Absolutisteja?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Onko täällä absolutisteja? Olen nimittäin harkinnut että lopetan kokonaan juomisen.... En juo useasti, joskus menee kuukausia ilman, joskus taas parina perjantaina tulee otettua "putkeen" mutta mulla on melkein aina krapulapäivän jälkeen vielä hirveämpi olo kun tulee ne morkkikset. En edes pöljäile mutta aina tuntuu niin saakelin pahalta...
 
Mä en oikein tiedä voinko tulla tänne vilkuttelemaan.Mitään periaatepäätöstä mä en ole tehny, muta helmikuussa olen viimeksi juonu 2 lasia viiniä enkä ole varma tuleeko sellaista tilannetta enää eteen että joisin. En ole periaatteessa absopultisti, mutta en saa juomisesta mitään, niin eipä noita tilanteita missä tulee otettua juurikaan tule.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä en oikein tiedä voinko tulla tänne vilkuttelemaan.Mitään periaatepäätöstä mä en ole tehny, muta helmikuussa olen viimeksi juonu 2 lasia viiniä enkä ole varma tuleeko sellaista tilannetta enää eteen että joisin. En ole periaatteessa absopultisti, mutta en saa juomisesta mitään, niin eipä noita tilanteita missä tulee otettua juurikaan tule.
Samma här. Otan ehkä kerran kesällä siiderin tai pari, humalassa en ole ollut koskaan. En näe mitään itua juomisesta omalla kohdallani, joten tuon kesäsiiderinkin voisin jättää pois ja vaihtaa omppulimppaan :p . Anoppilassa tarjotaan usein ruuan kanssa lasillinen punaviiniä mutta en juo edes sitä, en pidä mausta :ashamed: .
 
mie
oon. en ota edes shampanja lasillista jos juhlissa tarjotaa. maistanut joskus olen ja todennut että se aine (alkoholi) ei vaan mun kurkusta alas mene. en saa sitä nieltyä se on niin pahaa.
 
ap
minkä takia te ootte lopettanu juomisen ja miten muut siihen reagoi? Mitä esim. teidän puolisot sanoo asiaan jos itse juovat? Ja käyttekö bileissä yms. illanvietoissa?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minkä takia te ootte lopettanu juomisen ja miten muut siihen reagoi? Mitä esim. teidän puolisot sanoo asiaan jos itse juovat? Ja käyttekö bileissä yms. illanvietoissa?
hah.. en oo siis lopettanu kun en oo alottanutkaan. mut ei oo kukaan enää kutsunu illanviettoihin tv sen jälkeen kun olen niissä joskus ollut ja ainoona selvinpäin.. olen kuulemma tylsää seuraa illanviettoihin. mies juo saunaoluensa, mut ei sekään baareissa viihdy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minkä takia te ootte lopettanu juomisen ja miten muut siihen reagoi? Mitä esim. teidän puolisot sanoo asiaan jos itse juovat? Ja käyttekö bileissä yms. illanvietoissa?
No kun mä en saa siitä mitään. En kerrassaan mitään. En edes krapulaa.
Kai kiintiö tuli vaan täyteen kun semmoiset 10 vuotta join alkoholisti miehen seuraksi samaan tahtiin. Ei kukaan sano mitään, kun se ei ole mikään periaatepäätös, josta mitenkään puhuisin. Kyllä mä ihan normalisti liikun siellä missä muutkin, mutta en kyllä baariin kovin helposti tällähetkellä lähtis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
minkä takia te ootte lopettanu juomisen ja miten muut siihen reagoi? Mitä esim. teidän puolisot sanoo asiaan jos itse juovat? Ja käyttekö bileissä yms. illanvietoissa?
Mulla vähän eri tilanne kun en ole koskaan juomista edes aloittanut :whistle: :D .

