[QUOTE="vieras";23358144]Luesnyt pelle tämä tarina ajatuksella ja tule sen jälkeen vasta neuvomaan kuinka olisi pitänyt tai ei olisi pitänyt käyttäytyä. 1. Myyjä ei kysynyt miksei jäätelö käy vaan lähti heti hakemaan soijajäätelöä 2. Myyjälle kerroin että siinä jäätelössä ei käy suklaa, että voin itse hakea pakastimesta tytöille sellasen jäätelön kuin heille käy. 3. Vaihtoehtoja oli joko suklaapuikkoja eri muodoissaan tai lakritsituutti, muissa oli suklaata kuten mansikkkatuutissa on yms. Ei ollut esim. lakupuikkojäätelöä. Koska minulla oli tuutit, menin sen takia kassalle, että maksan erotuksen jos se tosiaan on tarpeen. 4. Myyjä ei tiennyt mitä olisi minulta laskuttanut, joten hän lähti käymään esimiehensä puheilla. 5. Pomo hetken kuluttua tuli kassalle, erittäin epäystävällisesti kysyi että teillä oli jotain ongelmaa, tyhmänä vastasin että ei toki, myyjä lähti kysymään jotain pomoltaan. No pomo siihen että niin oli kyse jälkiruoista, että teillekö ei nuo puikot käy, sanoin ettei, lapset eivät syö suklaata. No tuossa on kaakaota? Juu kaakaota suklaan tilalle?
Pomo siitä teki saman pakastinkierroksen kuin myyjä aikasemmin, palasi ja sanoi ettei mehujäitä ole. Vastasin että myyjä kyllä kävi jo katsomassa. No pomo hyvin tuskallisena katteli lakutuuttien päälle ja rahasti minulta sitten toisen tuutin, kiltisti maksoin. Sanoin kyllä että usein täällä syömässä käydään, mutta tuskin vastaisuudessa...
6. Ellen minä olisi seissyt siinä kassalla odottamassa koko aikaa sen pomon tarkastuskierrosta yms. en ehkä olisi sanonut että ehkä emme enää tule vastaisuudessa syömään tänne.
7. Pomo tiesi kyllä että suklaan syönnin kiellon syynä on allergiat, tämän kassa hänelle toi kyllä julki.[/QUOTE]
Sinä olet AP itse vastuussa syyn kertomisesta. Ja tässäkin viestissä selvästi tuot esille sen, ettet edes halunnut sanoa allergiasta mitään. Pomollekin tokaisit vain, ettei lapset syö suklaata...
Kyllä meitä on moneen junaan ja huomattavan moni jää vielä laiturillekin, kuten AP sinun tapauksessasi on käynyt