lodetta
Mulla ei ole kokemusta kuin omista lapsista. En siis tiedä, millaisia 3-vuotiaat yleensä on. Esim. käynti hoplopissa on usein tällainen:
- Lapsi ei anna laittaa ranneketta, huutaa että "ei ei" ja juoksee karkuun.. käyn nappaamassa syliin ja antaa laittaa sen
- kun pitää käydä vessassa heittäytyy lapsi maahan kun ei haluaisi tulla
- itsenäisesti ei uskalla oikein mennä minnekään, vaikka ollaan käyty ko. paikassa
muuten touhut sujuu ok, ei vahingoita muita tai mitään sellaista..
Käynti ulkona:
- lapsi ei suostu tulemaan samaan suuntaan minne itse menen
- kun sanon, että ei kun nyt kävellään kauppaan, niin lapsi huutaa täysillä "EI KUN MINÄ LEIKIN TÄSSÄ AUTOLLA AJOA" tms...
Eli onko tämä kaikki ihan normaalia tämän ikäisen käytöstä? Kun itse näen lapsia ulkona ja muualla, niin tuntuu että muiden lapset käyttäytyy nätisti koko ajan.
- Lapsi ei anna laittaa ranneketta, huutaa että "ei ei" ja juoksee karkuun.. käyn nappaamassa syliin ja antaa laittaa sen
- kun pitää käydä vessassa heittäytyy lapsi maahan kun ei haluaisi tulla
- itsenäisesti ei uskalla oikein mennä minnekään, vaikka ollaan käyty ko. paikassa
muuten touhut sujuu ok, ei vahingoita muita tai mitään sellaista..
Käynti ulkona:
- lapsi ei suostu tulemaan samaan suuntaan minne itse menen
- kun sanon, että ei kun nyt kävellään kauppaan, niin lapsi huutaa täysillä "EI KUN MINÄ LEIKIN TÄSSÄ AUTOLLA AJOA" tms...
Eli onko tämä kaikki ihan normaalia tämän ikäisen käytöstä? Kun itse näen lapsia ulkona ja muualla, niin tuntuu että muiden lapset käyttäytyy nätisti koko ajan.