abortin vastustajia!!

eli olis ihan mielenkiintoista tietää vastustaako kukaan muu täällä aborttia??itse tunnen parikin ihmistä joka tehnyt sen kerran tai useamman enkä voi ymmärtää miten ihminen voi olla niin vastuuton että miettii vasta jälkeenpäin tekemisiään tietäen seuraukset...raskaus!!tai esim yksi "ystävistäni" haluaa lapsen mut just sillon kun saa tietää olevansa raskaana meneekin suhde päin p:tä ja eikun kaavintaan.tehnyt 3kertaa abortin ja edellinen taisi olla viimeinen..rajansa se on kehollakin!ei voi ymmärtää tommosia ihmisiä :kieh: :'(

Mä vastustan abortin käyttämistä ehkäisykeinona. Enkä ymmärrä sen tekemistä kevyin perusteinkaan (tyyliin "nyt on väärä aika vauvalle, koska meillä on keväällä etelänmatka enkä mä haluu olla siellä raskaana" ).
Mutta varsinainen abortinvastustaja en ole - abortti on helvetin hieno juttu joissain tapauksissa.

no
no tuskin säkään ihan joka tilanteessa vastusta aborttia (esim. isä raiskaa 13v tyttärensä tms) joten eiköhän jokainen itse tiedä mitkä on hänelle tarpeeksi hyvät ja pätevät syyt päätyä tuohon ratkaisuun. Kukin tehköön niinkuin parhaaksi näkee ja muut voi ihan hyvin olla ymmärtämättä... ja tuomitsematta.

mmnmnmnmnmnmnmnm
no itse hyväksyn sen joissakin tilanteissa. sitä en ymmärrä että tietoisesti ilman ehkäisyä nusataan ja sitten kun pamahtaa paksuksi niin päädytään aborttiin.
itse olen nyt siinä tilanteessa että lapsiluku on täynnä. hormonaalista ehkäisyä en voi käyttää pahan migreenini vuoksi joten kuparikierukka oli valintamme. jos se pettäisi niin pakko ainakin tässä tilanteessa abortiin olisi päädyttävä. kamalaa ajatella, toivottavasti kierukka ei petä.

no hei haloo!!tottakai raiskaus tai joku hyväksikäyttö on ihan eri juttu! mut jos tulee ihan omaa välinpitämättömyyttään raskaaksi ja sit jälkeenpäin miettii vaan et no voinhan mä aina tehä abortin!!ja eiku heitetään niin ku joku rikkinäinen lelu roskiin!!! :'(

Miilu
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä vastustan abortin käyttämistä ehkäisykeinona. Enkä ymmärrä sen tekemistä kevyin perusteinkaan (tyyliin "nyt on väärä aika vauvalle, koska meillä on keväällä etelänmatka enkä mä haluu olla siellä raskaana" ).
Mutta varsinainen abortinvastustaja en ole - abortti on helvetin hieno juttu joissain tapauksissa.

Samaa mieltä. Itse en tekis. Ja muillakin kovasti kehoitan miettimään. Mutta jjoskus se on paras vaihtoehto. Esim. jos lapsen olosuhteet olis kovin huonot, äiti alkoholisti tms. Tai sit kovin nuori äiti tai raiskattu tms.

Alkuperäinen kirjoittaja jopsentti:
no hei haloo!!tottakai raiskaus tai joku hyväksikäyttö on ihan eri juttu! mut jos tulee ihan omaa välinpitämättömyyttään raskaaksi ja sit jälkeenpäin miettii vaan et no voinhan mä aina tehä abortin!!ja eiku heitetään niin ku joku rikkinäinen lelu roskiin!!! :'(
niin.. aina on kuitenkin muistettava myös se että vaikka tulisi välinpitämättömyyttään raskaaksi ansaitsisi se lapsi kuitenkin syntyä toivottuna ja rakastettuna. ja minulle ainakin adoptio olisi mahdoton vaihtoehto.. en kykenisi kantamaan lasta ensin ja sitten synnyttämään jollekin muulle. pahimmassa tapauksessa laitokseen.

ooo
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kuinkahan paljon sitä aborttia käytetään varsinaisena ehkäisykeinona? Tuskin kovinkaan paljon.
Todella moni tekee abortin, vaikka alunperin ei ole kiinnostanut huolehtia ehkäisystä kunnolla. Pillereitä ei ole syöty tai niitä on otettu epäsäännöllisesti, kondomia ei ole jaksettu käyttää... Monet näistäkin väittävät ehkäisyn pettäneen, vaikka todellisuudessa siitä ei ole vain piitattu. Ehkäisyn pettäminenkin on tietenkin mahdollista, mutta paljon harvinaisempaa kuin mitä esim. tällaisilla keskustelupalstoilla väitetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Näin sanoisin minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Kuinkahan paljon sitä aborttia käytetään varsinaisena ehkäisykeinona? Tuskin kovinkaan paljon.
Voi kuule,hyvin moni teini-tyttö pitää tuota ehkäisykeinona. Ollaan oikein ylpeitä siitä että on tehty abortti. Vaan mahtaa osalla tulla eteen sitten kun tosissaan ruvetaan lasta yrittämään ja saadaan hoksata että abortin teossa on tultu lapsettomaksi :/ Että kanttis tyttösten miettiä vähän sitä oikeaakin ehkäisyä =) :wave:

airiin
-jos joku raiskataan ja hän tulee siitä raskaaksi, hyväksyn abortin
-jos alaikäinen tulee raskaaksi ja päätyy aborttiin, hyväksyn
-jos kehitysvammainen tai vaikeaa periytyvää sairautta sairastava tulee raskaaksi, mutta päätyy aborttiin hyväksyn
-jos tulee raskaaksi vaikka käyttää ehkäisyä, hyväksyn abortin
-jos aikuinen nainen käyttää aborttia ehkäisyn sijaan, en välttämättä hyväksy, mutta en tuomitse, koska asia ei minulle kuulu

vieras
Mä kyllä hyväksyn abortin oikeista syistä, kuten ystäväni päätöksen. Hän saa vahvoja solumyrkkyjä syöpäänsä ja jonkin ihmeen kaupalla hän tuli yllättäen raskaaksi kesken hoitojen. Onko ap sun mielestäsi abortti tässäkin tapauksessa väärin? Olisiko ystäväni täytynyt todellakin ottaa riski tässäkin tapauksessa, luoja tietää mikä sieltä olisi syntynyt niiden kaikkien myrkkyjen vuoksi.

Yhteistyössä