ABC liikennemyymälä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jopas on röyhkeesti käyttäytynyt AP :O Tollasia juntteja sitä päivittäin tapas kun oli asiakaspalvelutyössä. Mieti nyt, menisitkö kaupassa vaatimaan jotakin toista tuotetta alennuksella kun mainostettu tarjous on loppu? Jälkiruokaa kuitenkin oli tarjolla, sillain nyt vain joskus käy, että joku tuote pääsee loppumaan ja asiakkaalla ei kyllä ole mitään oikeutta käydä hakemassa jotain toista tuotetta omavaltaisesti tilalle.

[QUOTE="jenny";23357186]No jopas on röyhkeesti käyttäytynyt AP :O Tollasia juntteja sitä päivittäin tapas kun oli asiakaspalvelutyössä. Mieti nyt, menisitkö kaupassa vaatimaan jotakin toista tuotetta alennuksella kun mainostettu tarjous on loppu? Jälkiruokaa kuitenkin oli tarjolla, sillain nyt vain joskus käy, että joku tuote pääsee loppumaan ja asiakkaalla ei kyllä ole mitään oikeutta käydä hakemassa jotain toista tuotetta omavaltaisesti tilalle.[/QUOTE]

Kyllä se nyt vain on niin että kaupan on velvollista antaa tarjoushinnalla toinen tuote, ellei tarjouksessa ole ollut tiettyä määrää tarjoustuotteelle.

[QUOTE="vieras";23357619]Kyllä se nyt vain on niin että kaupan on velvollista antaa tarjoushinnalla toinen tuote, ellei tarjouksessa ole ollut tiettyä määrää tarjoustuotteelle.[/QUOTE]

Mutta onko ABC:llä kauppa ja ruokapuoli oikeesti eri yksiköitä. Esim. täällä on kauppakeskuksessa sekä Prisma että Cittari. Jos Cittarista on joku tarjoustuote loppu, niin ei sitä voi tarjoushinnalla hakea Prismasta, vaikka saman katon alla toimivat..

No oletko oikeasti sitä mieltä, että jos ravintolassa tilaat vaikkapa rapusalatiin ja se onkin loppu, niin voit marssia keittiöön ja vaatia itsellesi hummeri-annoksen samaan hintaan?

Se minulle ilmoitetaan siinä vaiheessa kun teen ostopäätöstä, ellen halua maksaa enempää hummeriannoksesta, minä vaihdan ravintolaa. Jos se hummeriannos tuodaan minun eteeni vaikka olen tilannut katkarapuja, en siitä maksa senttiäkään enempää kuin tilaukseni on.

[QUOTE="vieras";23357619]Kyllä se nyt vain on niin että kaupan on velvollista antaa tarjoushinnalla toinen tuote, ellei tarjouksessa ole ollut tiettyä määrää tarjoustuotteelle.[/QUOTE]

No täytyy kokeilla k-marketissa, kun tarjous lohet ja jauhelihat on seuraavan kerran loppu.

[QUOTE="vieras";23357668]Mutta onko ABC:llä kauppa ja ruokapuoli oikeesti eri yksiköitä. Esim. täällä on kauppakeskuksessa sekä Prisma että Cittari. Jos Cittarista on joku tarjoustuote loppu, niin ei sitä voi tarjoushinnalla hakea Prismasta, vaikka saman katon alla toimivat..[/QUOTE]

Ei ole eri yksiköitä, samat on tilaukset ja samat on työntekijät. Ravintolapuolelle laitetaan isompi alv tuotteisiin kuin ulosmyytäviin samoihin tuotteisiin.

Näissä ketjuissa kyllä huomaa taas sen, miten nuorta palvelukulttuuri Suomessa vielä on. Asiakas ja palvelun tarjoaja ovat ns. samalla tasolla ja mahdolliset ongelmat ratkaistaan yleisen reiluuden nimissä. Näin ei kuuluisi olla, vaan palvelun tarjoaja on se, joka pyrkii asiakkaansa palvelemaan mahdollisimman hyvin ja kulkee sen "ylimääräisen mailin"!Todellakin olisi pitänyt tarjota tilalle joku toinen jäätelö, sellainen, joka asiakkaalle sopii!

[QUOTE="jenny";23357683]No täytyy kokeilla k-marketissa, kun tarjous lohet ja jauhelihat on seuraavan kerran loppu.[/QUOTE]

Jos heillä ei ole määrää että tuhat kiloa lohta tain 10 kg jauhelihaa, he ovat velvollisia myymään alehinnalla niin kauan kuin tarjousaika on. Jos tuote vaikka jää tulematta, silti heillä on oltava korvaava tuote jos tarjousilmoitus on asiakkaan nähtävillä.

[QUOTE="vieras";23357668]Mutta onko ABC:llä kauppa ja ruokapuoli oikeesti eri yksiköitä. Esim. täällä on kauppakeskuksessa sekä Prisma että Cittari. Jos Cittarista on joku tarjoustuote loppu, niin ei sitä voi tarjoushinnalla hakea Prismasta, vaikka saman katon alla toimivat..[/QUOTE]

Jos cittarissa on tarjoustuote loppu, he laittavat jonkin vastaavan sillä hinnalla tai lupaavat että asiakas saa sen hakea seuraavalla viikolla sillä alehinnalla.

Näissä ketjuissa kyllä huomaa taas sen, miten nuorta palvelukulttuuri Suomessa vielä on. Asiakas ja palvelun tarjoaja ovat ns. samalla tasolla ja mahdolliset ongelmat ratkaistaan yleisen reiluuden nimissä. Näin ei kuuluisi olla, vaan palvelun tarjoaja on se, joka pyrkii asiakkaansa palvelemaan mahdollisimman hyvin ja kulkee sen "ylimääräisen mailin"!Todellakin olisi pitänyt tarjota tilalle joku toinen jäätelö, sellainen, joka asiakkaalle sopii!

