Aborrti lääkkeillä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Edge
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Edge

Vieras
Ehkäisypillerit ja jälkiehkäisy eivät toimineet...olen syönyt pillereitä n.3v , mutta nyt muutama unohtunut ja päätin vielä turvautua jälkiehkäisyyn , mutta kuinka ollakkaan se ei tehonnut ja tulin heti raskaaksi.. Mieheni ei halua lapsia kanssani, koska minulla on edellisesti avioliitosta 2 lasta. Yksin en lasta halua tehdä. Päädyin siis terveysasemalle ehkäisyneuvolaan ,josta minut tutkimuksien jälkeen lähetettiin sairaalaan lääkärin vastaanotolle , jossa ultraäänilaitteella vielä varmistetaan raskaus. Sen jälkeen lääkäri kysyin haluanko abortin lääkkeillä vai kaavinnalla. päädyin aborttiin lääkkkeillä. Sairaanhoitaja antoi minulle ensimmäisen tabletin sairaalassa (ns.kohtua valmisteleva) tabletti ja kotiin mukaan 2 emättimeen laitettavaa tablettia. Aikaa sairaanhoitajalla minulle oli, juttellimme ainakin tunnin. Olen erittäin tyytyväinen saamaani palveluun!
2päivää ja sitten varsinainen tyhjennys aloitetaan.
Laitoin 2 saamaani tablettia (cytotec) noin tunti sitten ja otin kunnon särkylääketujauksen (panacod) ja nyt sitten odottamaan, alkaako mitään tapahtumaan...
En missään nimessä olisi halunnut kokea tätä , joten ehkäisystä kannattaa todella huolehtia! Jälkiehkäisyillereihin ei ole luottamista! seuraavaksi ehkäisyksi hormoonikierukka.

Millaisia kokemuksia muilla on lääkkeillä tehtävästä abortista? onko luotettava? onko jollain kokemusta , että näin se ei onnistunut..?

Lääkkeillä tehty raskauden keskeytys on yhtä varma, kuin kaavinnalla tehty. Hieman yllättäen lääkekeskeytys on usein kivuliaampi, muista pyytää kipulääkitystä myös kotiin. Minulla kivut alkoivat kotona voimakkaina uudelleen.

Hyvä, että olet saanut ymmärtävää keskusteluapua keskeytystä hakiessasi. Muista hakea sitä apua lisää, jos myöhemmin tulee vaikeaa. Toivottavasti et kuitenkaan tunne miehesi painostaneen sinua, vaan että tämä oli sinun ratkaisusi? Paljon ymmärrystä tarvitaan molemmin puolin, yhdessähän seksiäkin on harrastettu. Miehesi tehtävä on tukea toipumistasi. Paljon voimia Sinulle! Olen kokenut saman, vaikka käytin e-pillereitä vieläpä unohduksitta. Tiedän keskeytyksen olleen oikea ratkaisu, en ole katunut sitä vaikka kokemus oli raskas. Älä anna kenenkään tuomita itseäsi tästä.

Yhteistyössä