Äidin tunteista

  • Viestiketjun aloittaja höllis
  • Ensimmäinen viesti
höllis
Onko palstalla pienten lasten äitejä, jotka ovat palanneet töihin ja sittemmin katuneet sitä?

Olen 3v. ja 9 kk lasten äiti, ja ollut kotona yli kolme vuotta. minulle tarjottiin töitä syksystä alkaen, jolloin kuopuksemme olisi yksivee. Toisaalta työ houkuttelee, mutta toisaalta erityisesti pienemmän hoitoon laittaminen kirpaisee...

Kertokaa kokemuksistanne pls!

t. maisteri hiekkikseltä
 
aprikoosi
Kyselehän hoitopaikkaa etukäteen niin tiedät laitatko lapsesi sinne. Päätös töihin paluusta varmistui ku n tiesin että saan pojan (silloin 10 kk) tutulle perhepäivähoitajalle joka hoitaa omassa kotonaan lapsia.Lapset ovat parhaita sopeutumaan!!
 
pikku äippä-71
jäin aikoinaan äippälomalle kun olin työssäni ollut 10v.eli heti amiksen jälkeen sain duunia.ja saatiin 2 lasta 1v2kk ikäerolla.lähdin takaisin turvalliseen työhöni kun vanhin oli 3v.ja todella olen itse nauttinut ajasta ja lapset voineet ok!!!!!!!!!!!!eli olin 3v.kotona ja itse!en olisi hetkeäkään jaksanut enään kotiäitinä,vaikka karulta kuulostaakin ehkä!!!!!meillä oli koliikit ja muitakin vaikeuksia.......eli se teki koko perheellemme hyvää, kun nyt minäkin voin paljon paremmin ja todella nautin työstäni.tsemppiä hei sulle ;) ;)
 
Kerttu1
Minä lähdin töihin just kesäkuun alussa,nuorempi 1,5-vuotias lapsi,vanhempi 5-vuotias. Ja menivät oikein tarhaan hoitoon,missä vilskettä riittää... Ja molemmat lapset ovat sopeutuneet tarhaan hienosti,vaikka nuorempi alkuun aina vähän itkaisi,kun äiti tai isi lähti töihin. Nyt nuorempi jää jo hymyssä suin hoitoon ja on hymyssä suin hakiessa! Ja kaikenlisäksi lapsilla on onnellinen äiti,joka saa kodin vastapainoksi käydä töissä.( ja perheen rahatilannekin alkaa parantua) Nostan hattua kaikille kotiäideille,mutta tämä oli paras ratkaisu meidän perheelle. Ja hoitopaikoissa on ammattitaitoista henkilökuntaa,kyllä lapsilla on siellä hyvä olla. Ja töiden jälkeen on ihana hakea omat kullat kotiin,silloin on jo jotenkin ikävä :)
 

Yhteistyössä