Äidiksi vielä 40v ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kuopus syntyi sinä vuonna kun täytin 40. ja minulle ihan positiivinen kokemus. yöherätyksetkään ei haitannut, sitä osas ajatella, että se on ohi menevä aikakausi. ja osas olla lapsen kanssa ihan rennosti, ei siis jännittänyt joka asiaa. ja ei enää nussi pilkkua joka asiassa. vaan tekee niin ku hyvältä tuntuu. jos tenavalla nyt sattu olemaan likanen paita ´päällä, niin mitä sitten. tai jos talo oli kuin pommin jäljiltä ja vieras tuli, niin sit se tuli

Totta kai. Kaikki riippuu ihmisestä itsestään. Itse sain esikoisen 34v täystin syksyllä 35v ja kuopuksen syntyessä ehdin täyttää 37v. Raskausajat olivat helppoja, eikä meillä ole öitä valvottu. Itse en 20v halunnut vielä äidiksi. Aika monella buorella voi raskausaika olla melko raskas ja vaikea synnytys.

Mielestäni et ole höpsö. Eikä sun ehkä kannata kovin pohtia muiden mielipiteitä asiasta vaan toimit niin kuin susta, teistä tuntuu. Itsekin olisin ehkä yrittänyt vielä iltatähteä, mutta sairastuin neurologiseen etenevään sairauteen enkä enää uskaltanut siitä iltatähdestä haaveilla. Taudin kulkua kun ei voi ennustaa. Onnea päätöksellesi, mitä sitten päätätkin!!

Rohkeasti vain..ite 40 vee äidiksi tulleena ja voimpas sanoa että ulkoinen habitus on nuorentunut lapsen saannin myötä siten että minua monet luulee 25 vuotiaaksikin...pysyy kunnossa ja vetreenä kun lähtee vanhempana tähän ralliin...Oma lapseni nyt siis kohta 2,5-vuotias ja tämä aika on toden totta nuorentanu ulkoista olemusta, piristäny ilmettä ja tehnyt hehkeämmäksi...että ei kuin nuorennusvoiteeksi lapsi vanhemmilla päivillä.. :-D

Onkohan tätä tutkittu että mitä ne raskaus sekä muut vastaavat hormoonit saavat aikaiseksi sekä terveydentilaan että myöskin ulkoiseen olemukseen? Nuoruudenlähteeksi tätä itse kuvailen...että mummottukaahan ihan rauhassa muut tässä iässä, mulla pärstä nuoreni kertaheitolla lapsen myötä..enkä brassaile...totta joka sana, kai sen nyt muilta kuulee kun yleisesti arvioivat iäksi tuon 25-27 v kun se ennen lasta ja oikeesti nuorempana heitti vaan 5 vuotta alaspäin..

Yhteistyössä