aborttiko?

heips! oon 23v yksinhuoltajaäippä, mulla 2 v tyttö. lapsen isän kanssa erottiin hiljattain monen vuoden on/offin jälkeen, nyt huomasin olevani raskaana taas hänelle. en tiedä mitä tehdä. mulla on koulu ohi vuoden päästä ja alotin työt tossa 1kk sitten, alkoi mennä paremmin masennuksen jälkeenn ja jaksoin panostaa kouluun. mutta nyt.. jos tän vauvan pitäisin koulu jäis taas kesken..olisin tuplasti yh ja vauvan ja leikki ikäisen äiti.. auttakaa joku mua. onko ketään kuka koneu samaa tai muuten ymmärtäis?

touho
Onneksi olkoon vauvauutisesta! Kuulostaa aika hurjalle tuo tilanne, mutta onhan uusi elämä aina pieni ihme.

Oletko kertonut jo isälle että tällä olisi mahdollisuus tulla tuplaisäksi?! Jos isä on mielissään vauvauutisesta niin mikäs siinä sitten. Teillä on sitten moderni perhe jossa asutaan erillään mutta tehdään yhdessä lapsia :)

Kannattaa kans miettiä sitä jo olevaa lasta ja et miten jaksat hoitaa mahdollisesti yksinäsi molemmat lapset.

Onhan vauvauutiset aina ihania mut joskus vaan ne ei sovi elämäntilanteeseen.

Kannattais ehkä soittaa ja varata aika lääkärille ja käydä siellä juttelemassa. Vois vähän selventää sekin ajatuksia ja lääkkeellisen keskeytyksen saa viikkoon 9 asti.

Ja jos olet kärsinyt masennuksesta aiemmin, niin se voi pahentua ja sit et välttämättä ole hyvä äiti kummallekkaan lapselles.

:hug: Voimia päätökseen, kumpi se nyt onkin!

olen ollut vastaavassa valintatilanteessa. mietin kauan mitä teen mutta en kyennyt tekemään aborttia. nyt mulla on ihana poika siitä päätöksestä jota rakastan yli kaiken. ja hyvin pärjäsin vaikka oli leikki-ikäinen ja vauva yksin huollettavana.

touho
Moikka,

Jos haluat, mulle voit laitta mailia osoitteeseen riiviot@hotmail.com
Olen 22v reilun vuoden ikäisen pikkulikan äippä.

Minä sairastuin myös synnytyksen jälkeiseen masennukseen (johtui kai etupäässä hankalista perheoloista) joka kuitenkin on helpottunut lääkkeillä ja sillä että mies on muuttanut lopultakin pois ja olemme pääseet muksun kanssa rakentamaan rauhallista elämää keskenämme.

Laita ihmeessä viestiä jos tahdot! Ja muutkin saa laittaa jos kaipaa juttukaveria :)

rva42
Olin samassa tilanteessa aikoinaan. Sillä erolla, että esikoinen oli vuoden vanha, eikä lapsen isä ollut exä. Päätös, jonka jouduin yksin tekemään, oli elämäni vaikein. Se suretti paljon, ja surettaa ajoittain vieläkin. Siinä elämäntilanteessa en olisi pystynyt ottamaan vastaan toista lasta. Sille ensimmäisellekään minusta ei olisi ollut enää äidiksi. Sen vain tiesi, että tätä en enää jaksa... :( Toisenlainen päätös olisi edellyttänyt ympäristön tukea. Sitä ei ollut.---

olen ollut samassa tilanteessa. Ero oli jo vireillä kun huomasin olevani raskaana. Mietin pitkään mitä teen. Esikko oli tuolloin 3v. ja kovasti mietitytti miten jaksan yksin kahden kanssa.
Nyt minulla on 2 ihanaa lasta ja hyvin olen pärjännyt. Välillä on rankkaa, pakko myötää, mutta hyvin silti pärjätään :D
Onnittelut vauvasta!! :flower:

Yhteistyössä