ADHD-lasten vanhempia paikalla? olen huolissani pojastani.

  • Viestiketjun aloittaja vierailijap.
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
8-10 tuntia kestää equasymin vaikutus. Meillä kyllä syödään terveellisesti, laitetaan itse ruokaa. Lisä aineita välttäen. Ei ole auttanut, pojalleni tuli silti adhd. Meillä suvussa kulkee tää. Varsinkin nuoremmalla polvella sitä todettu, ja muita sukulaisia kun katsoo niin sieltä sitä voi todeta esiintyneen ja edelleenkin olevan. Ei mahda mitään. Onneksi nyt siihen suhtaudutaan jo paremmin kuin ennen muinoin.
Mikä annos Equasymia? On ilmeisesti ns. pitkävaikutteinen?

Meilläkin ADHD kulkee suvussa. Mulla äidilla ja veljellä (ei todettuna, mutta hyvin tunnistan piirteet), mulla aikuisena todettu ja nyt lääkitys että selviän töistä, toisella pojalla todettu ja varmaan kohta toisellakin. Epäterveelliset ruokailutottumukset näemmä kulkee sukupolvelta toiselle. ;)
 
vierailija
Meilläkin ADHD kulkee suvussa. Mulla äidilla ja veljellä (ei todettuna, mutta hyvin tunnistan piirteet), mulla aikuisena todettu ja nyt lääkitys että selviän töistä, toisella pojalla todettu ja varmaan kohta toisellakin. Epäterveelliset ruokailutottumukset näemmä kulkee sukupolvelta toiselle. ;)
Mistä ette luovu missään tapauksessa, siitähän sen saisi selville, mutta eipä kerro ihmiset mikä on taustalla! Esimerkiksi munuaisensiirtoon menevä lapsi saa karkkinsa tai keksinsä tai --mitä se ikinäsittenonkaan - vanhemmiltaan! Aivopesun tulosta kaikki:-(

Searle on tuttu kirjasta Petoksen siemenet:

"...The Atlantic Monthly- lehden mukaan "rahan mukana tulee yhä useammin myös ehtoja. -- Yritykset eivät nykyään tyydy vain rahoittamaan yliopistotutkimusta vaan sanelevat myös usein sen ehdot.

Otetaan esimerkiksi Kalifornian Berkeleyn yliopisto. Marraskuussa 1998 biotekniikkayritys Novartis lahjoitti 25 miljoonaa dollaria yliopiston kasvi- ja mikrobiologian laitoksella tehtävään tutkimustyöhön. Vastineeksi Novartis sai etuoikeuden neuvotella itselleen lisenssin noin joka kolmanteen laitoksella tehtävään keksintöön. Oikeus koskee yhtä lailla Novartiksen rahoituksella toteutettuja kuin liitto- tai osavaltionkin rahoittamia tutkimuksia. Yhtiö voi myös viivyttää tulosten julkaisua jopa neljällä kuukaudella, jotta sille jäisi aikaa patenttihakemusten jättämiseen ja saamiensa tutkimustietojensa hyödyntämiseen. Tämän lisäksi Novartikselle kuuluu kaksi paikkaa viisijäsenisessä neuvostossa, joka määrää laitoksen tutkimusrahoituksen käytöstä."

Jatko kannattaa lukea kirjasta, sivulta 53 löytyy tuo.

Sivulla 167 toinen mielenkiintoinen seikka:

"Samoihin aikoihin, sen jälkeen, kun Aldactone- ja Flagyl- nimisillä lääkkeillä oli "havaittu yhteys syöpään koe-eläimillä -- Ralph Moss kirjoitti:

"Tapausta koskeneissa tutkimuksissa paljastui, että Searle oli tiennyt valmisteiden saattavan edistää kasvainten syntyä, mutta oli yksinkertaisesti vääristellyt FDA:lle antamiaan tietoja" Searle oli tuolloin kymmenenneksi suurin lääkevalmistaja. Myöhemmin se siirtyi kokonaisuudessaan Monsanton hallintaan."

