Ääni lähtenyt, voiko flunssa alkaa näinkin? Ei muita oireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
aamulla tuntui kurkussa oudolle, no nyt on ääni lähtenyt ja keuhkoputkessa tuntuu oudolle, tai tuossa missä kilpirauhanen sijaitsee. Yleensä kurkkukipu on vähän molemmilla puolilla, nyt keskellä (se aamuinen siis, enää ei satu)

Ei ole ikinä alkanut flunssa näin, että ääni lähtee ekana. Ei nuhaa, mutta olen kyllä yskimällä koittanut saada tuota outoa tunnetta pois rintakehästä/kurkusta

Mitä muuta tällainen voi olla kuin flunssaa? Ääni ei ole kokonaan pois, mutta sellainen flunssakäheä

En tiedä mikä sinulla on kyseessä. Itselläni ollut flunssa tänä talvena kahdesti enkä ehtinyt olla kunnossa kuin viikon verran kun jälkimmäinen flunssa iski. Se alkoi niin että parina ekana päivänä ääni katosi hetkittäinen ja sitten tuli muut oireet (nuha, yskä jne)

Nostelen

Ääni edelleen todella omituinen ja itse kurkku ei ole kipeä, mutta vähän karhea ja kipu on tuolla alempana, jossain kilpirauhasen tienoilla, eli ei ole tyypillinen kurkkukipu.

Ei juurikaan yskitä, mutta jos yskin niin sattuu samaiseen kohtaan. Kaksi päivää jo mennyt ja vieläkään ei muita oireita.

[QUOTE="emppu";30745448]Äänihuultentulehduksessa ainakin itselläni on ainoina oireina ollut äänen lähteminen ja tosiaan "outo" kurkkukipu.[/QUOTE]

Tuliko sulla kipu pahemmaksi jos erehdyit yskimään?

Edelleen tuosta alempaa kurkusta todella oudosti kipeä ja äsken yskäsin ja voi jumpe et tuli kipeeksi. Ja itse yskiminen sattuu myös, luojan kiitos ei ole yskää. Yskin vain kun on sellainen olo, että se vois jotenkin auttaa, mutta ei näköjään. Kurkussa myös outo karhea olo, kuin ois rutikuiva. Voiskohan olla angiinaa?

Valkoisia pisteitä kurkussa, mutta mulla on myös proppuja aika usein joten en nyt osaa sanoa mitä noi on

Mulla tää viimesin versio viruksesta on juuri semmonen että kurkkukipua yhtäkkiä,seurasi äänenmenetys. Sitten lievää nuhaa ja pahenevaa sekä leviävää kipua kurkussa ja nielussa. Ei kuumetta mutta aivan voimat poissa ja kotilevossa töistä 3pv sitkuttuani 2pv. Viljelyn ottivat kovan ja montapäivää kestäneen kivun takia. Ja kattoessa aivan punanen. Ei onneksi bakteeria, ärjy virus vain. Huomenna tulee 7pv alusta ja edelleen aristaa kurkkua vaikkei enää särje ja jomota. Ääni on hieman käheä edelleen.
Niin ja päätä särki parina päivänä. Työkavereista 2 alko valittaa aivan samallai päätä ja kurkkua.

Yhteistyössä