Aaveiden juhlat lapsille, HALOO...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Ihan oudoksi maailma on mennyt. Jo kolmasluokkalaisille opetetaan ihannoimaan aaveita ym.kauheuksia. Ja aikuiset vielä viattomille lapsille niitäpippaloita järjestää. Mikä tät maailmaa vaivaa, tai mikä aikuisia?
Lapset ei saa enää olla lapsia :(

Jaa... täälläpäin on huomisiltana koululla koko perheen halloween-disco, vanhempaintoimikunnan järjestämänä.
Mie en ainkkaan näe siinä mitään pahaa... minusta kivaa ajanvietettä, ja mukava että tuollaisia järjestetään.
Tuolla saa pukeutua jos haluaa... ja joka vuosi siellä on sulassa sovussa olleet niin muumiot, viikatemiehet, pirut , aaveet jne ja prinsessat, kukkaiskeijut ym. hempeämmät hahmot :)

joo,joo, tajusin teidän pointin. Onko teistä ihan aikuisen oikeesti kivaa pukea lapsensa viikatemieheksi? Mä en kertakaikkiaan tajua. Diskokin on siinä rajalla mun tajuntaani tuon ikäisille. Kasvoin itse pumpulissa viidennelle asti. Toivoisin, että omatkin saisi, mutta ei näytä siltä :(

http://www.maurikunnas.net/mauri_kunnas/teokset/kuvakirja/fi_FI/hui_kauhistus/

toi oli mun suosikki kirjojani muksuna....varmaan siks must on tullukkin tällänen itseäni viiltelevä saatananpalvojagootti B)

toinen suosikki oli tää pikku vampyyri kirjasarja :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Halloween onkin varsinainen aikuistumisriitti :D Minusta on ihan hyvä että lapsille opetetaan ettei noita asioita tarvi pelätä..

ai ettei aaveita tarvi pelätä? no ei kai niitä kuulu ihannoidakaan!

Mielikuvitusolentoja? Onko ihan totta että kysyt tuommosta? Ei ainoa vaihtoehto pelkäämiselle ole ihannointi.

joo,joo, tajusin teidän pointin. Onko teistä ihan aikuisen oikeesti kivaa pukea lapsensa viikatemieheksi? Mä en kertakaikkiaan tajua. Diskokin on siinä rajalla mun tajuntaani tuon ikäisille. Kasvoin itse pumpulissa viidennelle asti. Toivoisin, että omatkin saisi, mutta ei näytä siltä :(

Mutta tuo on koko perheen disko, siis se on kokoperheen kivaa... disko, kilpailut, nyyttärimeiningillä herkut ja kahvit sekä mehut, lapsia yläasteikäisistä perheen taaperoisiin + aikuiset, kivaa kaikilla. Eikä tarvii kenenkään miettiä, että missähän se oma teini mahtaa olla juhlimassa halloweenia ;)

Mitä vikaa viikatemiehessä? Ehkä sullekin olis pitänyt ennen kymmenettä ikävuotta jo vähän puhua maailmasta. Ehkä olisit oppinut huumorintajuiseksikin?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Mutta tuo on koko perheen disko, siis se on kokoperheen kivaa... disko, kilpailut, nyyttärimeiningillä herkut ja kahvit sekä mehut, lapsia yläasteikäisistä perheen taaperoisiin + aikuiset, kivaa kaikilla. Eikä tarvii kenenkään miettiä, että missähän se oma teini mahtaa olla juhlimassa halloweenia ;)

Tuohan on koko perheen perhetapahtuma, mut just ne aave jutut ja kaikki örkit, ei tajuu. Tajuun kyllä yhdessä olon koko perheellä.

Meille on huomenna tulossa kymmenkunta pientä 7-9v. haamuilijaa + omat kaksi. Aivan kauhee, mikä äiti ja ihminen olen kun sellaiset juhlat lapsilleni järjestän :laugh:
Lapset on aivan tohkeissaan eikä malttais odottaa huomiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja :

Mitä vikaa viikatemiehessä? Ehkä sullekin olis pitänyt ennen kymmenettä ikävuotta jo vähän puhua maailmasta. Ehkä olisit oppinut huumorintajuiseksikin?

Sitä, että se edustaa mun mielestä tuon puoleisessa noutajaa, joka vie Helvettiin. Sano mitä sanot, se mielikuva mulle tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Meille on huomenna tulossa kymmenkunta pientä 7-9v. haamuilijaa + omat kaksi. Aivan kauhee, mikä äiti ja ihminen olen kun sellaiset juhlat lapsilleni järjestän :laugh:
Lapset on aivan tohkeissaan eikä malttais odottaa huomiseen.

mä huomasin saman tuossa elokuussa kun meil oli kummitussynttärit :laugh:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1488359
"minusta 8vuotialle ei tarvitse opettaa pullonpyöritystä. Kuullostaa ihan teiniäidin bilesuunnittelulle.. Sori suorat sanani."

Alkuperäinen kirjoittaja Uudi:
Peesaan ap:ta. Amerikasta tullut hullutus. Ei lasten tarvi tietää kummituksista, viikatemiehistä, vampyyreistä yms. mitään.

Haluaisin oikasta harhaluulon siitä, että Halloween olisi muka _amerikkalainen_ juhlapyhä. Halloween/All Hallow´s Eve/Samhain on kotoisin eurooppalaisista kelttikulttuureista, jotka vaikuttivat ennen kristinuskon tuloa Brittein saarilla ja nykyisen Ranskan alueella. Myös Suomessa vietettiin Kekriä, jossa on havaittavissa paljon samankaltaisia tapoja kuin kelttien Samhainissa. Amerikkaan Halloween on siirtynyt nykymuotoisen kaltaisena eurooppalaisten siirtolaisten mukana.
Miusta tuntuu, ettei tässä aloituksessa ollut kyse mitenkään kauhuelementtien vastenmielisyydestä ja "amerikkalaisesta naamiaispelleilystä" vaan siitä iänikuisesta "Mun jumala on parempi kuin sun jumala"- jankutuksesta ;) Luurangot on saatanasta ja niin pois päin...

mä en esim tykkää pk lorupussin yhdestä laulusta. joku haamulaulu se on. meilläkun poika ei saa katsoa muumeistakaan mörkö/aavelaivajaksoja. liian jänniä. kiva siinä sitten iltaisin selitellä asioita..

Mä en kans hirveesti lämpene noille vamppyyrijutuille ja viikatteille sun muille. Meillä kyllä vietetään vähän Halloweenia 3 v:n kanssa ja oli kyllä työn takana löytää kivat vermeet, kun kaikki oli mun makuun vähän liikaa. Päädyin sitten kummitusten sijaan enemmän kurpitsa teemaan :D

En mä haluaisi lasteni palvovan Nalle Puhia, prinsessoja ja teennäistä kimallusta, merirosvoja tai juuri mitään muutakaan, mutta lasten teemasynttärit ja muut teemajuhlat on silti erittäin jees, eikä mitään palvontaa ole havaittavissa vaikka molemmat muksut ovat monissa pippaloissa olleet. Halloween-juhliin osallistuvat nyt kolmatta vuotta peräkkäin, ikää 5 v 10 kk ja 3 v 10 kk - eivätkä palvo kummituksia tms.

meillä olis ollu lapsen päiväkodilla koko perheen halloween juhla mut ei osalistuttu, syy se ettei vaan jaksettu enää siihen aikaan lähteä mihinkään kun koululaisella oli vielä läksytki tekemättä ja herätty aamulla 6 aikaan.

Yhteistyössä