Ääripäiden elämästä kohti tasaista peruspirkon/konttoristikirstin elämää

Kai tätä voisi sanoa myös adhd:n paranemiseksi?
Eli ennen kun elämä oli joko yhdistettyä lojumista&viimetingan reuhtomista ja extremeä, niin nyt teen tasaisesti, mutta rauhassa ja voimavaroja säästellen hommia.

Ennen:
-En oo siivonnu pariin viikkoon: no mä saan tunnissa koko kämpän kiiltämään ennen vieraiden tuloa!
-Jaa uusi liikuntalaji? Heti täydet tehot päälle! Hissukat maan rakoon!
-Ai Mirkku halus tavata: ok, saan ujutettua hänet 1,5 tunnin rakoseen ja tietysti teen 7 sortin leipomukset ennen häntä (sen viimetingan siivouksen kera).
-Tiistaina on työjutuissa deadline: ok, runnon kokoon tekstit 3 aikaan yöllä, jes!
-Laihis: 3 viikon extreme-rääkki ja purjon pureminen, kunnes repsahdus tulee
-Jaa lomamatkalla vain 4 tuntia jossain kaupungissa: ok, siinä ehtii puolijuoksua katsoa pari museota, 3 ostaria, syödä jossain.
-Jaa, kipuja? Sordiino päälle, elämä on lyhyt!
-Ai mä hajotin autosta jonkun osan kun kaahasin tuhatta ja sataa kuoppaisella tiellä? Mitä väliä, uutta suoleen ku vanha kuolee!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt varaan aikaa eri asioille. Oon järkeistänyt työaikoja, yritän nukkua öisin sen 8 tuntia. Kun kuntoilen, aloitan varovasti. Teen ihan kivan määrän asioita, mutta tasaisemmin pipertäen: ei pitkiä löhöilyjä jotka päättyy viime tingan kiireeseen, vaan tasaista tekemistä.
Kieltäydyn asioista, jotka keikauttais mun rauhallisen tasaisen rytmin.

Käytöskin on rauhoittunut, voitteko kuvitella? :D

Mutta: onko musta tulossa tylsä? :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
vierailija
Nyt varaan aikaa eri asioille. Oon järkeistänyt työaikoja, yritän nukkua öisin sen 8 tuntia. Kun kuntoilen, aloitan varovasti. Teen ihan kivan määrän asioita, mutta tasaisemmin pipertäen: ei pitkiä löhöilyjä jotka päättyy viime tingan kiireeseen, vaan tasaista tekemistä.
Kieltäydyn asioista, jotka keikauttais mun rauhallisen tasaisen rytmin.

Käytöskin on rauhoittunut, voitteko kuvitella?

Mutta: onko musta tulossa tylsä?
Onko sulla adhd?
 
Vieläku tietäis mikä on ADD.
Se on adhd ilman ylivilkkautta. Haaveilua, saamattomuutta, lojumista, ikävien arkihommien siirtelyä hamaan tulevaisuuteen. Enemmän naisilla kuin miehillä, mutta jää usein pimentoon koska add:t eivät ole kauhean vilkkaita.

Usein se haaveileva runotyttö johon ope on koulussa tyytyväinen koska ei häslää, mutta sitten joissain asioissa jumittuu.
 
vierailija
Ap:ssä on tapahtunut paljon kehitystä Kaksplus av-palstailuni aikana.
Edesmennyt sisareni oli Pirkko ja veljeni Seppo.
Hieman joskus kyrsii heidän etunimien käyttö palstan ketjuissa.
Molemmat olivat huumori-ihmisiä ja ehkä vain naureskelevat asialle missä ovatkaan.
Nautin rauhallisesta elämästä. Poden flunssaa jonka sain hektisestä viime viikosta.
Yllätyksiä on jokaisen elämässä.
Kannattaa vain olla oma itsensä ja hyväksyä myös muut ihmiset sellaisina kuin ovat.
 
Hmm ehkä mulkin sit se mistä viimeksi haaveilit sohvalla lojuen? Ja eikait arki tylsäksi tee. Mäkin joskus haaveilen tavallisesta arjesta jonka viettää jonkun kaa.
Noo...onko sulla laskupino kasvamassa (siis silloin kun sulla ois rahaakin)?
Onko koti sotkuinen 90 % ajasta?