Olet aivan oikeassa, itse esimiehenä olen törmännyt tähän monta monta monta kertaa kesätyöntekijöideni kanssa, valitettavasti vain kesätöihin ei tahdo saada kunnollista asiakaspalvelutaitoista ihmistä.

[QUOTE="vieras";23357487]Njoo, olisin ehkä tehnyt kirjallisen valituksen asiasta, siis että jäätelöt oli loppu... Olis ollut kiva tietää mikä olis ollut vastaus siihen.[/QUOTE]

Ei yhtään mitään sinulle olisi vastattu!

"valitettavasti tämä tuote on tilapäisesti loppu" eikä ihmiset siellä skitsoile kassoille.

Jos kyseessä on allergia niin siinä voi ihan kassalla sanoa että anteeksi, lapseni on allerginen tälle suklaalle, onhan teillä korvaavaa vaihtoehtoa varmasti tarjolla.

periaatteesta on pakko saada se mehujää kun se on ilmainen, vaikka sen arvo olis 10 senttiä. Oikeesti just niin suomalaista.

Hetkinen, en ole koskaan kuullut, että joku olisi allerginen suklaalle? Toiseksi, kaikissa tuuteissa, joita minä olen nähnyt on suklaareunus...

Ja joskus tavara pääsee loppumaan, sille ei voi mitään. Et sinä silti yksinkertaisesti voi mennä kaupasta hakemaan sitä toista jätskiä ja odottaa, että saat sen ilmaiseksi. Niin ei vaan tehdä! Varsinainen aasiakas....

Etpä sitten allergioista mitään tiedä, suklaa kuuluu yleisesti allergisoiviin aineisiin ja lakristituutissa ei todellakaan ole suklaareunuksia. Ja tämä ABC on pieni eli siellä ei ole kauppaa erikseen vaan siinä on puoli ruoille ja syöjille ja sitten muutama hylly ulosmyytäville leiville yms kauppatuotteille. Kaikki ABC:tkään eivät ole mitään kaupparavintoloita.

[QUOTE="mä";23357776]"valitettavasti tämä tuote on tilapäisesti loppu" eikä ihmiset siellä skitsoile kassoille.

Jos kyseessä on allergia niin siinä voi ihan kassalla sanoa että anteeksi, lapseni on allerginen tälle suklaalle, onhan teillä korvaavaa vaihtoehtoa varmasti tarjolla.

periaatteesta on pakko saada se mehujää kun se on ilmainen, vaikka sen arvo olis 10 senttiä. Oikeesti just niin suomalaista.[/QUOTE]

Tottakai tuote voi olla loppu, mutta se ei ole sitten päivän tarjoustuote, ja jos on päivän tarjoustuote loppu niin sen tilalle pitää sitten keksiä vastaava tuote samalla hinnalla.

Ei se kyllä ihan noinkaan ole. KAikki tarjoukset kun on nykyään niin kauan kun tavaraa riittää periaatteella. Ja niillähän oli tarjota jäätelöä jälkkäriksi. Se vaan ei AP:lle sattunut kelpaamaan. Missä muka sanotaan että ABC lupaa mehujäätä ruuan kanssa. Siinä ABC:n mainoksessa on vaan tekssit että lasten ruuan kanssa jälkkäriksi jäätelö. Ei siinä mistään vaihtoehdoista puhuta. Se on ihan voi voi jos ei jätski sovi omille lapsille.

[QUOTE="mä";23357776]"valitettavasti tämä tuote on tilapäisesti loppu" eikä ihmiset siellä skitsoile kassoille.

periaatteesta on pakko saada se mehujää kun se on ilmainen, vaikka sen arvo olis 10 senttiä. Oikeesti just niin suomalaista.[/QUOTE]

Mitään mistä minä maksan euroja, ei ole ilmainen. Jos lasten ruoka-annokseen kuuluu mehujää ja minä lasten ruoka-annoksen ostan, on sen hinta aivan takuulla laksettu siihen ruoan hintaan, se ei todellakaan ole ilmainen.

[QUOTE="vieras";23357811]Tottakai tuote voi olla loppu, mutta se ei ole sitten päivän tarjoustuote, ja jos on päivän tarjoustuote loppu niin sen tilalle pitää sitten keksiä vastaava tuote samalla hinnalla.[/QUOTE]

Niin. Minusta kauppa voi myös luvata, et tuotteen saa tarjoushintaan sittenkin kun tavaraa saadaan lisää, vaikka kampanja-aika olisikin loppu.

Ei se kyllä ihan noinkaan ole. KAikki tarjoukset kun on nykyään niin kauan kun tavaraa riittää periaatteella. Ja niillähän oli tarjota jäätelöä jälkkäriksi. Se vaan ei AP:lle sattunut kelpaamaan. Missä muka sanotaan että ABC lupaa mehujäätä ruuan kanssa. Siinä ABC:n mainoksessa on vaan tekssit että lasten ruuan kanssa jälkkäriksi jäätelö. Ei siinä mistään vaihtoehdoista puhuta. Se on ihan voi voi jos ei jätski sovi omille lapsille.

Peesi!

Jospa luet vaikka tuon mainoksen, niin siinä sanotaan että jälkiruokana on joko jäätelö tai mehujää ja kuvassa ravintolassa on kyllä molemmat, että valitse noista. Apsin lempiruoat — APSI

Yhteistyössä