Aeg:n pyykkikone

Oisko kokemuksia Aeg:n pyykkäreistä, erityisesti tuosta 7kg rummulla olevasta? Etsinnässä valmistuvaan taloon kodinkonepaketti ja AEGstä ois jo tarjous mutta paljon haukkuja ollaan kyseisestä merkistä nyt kuultu ja ollaankin vaihtamassa muita koneita Miele merkkiin, mutta tuo pyykinpesukone mietityttää. Miele kun ei valmista kuin 6kg koneita, koska eivät isoimmille koneille voi luvata samanlaista kestävyyttä. Tarpeen ois kuitenkin isompi kone nykyisen tilalle. Mietin että kannattaa ko rahat satsata kestävään Mieleen vai ottasko riskin ja ostas tuon AEGn. Kiva ois kun kone kestäs pari vuotta pitempään kun siitä sen tonnin kuitenkin joutuu pulittamaan. Nyt siis kokemuksia kehiin ja semmosilla "meillä toiminut puolivuotta moitteettomasti, suosittelen lämpimästi" kokemuksilla en tee nyt yhtään mitään, vaan se kiinnostaa miten ne on pitemmässä juoksussa kestäneet vai ovatko olleet alusta asti miten ongelmallisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Meillä ollut käytössä tuo kone reilun vuoden, olen tykännyt, on hiljainen jne. Meillä kotona vanhemmilla AEG.n kone ollut varmaan 15v ja vielä pelittää.

Miele on hyvä merkki, mutta kallis.
Itse asiassa Miele alkaa olla aika samoissa hinnoissa AEGn kanssa koska sitä on ruettu myymään enemmän. Saatiin Mielen koneista itseasiassa hieman edullisempi pakettitarjous kuin AEGn koneista. Mieleen ollaan muissa koneissa päätymässä mutta tuo pesukone mietityttää tuon rummun koon takia. Tutuilla meni kk käytön jälkeen kyseinen AEG pyykkäri takuuvaihtoon kokonaan koska oli susi jo syntyessään ja toisella tutulla on 4v sisään menossa jo 3. kuivausrumpu AEGltä kun eivät vaan toimi.
 
Oliskohan kuitenkinniin, että laatu on noissa Mielen koneissakin hieman tippunut ja hinta sen mukana,kuten kaikissa muissakin merkeissä. Enää ei vaan tehdä kodinkoneita, jotka kestävät 20v.

Mulla on kokemusta vain mielen pölynimureista 80-luvulta alkaen ja nyt tämä viimeksi ostamastamme on vaihdettu varaosia ja muutenkin se on paljon huonompi kuin 90-luvun alussa ostamani, vaikka oli kalliimpi.

Kyllähän joka merkeissä maanataiversioita löytyy. Esim. Upon koneet ovat susia.
 
