äideistä...

Mom
Leikkipuistossa tuntuu niin inhottavalta, kun en sovi kenenkään seuraksi. On niitä aktiiviäitejä ja trendiäitejä ja minä tunnen vaan olevani ihan muualta kuin muut. olen kateellinen teille reippaille äideille, jotka osaatte pyörittää arkea ja kateellinen teille jotka ehditte meikkaamaan ja laittamaan itseänne hyvännäköisiksi, vaikka on lapsia. En ymmärrä miten joku saa laitettua hiuksensa ja huulipunansa, kun itsellä lapset vaan huutaa ja odottaa ulospääsyä (en voi yksin pistää vielä ulos). Miten te saatte lapsille laitettua kunnon kotiruokaa klo 12 ja ehditte leikkiä ja siivota ja organisoitua kaiken? Tämä on se hetki kun voisin siivota ja tässä vaan istun, ruoan teko on painajaista toisinaan ja omatunto huutaa kun annan hampurilaisia. Sitten kun innostuin ja sain kodin siistiksi se oli hetken päästä taas sotkussa. Tätähän tämä arki on, mutta tuntuu etten mä osaa tätä, enkä osaa asiallisesti sanoa lapsille vaan huudan ja riitelen kuin pikkulapsi. Rakastan lapsia, mutta tämä ruoanlaitto ja kodinhoito ja kaikki, en saa homma rullaamaan. Voi kunpa tutustuihin äiteihin yhtä helposti kuin heidän lapsiinsa.
 
pipsanen
Mä laitan hiukset ja teen muut aamutoimet ennenkun lapsi herää, se tosin tarkoittaa arkisin heräämistä klo. 5.00 vaikka töihin menen kello 7.00. No siinä samalla hoidan koiran aamuilenkin ja juon aamukahvit, mutta kaikki on tehtynä ennen lapsen herätystä.
 
Huh, no en ole vielä töissä joten katsotaan tilannetta uudelleen sitten, mutta tänään: olin päättänyt nukkua myöhään (ajattelin että sataa taas) mutta kaveri patisti minut kanssaan kaupunkiin puistoilemaan. Joten lähdin, vain kulmat ja ripset värrjättyinä, ja hampaat pestynä tietty. Mutta tukka ei ole eilisen päivän jälkeen harjaa nähnyt, aamupuuroja en kerinnyt keittelemään vaan jugurttia syötin neidille enkä todellakaan ole yhä tähän mennessäkään kokannut: onneksi on eiliseltä ruokaa vielä lapselle. Mä teen yleensä niin että jos tiedän jonain tiettynä päivänä olevani menossa johonkin teen kotihommat edellisenä iltana alta pois: siis tiskit ja muut jotta pääsen nopeasti lähtemään neidin kanssa ja kerkeen sitä ripsivärikin jopa sutaista. Tänään ostin lippiksen "badhairday" päivien varalle, ja muotikuteita en omista: tai omistan mutta taatusti säästän ne ihan jotain muuta tilaisuutta varten kuin leikkipuisto. Teen yleensä useamman päivän sapuskat valmiiksi jotta ei tarvi ruoan takia kiirehtiä, ja muutaman päivän viikosta pyhitän kotona olemiselle ja kodin kunnossa pidolle jos alkaa näyttämään jatkvalta reissaamiselta. ;)
Voi olla että kun työ hommat koittaa itsellekin alkaa se aamu klo 5 heräily että saan itsestäni ihmisen näköisen.. :D
 
Hei! Missäs ne teidän miehet luuraa kun kotihommat jää vain teidän harteille?? Onhan niillä lapsilla isätkin, jotka vois hoitaa lapsia tai tehdä niitä kotihommia esim. iltasella ettei äitiparan pidä heti aamusta aloitaa huushollin siisvousta sen kenties huonosti nukutun yön jälkeen(pienet lapset kun tahtoo usein valvottaa...)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2004 klo 19:14 Eeva kirjoitti:
Hei! Missäs ne teidän miehet luuraa kun kotihommat jää vain teidän harteille?? Onhan niillä lapsilla isätkin, jotka vois hoitaa lapsia tai tehdä niitä kotihommia esim. iltasella ettei äitiparan pidä heti aamusta aloitaa huushollin siisvousta sen kenties huonosti nukutun yön jälkeen(pienet lapset kun tahtoo usein valvottaa...)
Öööö.... töissä. ;)
 
Sarita-80
Mä pyrin sen verran laittamaan itseeni aikaa että pistän ripset ja kulmat kuntoon ennenkuin pihaa pidemmälle lähden. Hiukset heitän yleensä nopeesti ponnarille - enempään en ehdi!
Kotitöitä teen sen mukaan mitä ehdin: meillä onkin se koti sitten kuin pommin jäljiltä, jos kovasti ollaan reissussa.
Lapsille teen ruoat, menkööt vaikka iltapäivän puolelle, mutta ainakin yksi lämmin ateria päivässä pitää mun mielestäni olla.
Mulla ei yksinkertasesti oo varaa lähtä mihkää hampparilinjalle, vaan jos haluun päästä helpommalla ruoanlaitossa, niin teen ruokaa aina välillä enemmän ja pistän pakkaseen laiskojen päivien varalle.
Pesukone laulaa yleensä yhden päivän viikossa tauotta, sillä inhoan jatkuvia pese-kuivaa-viikkaa-vuoria. Yksi iso vuori ja siitä äkkiä eroon! :whistle:
Mies painaa niin pitkää työpäivää etten oikeesti raaski sitä nakittaa iltaisin kovin moniin kotihommiin. Ja toisaalta silloin kun teen ne itse, ne tulee tehtyä kunnolla.
Noh.. mikäli mulle jossain välissä jää aikaa saatan piipahtaa lasten kanssa puistoonkin - ja tätä tapahtuu korkeintaan kerran viikossa, parempaan en pysty, sen verran huono organisoija olen minäkin!
Lapset nauttikoot siis oman pihan antimista, ainakin vielä toistaiseksi! :eek: :ashamed: :whistle: :p
 
koko perhe
Itsekin monesti olen sitä ihmetellyt miten jollain riittää energiaa meikata yms. kun on lähdössä puistoon. Itse saatan miettiä puistossa että: apua, olenkohan harjannut hiuksiakaan tänään. Meikkaan ainoastaan jos juhliin tms. ollaan lähdössä, muuten en ikinään. (minulla vain yksi lapsi)
 

Yhteistyössä