äh, en osaa perustella työhakemukseen miksi juuri minut pitäisi valita...

  • Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti
huokaus
onko mitään toivoa saada töitä hakemuksella, jossa vain esittelee itsensä, työkokemuksensa ja koulutuksensa?
en oikein osaa kirjoittaa myöskään mitään järkevää, miksi haen kyseistä paikkaa... koska en tiedä siitä paikasta oikein mitään. en oo saanu sielt ketään kiinni ja hakmus pitäis jo lähettää mieli ehtiä ajoissa...
 
huokaus
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mitä työtä haet? Ja miksi haet? Yritä kuulostaa hakemuksessa ja varsinkin haastattelussa aidosti motivoituneelta (jos olet).
haen hoitajan hommia ja siks ku haluun töitä... himputti. en haluais kirjottaa mitään lässynlässyn kliseitä ja pää ei vain toimi. en mä osaa tehä tällasia
 
bdt
En tiedä miksi haet paikkaa, jos et itsekään tiedä.
Yleensä perustellaan omaa valintaa korkealla motivaatiolla, kiinnostuksella tehtävään ja omilla vahvuuksilla. ..
 
katmat
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mitä työtä haet? Ja miksi haet? Yritä kuulostaa hakemuksessa ja varsinkin haastattelussa aidosti motivoituneelta (jos olet).
haen hoitajan hommia ja siks ku haluun töitä... himputti. en haluais kirjottaa mitään lässynlässyn kliseitä ja pää ei vain toimi. en mä osaa tehä tällasia
mä hain hoitajan vakituista paikkaa keväällä enkä pannu hakemukseen mitää itsekehuja.Kirjoitin kuka olen,mitä oon opiskellu ja että oon ollu vuosia kotona ja hoitajan hommissa valovuosi sitte ja piste.Pääsin haastatteluun jossa en jaksanu hirveesti panostaa ku en ollu varma haluanko edes koko työtä ja viime viikolla sain tietää että mut on valittu vakinaiseen toimeen 130 hakijan joukosta....että voi siinä näinkin käydä.
 
huokaus
ja kun mä en oo koskaan tehny hakemuksia. tähän asti oon aina saanu töitä ku oon vaan käyny kysyy että onko mulle käyttöä... en kai mä silläkään voi perustella että vakituinen työ tois taloudellista turvaa... kai mä en sit oikeesti ees haluu töihin :(
 
huokaus
Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mitä työtä haet? Ja miksi haet? Yritä kuulostaa hakemuksessa ja varsinkin haastattelussa aidosti motivoituneelta (jos olet).
haen hoitajan hommia ja siks ku haluun töitä... himputti. en haluais kirjottaa mitään lässynlässyn kliseitä ja pää ei vain toimi. en mä osaa tehä tällasia
mä hain hoitajan vakituista paikkaa keväällä enkä pannu hakemukseen mitää itsekehuja.Kirjoitin kuka olen,mitä oon opiskellu ja että oon ollu vuosia kotona ja hoitajan hommissa valovuosi sitte ja piste.Pääsin haastatteluun jossa en jaksanu hirveesti panostaa ku en ollu varma haluanko edes koko työtä ja viime viikolla sain tietää että mut on valittu vakinaiseen toimeen 130 hakijan joukosta....että voi siinä näinkin käydä.

Keväällä hait ja viime viikolla sait tiedon?! Oho. aika pitkä aika. oletko nyt tyytyväinen ku sait töitä? mulla sama tilanne, että olen ollut piiiitkään kotona, paikkakuntaa vaihdettu eikä mua hoitajana tunneta täällä ja tytä pitäis saaha...
 
no mutta kai sä nyt sentään osaat itteäs kehua? Sehän on kaameeta jos et osaa!? Paitsi siinä tapauksessa voit ainakin kirjottaa siihen, että et ole mikään haihattelija, ja kotonaolovuodet on tuoneet tiettyä maanläheisyyttä...
 
Piika-äiti
Tiedätkö. Jos et osaa kertoa miksi sinut pitäisi valita juuri siihen työhön, niin sitä työtä ei ole sitten tarkoitettu sinulle.

Kyllä sen oikean työjutun kohdalla tietää miksi olisi paras juuri tähän, tai minä ainakin olen tiennyt tasan tarkkaan joitakin työjuttuja hakiessani miksi ne ovat minun töitäni ja miten kaikki mitä olen tähän asti tehnyt on valmistanut minua juuri tähän uuteen juttuun.
 
terve
Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
En tiedä miksi haet paikkaa, jos et itsekään tiedä.
Yleensä perustellaan omaa valintaa korkealla motivaatiolla, kiinnostuksella tehtävään ja omilla vahvuuksilla. ..
Ja noin 90 % ihmisistä käy töissä ihan vaan siksi että niin kuuluu tehdä ja siitä saa rahaa mitä ilman ei pysty elämää pyörittämään.

Kaikille ei riitä sitä kiinnostavaa ja motivoivaa työtä ja ne vähemmän motivoivatkin on jonkun tehtävä.
 
huokaus taas
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
no mutta kai sä nyt sentään osaat itteäs kehua? Sehän on kaameeta jos et osaa!? Paitsi siinä tapauksessa voit ainakin kirjottaa siihen, että et ole mikään haihattelija, ja kotonaolovuodet on tuoneet tiettyä maanläheisyyttä...
sehän siinä just onki kun en osaa. mulla on huono itsetunto ja monet monet vuodet kotona ovat saaneet epäilemään hoitajan taitojani. kun ei sitä työkokemustakaan niin paljoa ahtinyt karttua ennen lapsia... ja kun en mä mitään ylisanoja halua itestäni kirjottaa. sehän vasta kaameeta oiski ku ei vastais kuvaustaan olleskaan...
 

Yhteistyössä