutta kun olo muuttuu raskaaksi ni se on kaikkea muuta... Omalla tavallaan odottaa jakautumista, mutta toisaalta on ihan kiva nukkua kunnon yöunetkin vielä aina silloin kun voi... :)

NadjaR: Ehkäpä liityn kävelyseuraksesi heti kun vaan jakaudun, nyt en saa vielä tehdä rankkoja kävelylenkkejä, mutta... Asun itsekkin meinaan keskustassa...

 
Alkuperäinen kirjoittaja melena:
Jotenkin raskausaika on menny tosi nopeesti, paitsi nyt kun joutuu ottamaan "rennosti", mitä en oikein osaa (tuntuu siltä että tää aika ei kulu mihinkään)... tulee laiska ja saamaton olo... tulee niinkuin kiukkuiseksi itselleen kun ei saa imuroida tai vastaavaa...
Nauti kun vielä saa olla laiska, nukkua ja olla tekemättä yhtään mitään. Itse muistan olevani niin kyllästynyt raskauden viimeisen kuukauden "tekemättömyyteen" - nyt on kyllä sitä ikävä |O

Tiedätkö jo kumpi sulle on tulossa?

 
Nadja R: Yritän nauttia, mutta kun... heh... kait sitä sitten jälkeenpäin taas muistaa kuinka kivaa oli vaan olla... Rakenne ultran kuvassa näkys tosi hyvin se uloke ja kaveri vielä sattusi pissimään samalla... vaikka sanotaan ettei vatsan mallista voi sanoa kumpaa odottaa niin mulla on ainakin vain ja ainoastaan pallo tosa edessä...
 
NadjaR ymmärrän hyvin et kaipaa aikuisen seuraa:) alkuu muistan ku Sofia oli vauva ni ei osannu oikeen mihinkää lähtee ja meinasin tulla mökkihöperöks ku kämpil vaa möllötti! Nyt on taas vähä sama tilanne ku ollaa vast muutettu tänne eikä osaa liikkuu.. ois kiva lähtee tonne keskustaa pyörimään jonkuu kanssa kahvittelee tai jotain. Myö asutaa vaa vähä kauempaa tost keskustast eikä mul oo autoo käytös eli pitäs varmaan hypätä sit bussiin! melena mul on 15.9 rakenne ja ootan jo malttamattomaan et pääsen utelee kumpainen tulee toivottavast näkyy selväst, kyl ne Sofiastakii osas oikein ennustaa et tytteli tulee!
 
Itsekin olen Turkulainen kohta-äiti. Eli laskettuaika oli ja meni eilen. Mulla ei kans samassa tilanteessa ole yhtään kaveria ja olis kiva tutustua muihin äiteihin. Itselläni on ensimmäinen lapsi tulossa ja viime viikot on ollu aika turhauttavia, kun vaan odottaa että koska jotain tapahtuisi. :)
Lueskelin tota viestiketjua ja siellähän on tutuilta seuduilta muuttaneita. Itse olen kotoisin Kouvolasta ja Lahden vieressä opiskellut vielä jokunen vuosi sitten. Nyt olen kyllä asunut Turussa jo neljä vuotta.
Jatkan täällä innokkaana odottelua, eihän sitä tiedä vaikka tänään alkaisi tapahtua. :)
 
No moi garol!
Vai Kouvolasta oot kotosin eli ihan sielt meijän nurkilt, hauskaa:) Miten oot viihtyny tääl Turus sie ootkii jo kauan asunu tääl! Myö vast reilu kuukaus. Sul onkii jänskät paikat siel kyl se vauva sielt sit tulee ku se haluaa:) Mul meni Sofiasta kolme päivää yli. Heräsin puol viiden aikaan aamuyöllä ku käänsin kylkee ja sit lirahtikii lapsivettä ja sit sitä tuli ku saavist ois kaatanu koko se matka Kotkaan ku sinne piti lähtä synnyttää. Onneks nyt ei oo niin pitkä matka :D Onnea loppumetreille!!
 
Ihana vaikka vaan lukea tota itäsuomen murretta. =) Ite olen jo aika pahasti koukussa tähän turkulaiseen määintään. heh. Oma murre tulee kyllä nopsaan takasin, jos vaan oon tekemisissä jonkun sellaista puhuvan kanssa.
Oon viihtyny ihan hyvin. Kaipaan talvea ja lunta. Tosin viime talvena nyt ei tainnu olla lunta juuri missään, mutta täällä sitä on todella harvoin. Kesällä turku on todella ihana kaupunki ja sen oikein tuntee kuinka koko kaupunki herää eloon.
Onneksi ei tosiaan Tyksiin ole paljon matkaa, mutta on tää silti jännää.
 

Yhteistyössä