Aborttiin pakottaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maraton murehtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maraton murehtija

Vieras
Aikaisemmin oli puhetta, jos vahinko kävisi, se ei olisi parisuhteessa maailmanloppu ja niin paha asia.

Asiasta puhuttiin, koska miehen eksä oli suhteen loppuessa heittänyt "mä oon raskaana" joka oli aiheuttanu kaaoksen. Ja kuitenkin todistettavasti minä olen hedelmällistä sorttia.

no, aikaa kuluu abaut vuosi ja näimpä käy. Abortti vaihtoehtona, koska työssä oma asema on veitsen terällä. Muuta syytä ei ole. Mutta tunnepuoli sitten on vastaan ja kun asian hoitaminen ei käynytkään ihan tostonoin vaan vaan aikaa pitää viikkoja odottaa.. eipä se tuntunutkaan enään hyvältä vaihtoehdolta. Itseasiassa se tuntuu, kuin tappaisin osan itsestäni.

Alkuun mies on, että on tukena.
Nyt sitten.. jos teen abortin, suhde jatkuu onnellinen tulevaisuus jne. Mutta jos pidän lapsen, mies lähtee. Ja mikä hienompaa, mies lähtee nyös kaikkien tuttujen, kavereiden elämästä, jotka meidet yhdistää jollain tavalla yhteen. Kun hävettäisi se mun hylkääminen siinä tilassa, eikä kestäisi muiden syyllistäviä katseita ja arvostelua.

Mä tiedän, että valtaosa noista ihmisistä tukisi mua, auttaisikin, vaikka olisin yksin lapsen kanssa. Mutta mä tajuan että mut laitetaan sellaisen puun ja kuoren väliin, että mikään elollinen siellä ei hengissä pysyisi!

Suhde kyllä ei jatku missään määrin tämän jälkeen. Ei jos teen abortin, ei jos pidän lapsen.
Minä en tiedä mitä teen. Luulen, että lapsen näkeminen tälläisen jälkeen aiheuttaisi aika kovaa tuskaa. Raskaus yksin ei ole uusi juttu, edellisellä kerralla tapahtumien kulku oli hiukan erillainen..

Sinäänsä turha kenenkään sanoa, mitä tästä on mieltä, sehän on sanomattakin selvää. Tottahan jokaisella on oikeus päättää elämästä, mutta empä olisi uskonut tälläistä tuolta mieheltä, jolla on korka moraali, oikeuden tunto, joka on lämmin ja empaattinen, joka nappaa minun lapsen syliin töiden jälkeen ja kyselee kuulumisia.

Ja se ihan oikeasti olisi jäämässä jos lasta ei tule.

Jätä mies, jos siltä tuntuu, kuitenkin hän jättää sinut jos jatkat raskautta. Itsekin jo pohdit että suhde loppuu joka tapauksessa...

Pidä vauva, jos tuntuu että haluat ja jaksat yksin (ystävien ja perheen tukemana) odottaa ja kasvattaa.
Tässähän siis on pohjimmiltaan kyse vain siitä pidätkö vauvan vai et... Punnitse mitä se merkitsee jos keskeytät raskauden tai jos päätätkin pitää vauvan.

:hug:

Mä uskon, että tulet rakastamaan lasta niin paljon ettei hänen näkemisensä tuskaa tuota. Tuossa tilanteessa jos teet abortin... Voi olla että kadut sitä todella paljon. Aika harva taas katuu sitä, että päätti pitää lapsen.

Et voi pakotettuna päätyä aborttiin jos omat tunteet on aborttia vastaan. Lapsen kanssa pärjää ilman sitä miestäkin! Katuisit varmasti pitkään, jos raskeudenkeskeytykseen päätyisit.

Voimia :hug:

Sisko epäilee, että en pääsisi koskaan yli ja tiedän, että masennus seuraisi pitkään aiheesta. En vaan ole varma siitä yksin pärjäämisestä enään. Perhe on kaukana, että olisi vain ne ystävät. Toki asun alueella, missä tukitoimintaa on erittäin paljon ja tiedän jo kokoontumispaikkoja yksin odottaville...

No olisko sulla mitään mahdollisuutta muuttaa lähemmäs sun perhettä?
Ei se yksin odottaminen/lapsen kanssa oleminen maailmanloppu ole, kyllä siitä selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Sisko epäilee, että en pääsisi koskaan yli ja tiedän, että masennus seuraisi pitkään aiheesta. En vaan ole varma siitä yksin pärjäämisestä enään. Perhe on kaukana, että olisi vain ne ystävät. Toki asun alueella, missä tukitoimintaa on erittäin paljon ja tiedän jo kokoontumispaikkoja yksin odottaville...

Kyllä oikeasti moni pärjää yksinkin vauvan kanssa :) Ja jokaista esikoisen saajaa jännittää tuleva, oli elämäntilanne mikä tahansa.
Kuuntele sydäntäsi ja tee niin kuin se sanoo. Lapsen kanssa kyllä pärjää jos haluaa ja siihen on perusedellytykset.

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:

No melkoisen moni nainen joka odottaa lasta vielä miehen kanssa, on kohta eron satuttua yksin!

Että et ole todellakaan yksin yksin!

Uskomaton mies! Eli jos tapat lapsesi, saat palkinnoksi miehesi. Ap:n aloitus on jo vanha, mutta en malttanut olla kommentoimatta. Jos oikein ymmärsin, ap:lla on jo entuudestaan lapsia. Varmasti tulisit rakastamaan tätä lasta, mutta isä saattaa olla hankala myöhemminkin.

Kiitos halihymiöistä, ystävät ! NYT vasta keksin, miten sain ne tuosta talteen !! Oppia ikä kaikki. Mutta nyt en osaa laittaa sitä tähän mukaan. Löysin kyllä vaikka minkälaisia hymiöitä itse, mutta en mistään juuri tätä ihanaa halia !! -- Aloittajan asiassa samaa mieltä kuin Cassy ja Maira. Laitan aloittajalle sitten näin : * HALAUS * * HALAUS *

Yhteistyössä