Itseasiassa Miele lupailee edelleen että koneet toimisivat 20v. Vaikka tietty takuu ei olekaan ku sen 2v. Upon Ruotsissa valmistetut koneet on ihan hyviä, meillä pyykkäri toiminut moitteettomasti jo 6v mutta nää halvemmat mallit valmistetaan jossain etelä-euroopassa ja niillä ei tee mitään. Valitsin näitä kodinkoneita tuttuni kanssa joka on kaupannut kodinkoneita 15v ja hän sanoi että hinnan tipahtaminen johtuu lisääntyneestä myynnistä. Koneet valmistetaan edelleen saksassa pienessä perheyrityksen omistamassa tehtaassa. Esim. joku Upon pyykkäri painaa n.40-50kg, Mielen pyykkikone painaa 100kg, joka kertoo että hieman tukevampia osia niissä käytetään. Tää tuttu kodinkone myyjä sanoi myös että vielä pari vuotta sitten hän ei suositellut Mieleä kenellekään sen hinnan takia, kun olivat ylihinnoiteltuja ja nyt hinta on tullut alas lisääntyneen myynnin takia ja on markkinoiden paras merkki. Mitään muuta merkkiä hän ei voi suositella. Samaa sanoi erään liikkeen myyjä. Ja kun netistä etsii kokemuksia niin ei sieltä Mielen haukkujia paljo löydy, toisin kun AEGn. Varmasti kaikissa merkeissä kyllä löytyy susia. Mutta kyllä me tuohon Mieleen päädytään. Ainut on toi pyykkikone just ton pienen rummun takia, että ottasko riskin ja ostas sittenkin sen AEG, että sais isomman rummun vaikka varmaan just sen takia ne ei kestäkään. AEGn koneissa on hirveesti ylimääräistä sälää, hienoja toimintoja ja ohjelmia, joiden takia ne ei luultavasti kestäkään. Mielen koneet on peruskoneita joissa toimintoja vähemmän mutta ehkä juuri sen takia kestävämpiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Itseasiassa Miele lupailee edelleen että koneet toimisivat 20v. Vaikka tietty takuu ei olekaan ku sen 2v. Upon Ruotsissa valmistetut koneet on ihan hyviä, meillä pyykkäri toiminut moitteettomasti jo 6v mutta nää halvemmat mallit valmistetaan jossain etelä-euroopassa ja niillä ei tee mitään. Valitsin näitä kodinkoneita tuttuni kanssa joka on kaupannut kodinkoneita 15v ja hän sanoi että hinnan tipahtaminen johtuu lisääntyneestä myynnistä. Koneet valmistetaan edelleen saksassa pienessä perheyrityksen omistamassa tehtaassa. Esim. joku Upon pyykkäri painaa n.40-50kg, Mielen pyykkikone painaa 100kg, joka kertoo että hieman tukevampia osia niissä käytetään. Tää tuttu kodinkone myyjä sanoi myös että vielä pari vuotta sitten hän ei suositellut Mieleä kenellekään sen hinnan takia, kun olivat ylihinnoiteltuja ja nyt hinta on tullut alas lisääntyneen myynnin takia ja on markkinoiden paras merkki. Mitään muuta merkkiä hän ei voi suositella. Samaa sanoi erään liikkeen myyjä. Ja kun netistä etsii kokemuksia niin ei sieltä Mielen haukkujia paljo löydy, toisin kun AEGn. Varmasti kaikissa merkeissä kyllä löytyy susia. Mutta kyllä me tuohon Mieleen päädytään. Ainut on toi pyykkikone just ton pienen rummun takia, että ottasko riskin ja ostas sittenkin sen AEG, että sais isomman rummun vaikka varmaan just sen takia ne ei kestäkään. AEGn koneissa on hirveesti ylimääräistä sälää, hienoja toimintoja ja ohjelmia, joiden takia ne ei luultavasti kestäkään. Mielen koneet on peruskoneita joissa toimintoja vähemmän mutta ehkä juuri sen takia kestävämpiä.
Mulla ei ole Uposta kuin huonoja kokemuksia, noista Ruotsissa tehdyistäkin.

Sun kannattaa ottaa varmaan se Miele :) Itse ole AEG.n koneesta tykännyt juuri sen koon takia, 6kg rumpua en huoli. Meillä tuo kone melko simppeli, ei mitään ylimääräisiä hienouksia, itse valitsee tarvitsemansa vesimäärän ja pesuaineen.

Mun vanhemmilla AEG kone pelittää vielä Mielen kuivausrumpu sanoi sopimuksen irti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Meillä ollut käytössä tuo kone reilun vuoden, olen tykännyt, on hiljainen jne. Meillä kotona vanhemmilla AEG.n kone ollut varmaan 15v ja vielä pelittää.

Miele on hyvä merkki, mutta kallis.
Samoin miellä oli vanha kone käytössä varmaan liki 13 v ja myytiin ehjänä eteenpäin ku jäi pieneksi ja nyt on n. 4 v. vanha ja olen tykännyt. On 7 kg kone.
 

Yhteistyössä