Äänenmurros

• Viestiketjun aloittaja Kieku
  • Ensimmäinen viesti
Kieku
Tiedän, että tää ei tänne kuulu, mutta täällä ainaskin on oikeasti miehiä. Kertokaa mulle kuinka kauan äänenmurros kestää. Olen 15 vuotias ja mun ääni on karmea, en kehtaa edes puhua missään kun aina kiekaisee vaikka kuinka koittais. Koska tää on ohi??? Voiko tätä nopeuttaa millään tai onko mitään konstia, milllä tää asettus? Vittu, kun kaikki vaan nauraa. Kuinka kauan tarvii olla vielä hiljaa?

Baritoni
Minun käskettiin aikoinaan nimenomaan käyttää ääntäni äänenmurroksen ollessa pahimmillaan. Käyttö kuulemma auttaa sen menemään helpommin ohi, mutta muistettava kuitenkin kohtuus.

ootte raukkoja
että olette te aika raukkoja, kun ette voi asialliseen kysymykseen asiallisesti vastata. miksi sitten vastata mitään, jos ei ole mitään fiksua sanottavana. kiusata vaan pitää - täälläkin.
kysyjälle omalta osaltani tiedoksi, että niin kiekuilin minäkin. minulla pahin vaihe meni parissa kuukaudessa ohi. eli se äänenmurros kestää kyllä pidempään tulla valmiiksi, mutta ei se yhtä kurjaa ole kokoajan. ääntä todellakin kehoitetaan käyttämään, mutta kovaa huutamista tai muuten liiallista äänen rasitusta tulisi välttää. jos et kehtaa muiden aikana puhua, juttele itseksesi. inhottavaa, mutta onneksi se koskee jokaista mieheksi tulevaa vuorollaan.

M23
Mulla auttoi kylmän syönti tai juonti, sen jälkeen ääni oli aina tasaisempi. Kun join tai söin kuumaa sen korkeus lähti heti vaihteleen. Sama jos vähänkin innostui jostain niin aina tuli korkeampia ääniä joukkoon. Kun puhuu vähän rauhallisemmin ja hiljempää, ei sitä niin helposti tule.

Laulumies
Olin kaunis sopraano ennen äänenmurrosta. Kiekuilin vuoden verran aina silloin tällöin. Tärkein oppini oli olla laulamatta, ei saa huutaa eikä olla puhumatta kiekuista huolimatta. Tällöin ei tapahdu fyysistä vahinkoa äänihuulille.

ÄLÄ RYI KURKKUASI LIIKAA!!!!

Minulla on puhdas ja kaunis baritoni nykyään.

Jos stressaa, ota yhteys lääkäriin tai laulunopettajaan.

Älä stressaa! Sori! Nyt tuli virhe. Kaikkihan me miehet ollaan stressattu itsemme kyyneliin asti äänenmurroksessa. Ja tämä tarina on tosi, vaikka muuta väitettäs. Voin kertoa, että seuraava huolesi on se, että ""onkohan mun kulli tarpeeksi iso?"" Kyllä se on.

Tom
Jokainen kiekuu vuorollaan,niin just se on. Ole alottaja kuitenkin ilonen,että sulla on murros jo nyt 15vuotiaana. Sitten se on ohi. Kaikki kurjinta se on niille pojille,joille se tulee vasta myöhemmin.Ei ole kiva olla ainoa kimittäjä mörisijöiden seassa.Aatteles sitä.

aikuinen
Ei se nauru aina ole pahansuopaa! Minä puuhastelen välillä työni takia yläasteikäisten poikien kanssa eikä ihan aina voi olla vakavalla naamalla, kun on huoneellinen murkkupoikia ja jokainen kiekailee omaan tyyliinsä. Minusta hölmöintä olisi olla ihan kuin ei kuulisikaan, sillä se on koomista välillä.

Tuomas
Jani, sä voit kääntyä mun puoleen, kun sulla alkaa aikanaan ääni kiekua. Mä selitän sulle sitten miehex tuloa. Sama juttu, kun heräät housus märkänä ja luulet pippelis olevan rikki.

Kummitäti
Asenne ja persoona kai sen ratkaisee. Mä olin mun 16v kummipojan kotona kylässä, sen vanhemmat eros ja tää poika ja 2 nuorempaa siskoo asuu äidin kans. Kahvin aikaan poika tuli koulusta ja mua moikkaan keittiöön, oon tullu aina sen kans juttuun. Kun poika jutteli mulle niin sen äiti alko röhöttään mulle et kuulenko mä kuinka kaamee sen ääni on! Poika ampas huoneeseensa ovet paukkuen. Pakko oli mun lastenkasvatuksesta mitään tietämättömän mennä perässä ja koittaa jutella asiasta etten jäis kusipään kuvaan äitinsä takia. Kai sitten jotenki onnistuin kun vieläki mailataan pojan kans, vaikka oon sen äidin ikänen. Että ei me kaikki aikuisetkaan välttämättä niin kauhean fiksuja olla.

13v
Juu itel alkanu semmotteet pienet kiekaisut. Kaikkiha vaa sanoo helariks :/ Kotona niitä kiekuja ei ikinä tuu ku en oikeen edes puhu vaan pelaan XD Pitäiskö siis enemmän puhua vai juoda kylmää vai syödä kuumaa...Miten saa sen nopeutuun. Juu ja pilkut ja pisteet on väärin sori :D

Yhteistyössä