Mietteliäs
Kyselisin kokemuksiasi ja ajatuksiasi, sinä nelikymppisenä vielä vauvan saanut. Minulla on esikoinen nyt kohta 2v ja toista tekisi mieli. Olenko ihan höpsö?
No jospa sanoisit yhden syynkin, niin minäkin harkitsen sen kolmannen kohtaloa?Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mun mielestä olet kyllä aika vanha vauvan äidiksi.
Kannattaa miettiä tarkkaan.
ja höpö höpö...........Alkuperäinen kirjoittaja minä:Mun mielestä olet kyllä aika vanha vauvan äidiksi.
Kannattaa miettiä tarkkaan.
Minä sain ekan lapseni 34-vuotiaana ja toisen 36-vuotiaana. Molemmat raskaudet olivat todella helppoja. Ensimmäistä tekemällä tehtiin ja toinen tärppäsi lähes heti imetyksen loppumisen jälkeen, eli esikoisen yksivuotispäivänä =) .Alkuperäinen kirjoittaja Mietteliäs:Ihania vastauksia teiltä.... jatkokysymys: kun ensimmäinen tärppi tuli helposti ja raskaus meni tosi hyvin, niin uskaltaako siitä vetää johtopäätöksiä, että toinenkin menis keskimääräistä paremmin? Olinhan 38v jo esikoisenkin syntyessä. Riippuuko nämä raskausasiat siis paljonkin äidistä vai enemmän siitä ko. lapsesta? Miten teillä on mennyt raskaudet suhteessa edellisiin? Etenkin teiltä "vähän vanhemmilta" kysyisin...
Ei kannata miettiä *tai niinkuin minä yleensä teen: murehtia* tulevaa raskautta. Mulla kaikki raskaudet ovat olleet (iästä huolimatta) suht samanlaisia, vaikka tiedän että jokainen raskaus on oma lukunsa. Meille elämä ehti näyttää tässä välissä sen surullisen puolensakin ja yhden enkelin jalanjäljet on painettuna mun sydämeeni. Kai siinä on jotain äidin "ominaisuuksia", koska kaikki raskaudet mulla ovat menneet yli lasketun ajan ja kaikki raskaudet ovat olleet suht samanlaisia. Pieniä eroja toki ollut (maksa-arvoissa kerran oli tarkkailtavaa ja yhdessä istukka viihtyi aika kauan kohdunsuun lähellä). Pääpiirteissään mulla kuitenkin ovat raskaudet olleet samanlaisia. Kuten voisin verrata erästä ystävääni, jolla kaikissa raskauksissa oli hankaluuksia siinä, että vauvat halusivat tulla maailmaan vähän turhan ajoissa. Tsemppiä vain!Alkuperäinen kirjoittaja Mietteliäs:Ihania vastauksia teiltä.... jatkokysymys: kun ensimmäinen tärppi tuli helposti ja raskaus meni tosi hyvin, niin uskaltaako siitä vetää johtopäätöksiä, että toinenkin menis keskimääräistä paremmin? Olinhan 38v jo esikoisenkin syntyessä. Riippuuko nämä raskausasiat siis paljonkin äidistä vai enemmän siitä ko. lapsesta? Miten teillä on mennyt raskaudet suhteessa edellisiin? Etenkin teiltä "vähän vanhemmilta" kysyisin...
Olis varmaan kannattanut jo aikaisemmin miettiä haluaako lapsia?Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:Mä olen 44 ja vielä vauvasta kovasti haaveilen, yhtään ei siis ole. Kannustaisin sinua vain nopeasti toimeen ryhtymään. Valitettavasti naisen ikä jo 35:n jälkeen tekee sen, että rsakaaksi tulon mahdollisuudet heikkenee. Kyllähän moni onnistuu yli 40-vuotiaanakin.
Pikaista plussausta sinulle toivon!