Aborttivideosta tuli mieleen...

Tähän siis vaan mielipiteitä, eli jokainen kun näkee asian omalla tavallaan...
Eli tekisitkö aborttia mistään syystä?

Itse en tekisi aborttia mistään hinnasta.

eihän sitten morkata toisten näkemyksiä kiitos :wave:
 
näin on helppo sanoa musta-valkoinen moraalinen mieliteeni: en,
mutta asiathan eivät aina ole niin yksinkertaisia!!!!
Työssä törmännyt jos jonkinlaisiin kohtaloihin ja päätöksiin ja omia ajatuksiaan on joutunut työstämään mistä on saanut uusia näkökulmia.

Mutta siis periaatteessa, en tekisi.
 
Meri
Varmasti ainostaan siinä tapauksessa, että sikiölle olisi suuri kärsimys jatkaa raskautta. Tai jos raskaus voisi jatkua niin kauan, että vauva syntyisi elävänä, mutta sillä ei olisi mahdollisuuksia jäädä eloon vaan joutuisi sitten kärsimään, kunnes kuolisi.
 
Kyllä.

Ennen olin aika ehdoton sen suhteen etten tekisi mutta elämä ja ikä muuttavat ajatusmaailmaa.
Uskoisin voivani tehdä abortin ihan siitä syystä etten halua enempää lapsia. Mutta mistäs sen tietää...
 
vieraana
Mä tein ja ihan siitä syystä että en halunnut siihen elämäntilanteeseen lasta. Lapsella on oikeus on toivottu ja haluttu. Ehkä mun mieli olisi muuttunut raskauden edetessä, ehkä ei. En halunnut ottaa sitä riskiä etten olisikaan kunnollinen äiti lapselle. Muuta syytä ei siis ollut kun tuo haluttomuus, raha-asiat oli kunnossa, olin parisuhteessa, eikä kyse ollut ensimmäisestä lapsesta.
 
Mieleni tekisi sanoa, että en. Mutta kait pakottautuisin tekemään, jos olisin syönyt jotain sikiöä varmasti vammauttavia lääkkeitä alkuraskaudessa tai jos sikiö olisi niin vammautunut, ettei hänellä olisi elinmahdollisuuksia kohdunulkopuolella.
 
En varmaankaan pystyisi tekemään mistään syystä. Jos raskaus tai synnytys koituisi meidän molempien kuolemaksi niin silloin miettisin varmaan pitkään...ja saattaisin päätyä aborttiin...niin kamalaa kuin se onkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Kyllä.

Ennen olin aika ehdoton sen suhteen etten tekisi mutta elämä ja ikä muuttavat ajatusmaailmaa.
Uskoisin voivani tehdä abortin ihan siitä syystä etten halua enempää lapsia. Mutta mistäs sen tietää...



Mä taas nuorempana ajattelin, että saattaisisin tehdä abortin helpommin, mutta jo raskauden (useammankin) kokeneena tiedän, etten raskaana pystyisi siihen ainakaan helposti.
 
fada
En enää, koska yhden lapsen olen jo synnyttänyt. Nyt en pysty edes oikein ajattelemaan aborttia, tuntuu niin pahalta. En tiedä miksi.

Mutta ennen lasta, kun mieleni ei ollut herkistetty elämän kauhuille, olisin voinut sen aika kevein perustein varmaankin tehdä.
 
Kolmesta syystä ymmärrän abortin:
* Raiskauksen uhri, ja siitä tullu raskaaksi
* Vauva niin sairas, ettei elä kohdun ulkopuolella
* Äiti menehtyy jos raskautta jatketaan (esim. kohdun ulkoinen raskaus )

Muissa tapauksissa en pystyisi tekemään, enkä myöskään hyväksy muiden tekemää aborttia
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Kolmesta syystä ymmärrän abortin:
* Raiskauksen uhri, ja siitä tullu raskaaksi
* Vauva niin sairas, ettei elä kohdun ulkopuolella
* Äiti menehtyy jos raskautta jatketaan (esim. kohdun ulkoinen raskaus )

Muissa tapauksissa en pystyisi tekemään, enkä myöskään hyväksy muiden tekemää aborttia
kyllä näin, en pystyisi ikänään aborttiin mutta tämmösessä tilanteessa olisi jo eri asia esim jos vauva ei selviytyisi ulkopuolella...
todella raskasta sellasen päätöksen teko olis
 

Yhteistyössä