Ja sivulla 168 jatkuu:

"Ainakin avokätisillä vaaliavustuksilla on ollut osuutta asiaan. Bioalan neljän suurimman - Monsanto, Dow, DuPont ja Novartis (nykyään Syngenta) - lahjoitukset puolueille suunnattuna ns. pehmeänä rahana, eri intressiryhmiä edustavien toimikuntien (PAC) kautta ja huomattavina henkilökohtaisina lahjoituksina nousivat vuosina 1995 - 2000 yli 3,5 miljoonaan dollariin."

Glyfosaatti on siis ollut ihan väärin perustein markkinoilla jo kauan! Tuota ei pysty millään tutkimuksella muuttamaan. Nyt vaan taitaa olla niin, ettei saavutetuista eduista haluta luopua? Kenen eduista? Joistakin on tehty porkkanoita, joten ei ihminen halua ajatella, kuinka nurin koko systeemi on ollut!



"Saksalaistutkimuksen mukaan 75 prosentilla saksalaisista löytyy virtsasta glyfosaatin jäämiä määrä, joka on viisi kertaa juomaveden sallittua pitoisuutta suurempi, kirjoittaa EurActiv-verkkolehti.

Kolmannella väestöstä määrä on 10–42 kertaa suurempi kuin sallittu määrä vedessä.

Jäämiä löytyi 99,6 prosentista 2 009 henkilön otoksesta." M.T.

Eilistä paistoa- blogissa on kiitettävästi tietoa myrkystä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Aika hassua jos siellä teillä pitää olla lastensuojelun asiakas jotta saa apua erityislapselle? Näin ei pitäisi olla, ainakaan enää. Nythän lakikin muuttui niin että perheille on tarjottava apua esim. kotipalvelua ilman lastensuojelun asiakkuutta. Eihän se ls-asiakkuus ole todellakaan apu ja vastaus joka asiaan. Kyllä esim. terveyspuolen palvelut pitäisi toimia ihan tarpeen mukaan silloin kun terveys sitä vaatii ilman sosiaalipuolen toimia.
On ja onhan siihen jotain muutosta tullu jo, meidän alkuajoista on jo vuosia. Ehkä taustana on ollut se että toiminta-ajatus on monisäikeinen ja asioita on tutkittu montaa reittiä eikä lähdetty heti sieltä terveydenhuollon kautta. Alkuun kotiolot selvitettiin ja lapsen vointi oisko se paljon huudeltu syy vaan meidän vanhempien vika. Sen jälkeen he laittoivat asian eteenpäin jne kunnes päädyimme sinne lastenneurologin pakeille toimintaterapian jne kautta. Pitkä ja mutkikas tie.
 
vierailija
On ja onhan siihen jotain muutosta tullu jo, meidän alkuajoista on jo vuosia. Ehkä taustana on ollut se että toiminta-ajatus on monisäikeinen ja asioita on tutkittu montaa reittiä eikä lähdetty heti sieltä terveydenhuollon kautta. Alkuun kotiolot selvitettiin ja lapsen vointi oisko se paljon huudeltu syy vaan meidän vanhempien vika. Sen jälkeen he laittoivat asian eteenpäin jne kunnes päädyimme sinne lastenneurologin pakeille toimintaterapian jne kautta. Pitkä ja mutkikas tie.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
8-10 tuntia kestää equasymin vaikutus. Meillä kyllä syödään terveellisesti, laitetaan itse ruokaa. Lisä aineita välttäen. Ei ole auttanut, pojalleni tuli silti adhd. Meillä suvussa kulkee tää. Varsinkin nuoremmalla polvella sitä todettu, ja muita sukulaisia kun katsoo niin sieltä sitä voi todeta esiintyneen ja edelleenkin olevan. Ei mahda mitään. Onneksi nyt siihen suhtaudutaan jo paremmin kuin ennen muinoin.
sokeria/hedelmiä/keksejä?
 
vierailija
Paa merkille yks ainut asia, alkoiko oireiden vaikeutuminen ennen vai jälkeen adhd-lääkkeen? , joka on siis amfetamiinipohjainen lääke. Adhd-lääkkeet ei toimi kaikilla, voivat joillain vaikeuttaa oirekuvaa.

