adhd????

Mulla kaksi vuotias poika,olen alkanut epäilemään jospa hänellä olisi adhd tai muuten vaan sitten joku ylivilkkaus..
Menee jatkuvasti,harvemmin pysähtyy paikalleen.
Puhuu paljon,niin että ei saa itse suunvuoroa :)
Piirrettyjä kyllä katsoo,ja keskittyy hyvin jos yhdessäkin leikitään.
On muuten vain tosi vilkas eikä paikallaan jaksaisi pysyä min kauempaa ellei ole jotakin tekemistä.

Meillä vanhin poika (ei erityislapsi) oli myös pienenä tosi vilkas, aina menossa eikä hetkeäkään paikoillaan. Aikaa myöten rauhoittui ja kouluun mennessä oli jo miltei ylirauhallinen. Olen kuullut, että muillakin lapsilla olisi käynyt näin - ovat olleet tosi vauhdikkaita, mutta kouluikään mennessä vauhdikkuus on kadonnut.

kukkerikuu
Meillä esikoinen oli kans vauhdikas, nyt jo rauhallisempi. Nuorempi on vielä vilkkaampi ja puheen kanssa ongelmia. Puheterapeutilla käydään. Meille annettiin sellanen ohjekirja jossa oli käytännön vinkkejä päivätoimiin. Kirja oli adhd-lapsien vanhemmille, mutta varmaan toimii muillekin vilkkaille lapsille. Lääkäri sanoi ettei voi diagnosoida adhd:tä vielä kun ei puhu ja on vielä noin nuori. Anna ajan kulua ja mikäli vielä 3 v. neuvolassa käydessänne koet asian esille tuomisen tärkeäksi, tee se. Niin mekin tehtiin. =)

Yhteistyössä