Mies juo, saunakaljan kerran viikkoon, humalaan asti ehkä kuukauden/kahden välein, ihan ärvellyskuntoon ei koskaan. Mies on tottunut minun juomattomuuteen ja minä miehen kaljotteluun. Ravintolassa olen käynyt viimeksi 7 vuotta sitten :eek: :D mutta illanvietoissa käyn. Eipähän tuo toisten juominen minua haittaa, ihan hauska katsoa toisten humaltumista :saint: .
 
ap
minä kun lähinnä pelkään että mies tylsistyy muhun jos rupean vain jöröttään sohvalla :D en nimittäin yleensä jaksa kuunnella/katella kännisiä kun itse olen selvänä, joten rajoittaa sitten tuota liikkumista :D ei mieskään tosin mitenkään useasti juo, kuitenkin usemmin entä minä...
 
Minna
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Olen raitis alkoholisti, joten olen sitten kai sitten myös absolutisti:)
Kuin myös =)
Sitten tiedät miten hienoa on, kun alkoholia ei tarvitse mihinkään :). Itselläni raitiutta takana pian 5 v, tosin ajalla ei ole merkitystä... ainoastaan sillä, miten on raittiina. Ihanaa ja aurinkoita syksyä kaikille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Olen raitis alkoholisti, joten olen sitten kai sitten myös absolutisti:)
Kuin myös =)
Sitten tiedät miten hienoa on, kun alkoholia ei tarvitse mihinkään :). Itselläni raitiutta takana pian 5 v, tosin ajalla ei ole merkitystä... ainoastaan sillä, miten on raittiina. Ihanaa ja aurinkoita syksyä kaikille.
Kyllä vain =) Mulla raittiutta nyt noin 1,5 vuotta.
 
Saraldo
Mä olen juonut viimeksi 14.5.04 :) Kuukautta myöhemmin tein positiivisen raskaustestin ja sen jälkeen ei ole lasia kallisteltu. Siinä vaiheessa, kun olisi jo voinut juoda, totesin, että enpäs taidakaan :p . Eli ihan vapaasta tahdosta olen absolutisti. Mies juo siiderin tai kaksi noin kerran vuodessa, joten eipä ole hänelläkään ongelma.

Monilla tutuilla on vaikeuksia ymmärtää, etten ota edes sitä alkumaljaa tai onnitteluskumppaa. Baareissa me ei käydä koskaan, illanvietoissakin harvoin. Meillä kun ei oikeasti ole kauheasti ystäviä, ei ole koskaan ollutkaan. Ollaan aika perhekeskeistä porukkaa. Mua ei känniset kauheasti häiritse, enemmän niitä tuntuu häiritsevän mun raittius. Ja nyt, kun on lapsi, niin yksi suuri etu raittiudessa on: ei tarvitse koskaan kärsiä krapulasta lapsen mekastaessa vieressä =) . Raittiina on ihan kiva olla, se ei rajoita elämää mitenkään (päinvastoin!)!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mä olen juonut viimeksi 14.5.04 :) Raittiina on ihan kiva olla, se ei rajoita elämää mitenkään (päinvastoin!)!
Mä tunnen useita raitistuneita alkoholisteja ja tosiaan tuossa jokin aika sitten ne ihmettelivät, kun ennen oli aina semmosta "olis kiva menä käymään...millähän sinne päsis" ni nyt tulee oikein AHAA, mähän voin hei ajaa itte nyt, enhän mä olekkaan ottanu mitään ja mullahan on kortti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä olin useamman vuoden ilman alkoholia. En tiedä, huomasiko kukaan edes sitä :D
Mun mielestä sitä ei huomaa tavallinen ihminen tavallisesta ihmisestä. Alkoholistista tietty huomaa raitistumisen tai jos on ite surkuluttaja, ehkä tuputtaa kaverillekin helpomin, mutta en tosiaan usko, että sitä kauheasti edes huomataan.
 
:wave: Juu ei vaan ole mitään tarvetta juoda, ja mies on kans absolutisti ettei meillä ole mitään törmäyksiä asian suhteen. Eikä ole kukaan muukaan tullut oikeestaan asiasta pahemmin sanomaan, joku kaveri saatto aluks vähän nikotella et mitä järkeä mutta meille tämä on paras ratkaisu näin :)
 

Yhteistyössä