Äidiksi melkein 21-vuotiaana??

Eli olen täyttämässä heti alkuvuodesta 21 ja minulla on ihan hirvittävä vauva kuume! Kuten myös miehelläni, joka on 24. Olemme muuttamassa virallisesti yhteen tammikuussa. Tällä hetkellä asumme hänen luonaan mutta olen kirjoilla vielä vanhempieni osoitteessa. Olen myös jatkamassa vuodenvaihteessa äitini omistamaa yritystä hänen jäädessä eläkkeelle. Molempien taloudellinen tilanne on siis hyvä. Tunnen myös että baarissa juoksemiset yms on jo juostu ja tätä vauva asiaa kumpikin haluaa. Yritimme jo oikeastaan eilen mutta tässä vaiheessa kuuta en varmaan ovuloi enää. Mitä mieltä te olette? Onko liian aikaista? Vai voiko siihen ikinä olla "valmis"...
 
Ei vanhemmuuteen koskaan voi olla täysin valmis.. Itse olin 19 v kun tulin esikoiselle raskaaksi, erottiin tosin silloisen avopuolison kanssa ennenkuin lapsi edes syntyi.. Nyt kolmas lapsi tulossa ja ikää on 23 v, naimisissa olen ollut v. 2011 lähtien.. :)

Niin ja nainen ovuloi kerran kuussa, on niitäkin tapauksia jotka ovuloivat kaksi kertaakin muttei kovin yleistä ole.. Yleensä kierron puolivälin tienoilla :)
 
Viimeksi muokattu:
Mietin myös ehkä liikaa sitä mitä muut ihmiset ajattelisivat ja sanoisivat. Ystävänikin ovat vielä kovin kaukana vauvakuumeista yms. Molempien vanhemmat kyllä ovat vihjailleet milloin saavat lapsenlapsia :) ensi kuussa yrittämään uudestaan ja oikeaan aikaan kuusta! En malttaisi odottaa :)
 
Itse ajattelen edelleen mitä muut ajattelevat ja olen kuitenkin 25-vuotias, kun vauva syntyy. :) Taitaa olla meidän suomalaisten kirous, kun aina pitää miettiä niitä muita, vaikka ne muut ei asiaan mitenkään liittyisikään. Menimme naimisiin 21-vuotiaina ja olisin jo silloin itse ollut valmis äidiksi. Olen kuitenkin iloinen, että muutama vuosi odotettiin. Mutta itse sen tietää parhaiten, milloin on sen aika ja silloin sitä ei tarvitse kysellä muilta ;)

kuukiuru & tintti 6+1
 
Liikaa ei tosiaan kannata miettiä muiden mielipiteitä :) Itse olen saanut myös esikoiseni 20 vuotiaana ja kakkonen syntyi kun olin 22v, nyt on jo kolmas tulossa ja syntymän hetkellä olen jo 25v.

Raskaaksi tulemisessakin voi mennä oma aikans, joten en näkisi mitään estettä sinänsä.
Ehkä voisi olla hyvä hetkia asua yhdessä, mutta toisaalta, eihän mekään niin tehty ja yhdessä ollaan edelleen :)

Tsemppiä yritykseen!
 
Tsemppiä myös minunkin puolesta! Meillä aika samanlainen tilanne paitsi vauva jo vireillä 6+ .Marraskuussa täytin 21 ja seuraavasta kierrosta tärppäsi! Ollaan miehen (tai poikaystävän mikskä sitä kukin mieltää kutsua) kanssa eri paikkakunnilta ja vietän kaikki opiskelusta vapaat päiväni hänen luonaan :) muuttoa ollaan suunniteltu tammikuulle.
 
Minä tulin raskaaksi 21-vuotiaana, esikoinen syntyi siis kun olin 22 ja nyt plussasin täytettyäni juuri 25 :) En todellakaan koe tulleeni äidiksi liian nuorena, vaan juuri MINULLE sopivaan aikaan.

Kavereillani tuskin on vauvakuumetta vielä 10 vuoteen, mutteivat lähimmät yllättyneet vauvauutisesta. Kuten eivät sukulaisetkaan, meidän suvussa on tavattu aloittaa ajoissa perheen perustaminen ;) Miehen suku ehkä enemmän oli ihmeissään, muttei koskaan sanonut mitään negatiivista.
 
Hei

Täällä 20v äiti jolla on ihana 5kk vanha prinsessa. Vaikka raskaus olikin yllätys niin en vaihtasi mitään. Oli riukuttu ties missä ja seikkailtu ympäri eurooppaa, niin oli valmis asettumaan. En koe että olin valmis-valmis äidiksi mutta kannat lastanne mukana seuraavat 9kk niin se jos jokin kasvattaa äitiyteen ja laittaa asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen. Eikä kannata ajatella mitä muut ajattelevat ! Ihan sama mitä teet joku aina ajattelee erilailla kun sinä.

Rohkeasti yrittämään ja plussatestin tehtyä, kanna ylpeänä pyöristyvää masuasi <3 Onnea yritykseen :)
 
Mä tulin raskaaksi 20-vuotiaana ja esikoinen syntyi kaksi viikkoa ennen kuin täytin 21v.
Nyt oon 23v ja odotan kolmatta rv 12+4. Ja nyt jännittää muille kertominen paljon enemmän kuin aijemmin.. :D Vaikka ei kannattas/pitäs miettiä mitä muut ajattelee.

Mutta sulle kovasti tsemppiä yritykseen! <3
 
Minä sain esikoiseni 20-vuotiaana. Tästä on nyt yhdeksän vuotta. Jälkeenpäin ajatellen olisi ehkä voinut odottaa vielä muutaman vuoden, mutta en olisi tänäpäivänä sellainen kuin mitä olen nyt. Odotusaika laukaisi minussa voimakkaan itsetutkiskelun vaiheen elämässä. Poika on ainakin innoissaan tästä meidän ikäerosta. Hänestä on hienoa kuinka hän kasvaa niin nopeasti ja mä en vanhene yhtään =D

Nyt olen siis miltei kymmenen vuotta vanhempi kuin tuolloin ja samat kysymykset pyörii mielessä kuin silloinkin. En ole siis vielä raskaana vaan aloitin raskautumisprosessin vuoden vaiheteessa. On jännä nähdä itsestä miten sitä onkin vielä niin epävarma ja jännittynyt vaikka luuli olevansa jo vakaa ja järkkymätön ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä