Äidin suklaansyönti raskausaikana tekee hyvää vauvalle - onnellisempia vauvoja!

• Viestiketjun aloittaja suklaataposkeenvaan
  • Ensimmäinen viesti
suklaataposkeenvaan
Äidin suklaansyönti tekee hyvää vauvalle

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=753521

Tuoreen tutkimuksen mukaan raskaana olevat naiset voivat kaikin mokomin nautiskella pääsiäismunien ihanuudesta.

Helsingin yliopiston psykologian laitoksella tehdyssä tutkimuksessa on havaittu, että raskaana ollessaan suklaata päivittäin syöneiden naisten vauvat ovat muita vauvoja onnellisempia.

Kyselytutkimuksessa kartoitettiin reilun 300 äidin suklaan kulutuksen yhteyttä vauvan temperamenttipiirteisiin naisten ollessa raskaana ja toisen kerran vauvojen ollessa puolivuotiaita.

Suklaansyöjien vauvat olivat muita aktiivisempia ja esimerkiksi hymyilivät ja nauroivat muita enemmän.

hihii
No mun vauva on sitten superonnellinen!! :D En ole ikinä oikein välittänyt suklaasta enkä ole todellakaan ymmärtänyt ihmisiä jotka sitä rakastavat, mutta raskausaikana söin suklaata joka ikinen päivä :D Ja nyt vielä 8kk synnytyksen jälkeen suklaa vaan maistuu niin hyvältä ;)

tää tutkimus on tehty suomessa jo ensimmäistä kertaa silloin ku odotin esikoista. sen mukaan suklaasyöppöjen äitien lapsista tulee onnellisia ja vilkkaita.... mikä on käynyt toteen meidän jokaisen lapsen kohdalla (jos ei uskota perintötekijöihin). kaikki lapset on hyväntuulisia, perustyytyväisiä, järjettömän innokkaita ja ylivilkkaita. jopa niin paljon ettei niiden kasvatuksesta meinaa selvitä. :D

Mä syön suklataa päivittäin. Mulla hymyilevä ja helppo vauva. Mutta mä uskon että enemmän kuin suklaa ton onnellisuuteen vaikutti kalaöljy omega3 ja e-epa raskausaikaan otettuna ja se että lopetin sikareiden polttamisen juuri ennen raskautumista ja se että söin vahvaa maitohappobakteerivalmistetta koko raskauden ajan. Näistä kaikista on tutkimuksia joita ei ole kiistetty, että vaikuttavat vauvan onnellisuustasoon ja helppouteen.

Tietty ei pidä unohtaa GEENIEN vaikutusta ja sitä miten paljon äiti antaa huomiota vauvalle pikkuvauva aikaan.

anni*
niin raskausaikana ei imetysaikana...
tää on täysin tosi!!!!
2 ekan aikana mun teki pahaa suklaa, enkä syönyt ja olivat itkuisia ja levottomia vauvoja ja aikas känkkäränkköjä edeleen, heh heh
mut tään 3 raskausaikana vetelin sitä suklaata paljon enemmän ja oikeen aurinkoinen ja helppo vauva oli ja on edelleen 3.v

anni*
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Suklaa tekee onnelliseksi, mut miten, onko meidän lapset sitten ärrinmyrrejä kun mammalla oli salmiakkihimo!?! =)
mulla oli keskimmäisen siis toin pojan raskausaikana himo turkinpippureihin ja sen kyllä huomaa vielä kouluiässäkin. oli jo vauvana vaativa ja mielettömänb kiukkunen vaaveli

mms
En normaalisti ole mitenkaan innokas suklaan peraan mutta raskausaikana sita on ollut pakko saada! Mieluummin joka paiva, varsinkin loppupuoliskolla. Olisko sitten suklaan ansiota etta kaikki kolme on olleet todella tyytyvaisia ja helppoja vauvoja :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mä syön suklataa päivittäin. Mulla hymyilevä ja helppo vauva. Mutta mä uskon että enemmän kuin suklaa ton onnellisuuteen vaikutti kalaöljy omega3 ja e-epa raskausaikaan otettuna ja se että lopetin sikareiden polttamisen juuri ennen raskautumista ja se että söin vahvaa maitohappobakteerivalmistetta koko raskauden ajan. Näistä kaikista on tutkimuksia joita ei ole kiistetty, että vaikuttavat vauvan onnellisuustasoon ja helppouteen.

Tietty ei pidä unohtaa GEENIEN vaikutusta ja sitä miten paljon äiti antaa huomiota vauvalle pikkuvauva aikaan.
Mäkin söin suklaata, vedin E-EPAa ja maitohappobakteereita ja mulle tuli tosi helppo vauva. Itki vain 5 kertaa ekan 2 kk aikana. Hymyili vain oli tyytyväinen eikä ollu mitään mahavaivoja eikä muita vaivoja. Piti kyllä paljon pitää sylissä jne. muuten ois tullu itku. Kun meinas alkaa itkee, syli lopetti sen heti.

Yhteistyössä