Nuo on aika tyypillisiä adhd/add:n tuntomerkkejä. ;)

Mulle tuli perinnästä lasku 🤦 Mulla ois ihan rahaakin se maksaa, mutta oon ollu vetelä. Ai jai!!!
 
9MM
Noo...onko sulla laskupino kasvamassa (siis silloin kun sulla ois rahaakin)?
Onko koti sotkuinen 90 % ajasta?

Nuo on aika tyypillisiä adhd/add:n tuntomerkkejä. ;)

Mulle tuli perinnästä lasku 🤦 Mulla ois ihan rahaakin se maksaa, mutta oon ollu vetelä. Ai jai!!!
Mulla oli vuosia sihteeri joka hoiti laskut. Nyt taas puolvuotta itte maksanut😁 saannut sykkiä eri tahojen kaa tänäänkin pitää asioita hoitaa tos iltapäivästä. Oli mulla aika kun en uskaltanut laskui avata edes vaan heitin menemään. Mut nyt kyl hoidan laskut ajallaan tai siirrän sitä . Ei koti voi olla hirveen sotkuinen kun on pieni tyttö. Toki olen suuripiirteinen kun siivoon. Mut aina välillä teen super siivoukset ja tulee hyvä mielikun kämppä puhdas. Mitä likasemmaks menee sen vähemmän haluan kotona viettää aikaa. Pyydä auri kananen teille siivoo sehän tekee sitä ilmatteeks😉
 
  • Haha
Reactions: Echo
Mulla oli vuosia sihteeri joka hoiti laskut. Nyt taas puolvuotta itte maksanut saannut sykkiä eri tahojen kaa tänäänkin pitää asioita hoitaa tos iltapäivästä. Oli mulla aika kun en uskaltanut laskui avata edes vaan heitin menemään. Mut nyt kyl hoidan laskut ajallaan tai siirrän sitä . Ei koti voi olla hirveen sotkuinen kun on pieni tyttö. Toki olen suuripiirteinen kun siivoon. Mut aina välillä teen super siivoukset ja tulee hyvä mielikun kämppä puhdas. Mitä likasemmaks menee sen vähemmän haluan kotona viettää aikaa. Pyydä auri kananen teille siivoo sehän tekee sitä ilmatteeks
Onneks meidän kämppä ei ole Auri Kananen-kunnossa vielä. :D
Hienoa ja arvostettavaa työtä Kananen tosin tekee.
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
Ap:ssä on tapahtunut paljon kehitystä Kaksplus av-palstailuni aikana.
Edesmennyt sisareni oli Pirkko ja veljeni Seppo.
Hieman joskus kyrsii heidän etunimien käyttö palstan ketjuissa.
Molemmat olivat huumori-ihmisiä ja ehkä vain naureskelevat asialle missä ovatkaan.
Nautin rauhallisesta elämästä. Poden flunssaa jonka sain hektisestä viime viikosta.
Yllätyksiä on jokaisen elämässä.
Kannattaa vain olla oma itsensä ja hyväksyä myös muut ihmiset sellaisina kuin ovat.
No sori kun käytän Pirkko-nimeä ja Seppoakin välillä.

Joo...ehkä tämä on keski-ikäistymistäkin ja semmoista iän tuomaa rauhoittumista. Ei jaksa revitellä arjessa eikä verbaalisestikaan, eikä kroppa kestä revittelyä.
Ainut mahis on tehdä sopivalla tempolla ja tahdilla asioita: kroppa ei ylirasitu, mutta kunto pysyy hyvänä.

Ja enää mulla ei ole tarve olla porukan hauskuuttaja, kuten vielä pari vuotta sitten. Sen sijaan nautin pienten vivahteiden huomaamisesta keskusteluissa, pienieleisyydestä, jne.
 
vierailija
vierailija
Kananen tekee rahaa, eikä hyväntekeväisyyttä.

"Somen siivoojakuningatar Auri Kanasen tulot ovat nyt moninkertaiset aiempaan verrattuna. Nyt hän kertoo, miltä tuntui, kun tilille kilahti puoli miljoonaa euroa"

 

Yhteistyössä