Äidin ristiäispukeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "bibi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

"bibi"

Vieras
Miten olette pukeutuneet omien lasten ristiäisiin? Sopivia juhlamekkoja löytyisi kaapista useampikin, mutta imetyksen kannalta ne ovat todella epäkäytännöllisiä, koko mekon kun joutuisi joko nostamaan korviin tai jopa riisumaan kokonaan. Miten siis olette pukeutuneet? Otan mielelläni vastaan myös ihan kuvallisia ehdotuksia.

mulla oli hihaton kotelomekko ja huivi, mekko piti jonkun toisen avata selkvetoketjusta jotta pysty imettämään.. ei maailman epäkäytännöllisin vaihtoehto.
mutta kun lähet kaupoille niin huomaat että tämä on aika helvetin huono aika vuodesta ostaa ristiäisiin asua, kaikki paikat on täynnä pikkujouluvaatteita ja muuta mustaa. sen takia minäkin päädyin tohon ratkasuun kun esikoisen ristiäiset oli tasan kaks vuotta sitten.

Ekan lapsen ristiäisissä mulla oli kokomekko, joka oli huono, koska sit katosin vauvan kanssa makkariin imettämään ja mekko oli siis hankala. Kahden seuraavan lapsen ristiäisissä mulla sit olikin hame ja paita erikseen. Mutta jos sulla on kauniita mekkoja ja ristiäiset kotona niin ei kai tuo niin hankala ole mennä imettämään mekko korvissa makuuhuoneesen tai muuhun paikkaan rauhassa. Mut jos ristiäiset jossain muualla niin sit suosittelen kaksiosaista asua.
Mä olen ollut imettävä äiti neljänä peräkkäisenä kesänä ja kaiken eniten siinä harmitti se kun ei voinut pitää kokomekkoja, 4 kesää meni ilman niitä. Mut nyt taas voi niitäkin käyttää. Aikansa kutakin...

Mulla oli avokaulainen paita ja hame. Kotiristiäiset perhepiirissä joten boheemisti vielä paljain varpain. Imetys onnistui loistavasti ja vaatteet käytössä edelleen.

Kaksissa ristiäisissä mulla on ollut sellainen vaate, että oon mennyt toiseen huoneeseen imettämään, kun sitä on pitänyt enemmän riisua. Yksissä ristiäisissa oli polvipituinen hame ja paitapusero, jonka kanssa imettäminen onnistui hyvin. Kivoimmat oli kyllä ne ristiäiset, joissa pystyin olemaan koko ajan läsnä.

Ristiäiset järjestetään kirkon tiloissa, joten vetäytyminen toiseen huoneeseen imettämään tuskin onnistuu, saati olisi muutenkaan mukavaa kun vauva imee usein miten puolituntia kerrallaan. Ole huomannut, että parin viime vuoden aikana juhlahameen löytäminen on tuskaa ihan mihin vuodenaikaan hyvänsä, ei vain pikkujouluajan kynnyksellä. Täytyy siis alkaa metsästää kaksiosaista asua. Edelleen otan mielellään ehdotuksia vastaan.

Molempien tyttöjen ristiäisissä sama hame, sellainen pellavajäljitelmä ja aika pitkä. Esikoisen ristiäisissä vaaleanpunainen lyhythihainen paitapusero, jossa siis napit edessä. Nuoremman tytön ristiäisissä oli sellainen valkoinen vetoketjulla edestä avattava juhlapusero, joka oli vähän sellainen pitsiröyhelöisen tapainen ja hieman tyköistuva.

Mä huomioin että imettäminen olis kohtuullisen helppoa, ja että juhlapaidassa olis sellainen väri ettei maitotahrat näy selvästi tai kangas on vähän paksumpaa. Mulla oli suorat, mustat housut ja juhlallinen pusero edellämainituilla kriteereillä. :)

Mulla oli musta Impuls (classic?) mekko johon laitoin rinnuksiin lilan ruusun ja sitten lindeksistä ostetun harmaan
neuleen joka solmitaan rintojen alta. :) Olin ekaa kertaan varmaan 4-vuoteen oikeasti tyytyväinen asuuni :)
Lisäksi vagabondin mustat kiilakorkokengät joissa remmit.

Yhteistyössä