Äidit jotka hoidatte lapsia kotona/olette hoitaneet. Kertokaas.

• Viestiketjun aloittaja Mamma Mia
  • Ensimmäinen viesti
Mamma Mia
Lapseni, nuorimmainen, täyttää pian 3 vuotta, joten kotihoitotukeni lakkautuu. Täytyykö minun ilmoittaa Kelaan asia, vai osavaatko he katkaista maksun itse sieltä päästä, kun heillä kuitenkin lapsteni tiedot on?

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma Mia:
Lukee että 31.12.2008 Lapsi täyttää 29 päivä tammikuuta joten eikö tuohon asti maksu kuuluisi?
varmaan katkee 29 päivä mutta maksupäivä on 31 kuten yleensä kht:ssä on.. veikkaisin näin? mun pojalla ainakin olis katkennu siihen päivään kun 3v täytti

Mamma Mia
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Lukee että 31.12.2008 Lapsi täyttää 29 päivä tammikuuta joten eikö tuohon asti maksu kuuluisi?
ne maksaa sen suhteutettuna tolta kuulta. mun kotihoidontuki alkoi aikanaan loppukuusta, 27. päivä muistaakseni, sain ekasta kuusta 15 euroa...
Eli mulle ei enää maksua tule?

Mamma Mia
ne maksaa sen suhteutettuna tolta kuulta. mun kotihoidontuki alkoi aikanaan loppukuusta, 27. päivä muistaakseni, sain ekasta kuusta 15 euroa...
sä saat 31. tammikuuta hiukan normaalia pienemmän kotihoidontuen, koska se maksetaan 2 päivää lyhyemmältä ajalta mitä tammikuu kestäisi.

Aivan, ok. Ihmettelen vain kun mitään ilmoitusta ei asiasta ole mutta kaippa se maksulappu jossain vaiheessa tulee.

Mamma Mia
sä saat 31. tammikuuta hiukan normaalia pienemmän kotihoidontuen, koska se maksetaan 2 päivää lyhyemmältä ajalta mitä tammikuu kestäisi.

muoks... ootko sä hakenu sitä vaan joulukuuhun asti? nyt olen hämmästyny. ton päätöksen mukaan et saa enää...
En muista enää edes minne asti olen hakenut mutta en kyllä omasta mielestäni joulukuulle vaan ihan siihen asti että lapsi on 3v, täytyy soittaa kelalle.

Mamma Mia
Nyt selvisi, olen vuonna 2007 tehnyt hakemuksen vain joulukuuhun, typerä minä! Nyt täytyisi sitten osata netissä tehdä hakemus vielä tuo tammikuun osalta. Voi kääk, ei auta kun alkaa etsimään mitä voin sen tehdä,.

Mamma Mia
Nyt selvisi, olen vuonna 2007 tehnyt hakemuksen vain joulukuuhun, typerä minä! Nyt täytyisi sitten osata netissä tehdä hakemus vielä tuo tammikuun osalta. Voi kääk, ei auta kun alkaa etsimään mitä voin sen tehdä,.
www.kela.fi
asiointi
kirjaudu verkkopankkitunnuksillasi
hakemus tai ilmoitus
ja sieltä valkkaat lasten hoitoon tukea tms...

Voi kiitos! Sinusta oli iso apu!!!!! Kukkia ja halauksia.

Yhteistyössä