Äiitysraha ja blogitulot

  • Viestiketjun aloittaja Bloggaaja
  • Ensimmäinen viesti
Bloggaaja
En tiedä kuinka paljon tällä palstalla liikkuu suosittuja bloggaajia, mutta ehkä joku Kelan byrokratiasta tietävä osaisi auttaa.

Kirjoitan kohtuullisen suosittua blogia ja olen äitiyspäivärahalla. Minulla on tuloja blogistani (mainostuloja) mutta miten ne vaikuttavat äitiyspäivärahaan? Siis nyt puhutaan n.500eurosta kuussa. Äitiyspäivärahan aikanahan saa tehdä vapaasti töitä sunnuntaisin...
 
voiskohan ne tulot laittaa sunnuntaille? koska ei ole tuota suuremmat tulot niin se ehkä onnistuisi, muutehan se menee niin että kaikkina arkipäivinä jolloin teet töitä, kelan äprahat on minimääräiset.
 
Merkkaat ne työtunneiksi sunnuntaille niin mitään ongelmaa ei ole :) Kukaan ei voi sanoa, koska bloggaat sillä tekstit voi kirjoittaa etukäteenkin ja laittaa ilmestymään vain tietylle päivälle, joten verottaja ei voi valittaa.
 
"vieras"
mitä kautta mainostuloja saat? jos rahat saat esim paypal tilille, niin hullu oot jos niistä alkasit mihkään ilmottelee. kukaan ei sun paypal tiliä ala tarkastelee
 
Bloggaaja
Mulla on vähän sellaisia kokemuksia kelasta, että heti jos niiltä kysyy jotakin niin ovat hyvin puolueellisia. Eli jos sanon että minulla on tuloja (vaikka ne oliskin kk vain jotain satasia) niin ovat heti laittamassa äitiysrahaa minimille. En halua olla mikään etujen hyväksikäyttäjä, mutta toisaalta ei näillä äitiysrahoillakaan kyllä voi paljon juhlia...
 

Yhteistyössä