Eilen oli tv:ssä just melatoniinista juttu, sitähän annetaan usein adhd-lapsille. Melatoniini pitää lapsen ottaa 2 tuntia ennen sitä ajankohtaa, milloin hän normaalisti menisi nukkumaan eli normaaliin unirytmiin perustuen. Annos ei saa olla liian korkea, silloin se vaikeuttaa nukahtamista! Melatoniinista ei ole hyötyä, jossei sitä käytetä joka ilta.
 
vierailija
Sanoin näin, että minulla pojalla on ADHD vammaus, Kela maksa raha. Kun hän oli pieni, vielä päiväkodissa, hänellä diagnosoitu ADHD, koska käytäytyminen oli huono ja hän ei istui paikalla, puhui paljon. Kun hän meni kouluun aloitti ongelmät opettajan ja oppilaiden kanssa, koska hän häiritsee tunnilla. Mutta hän on tosi fiksu poikka. Hänellä ei ollut kavereita koulussa. Vaihtoimme koulun, missä luokassa oli 19 lasta(ensimmäisenä oli 30).
Kävimme lääkärissä hän sanoi, että tarvitsee otta lääkettä ja käydä psykologi terapian. Minä kävin ADHD valmistava kursille.
Me aloitamme otta läkettä, kun hänelle oli 9 vuotta. Ensi oli hyvää, mutta puoli vuoten jälken aloittivat ongelmat. Joka päivä tuli viesti, että hän häiritsee. Joskus minä istuin tunnilla, että katsoa, miten meni. Sitten aloitti seuravat ongelmat, hän kiusasi lapsia. Minä kävin hänen kanssa psykologi terapian, saviteraapian, hiekjateraapian, mutta se ei auttanut.
Sitten me muutimme Suomeen. Ensin Suomessa oli kaikki ok. Mutta puoli vuoten jälken aloittivat ongelmat. Me vaihtoimme koulun. Uudessa koulussa oli kaikki hyvin yksi vuotta. Me kävimme läkärillä, ottimme läkettä, minä aina puhuin hänen kanssa ja ohjattiin häntä. Kun aloitti uusi vuosi, hän meni uuden luokaan ja hänellä oli monta opettajia, aloittavat ongelmät. Häntä siirtyisi pieni luokan ja hänen käytäytyminen huonontui vieläkin. Hän oli agressiivinen. Minä yrritin tehdä kaikki, mitä suosittelisi lääkäri, mutta se ei autoi.
Sitten koulu lähetti lastensuojelun ilmoitus, että me tarvitsemme tukea......
Minun mielestäni lastensuojelun ei auttanut kenenkään.
Me olemme hyvää perhe, emme juomme alkoholia, emme tupakoi, kotona on siisti, aina on paljon ruoka, lapsi on siisti, hyvät vaatteita, kotona rauhallista, emme lyö oma lapsi, kävimme läkarillä, rakastamme oma lapsi. Minä itse opiskelen terveys- ja sosiaali allalla ja olin paljon opiskelut mielenterveys ongelmia, myös ADHD. Mies on työssä.
Mitä tulee seuravaa - minä en tiedä, mutta minä pelkään tosi paljon.
Sellainen elämän ADHD perheellä.
Hui...
 
vierailija
Ruokahaluttomuus on kyllä suuri paha, koska koko vaiva johtuu vääränlaisesta ruoasta.

"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia. Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin. Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat (eli natriumglutamaatti E621). Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti".
Marie-Monique Robin ìn tekemässä ohjelmassa sanoi John Olney

Ykkösdokumentti, Terveys lautasella

Kerropa vaikka eiliset sapuskat.
Uppista
 

Yhteistyössä