Aargh, anoppia ei kiinnosta lapsenlapsi :( *turha avautuminen*

Huoks. Miksi ihmeessä taas annoin periksi ja menimme anoppilaan *morkkis*
Tänään kun näimme, niin tietysti kysyms: "mitä kuuluu,ei ole teitä näkynyt" ja sen jälkeen aivan muuta diipadaapaa heidän tekemisistään koko aika kun olimme. Ei mitään lapsenlapsesta, ei kiinnostanut voinnit yms. Minä sylittelin vauvaa, 4kk ja tarjosin syliin. Ei ehtinyt, kun piti pyykit levittää ja kahvia keittää.
Harmittaa niin vietävästi, että taas lähdin kun tuntuu, ettei pätkääkään kiinnosta.:kieh:
 
"joo"
Arvaa mitä. Mulla on aina ihan samat fiilikset. Itkettää ja masentaa. Ja sis normaalisti meilllä on perheen kanssa mukavaa. Mutta jos näkee lasten isovanhemmat, on pari päivä mieli maassa.

sukulaiset. Miksi heiltä odottaa aina enemmän kuin he mitä he voivat antaa? Miksi ihminen ei opi?
 
"joo"
Miten jotain ei kiinnosta edes vauva? Mulla on jo isommat. Tuon täytyy olla jo jotain tahallista ilkeyttä, tai sitten sillä naisella on 20 lasta, joilla kaikilla on vauva?
 
samassa veneessä
Minulla sama.
Anoppia ei kiinnosta.
Lapset 4v ja 5v.
Mieheni sisarusten lapset kiinnostavat, ovat yökylässä..

Omiani en tiedä voisinko antaa edes yökylään ihan heti, jos haluaisikin yks kaks , veikkaan että hvetti jäätyisi ennenmmin... Perussairauksia joiden hoitoon tulisi eka hieman perehtyä.
Mutta ei anoppia kiinnostanut edes esikoisemme, eka lapsenlapsi, vauvanakaan.

Itse asian kanssa jo ok, mutta surettaa kun esikoiseni ymmärtää jo ettei kelpaa mummolleen, mutta serkut kelpaa.
Onneksi oma äitini on lapsille läheinen ja rakas.
 
"vieras"
Sama täällä.
Paitsi että meillä esittää ärsyttävän tekopirteää lapsille ja jaksaa leikkiä niiden kanssa noin 10 sekuntia kerrallaan ja silloinkin siis hänen ehdoillaan eli lapsen leikkeihin ei mene mukaan, vaan söheltää sen 10 sekuntia jotain omaansa ja sitten kun lapsi on mukana hänen hommassaan, häipyy jonnekin. Argh. Ja on muka omasta mielestään niin kiinnostunut ja niin hyvä isoäiti ja hoitaja. Asuu 120 km päässä ja näkee lapsia ehkä 4 kertaa vuodessa, kun me menemme käymään (juu, ei meitäkään niin kauheasti huvita..). Ei juuri koskaan tule meille käymään, vaikka on 2 autoa ja eläkkeellä ja hyvässä kunnossa ja ikää vasta 65 v. Ei soittele eikä mitään. Ja puhuu tosiaan vain omista asioistaan.
 
Vauvelimme on ainoa appivanhempieni ainoa lapsenlapsi, ehkä siksi odotin jotain suurempaa mielenkiintoa häntä kohtaan. No, nyt täytyy vain niellä karvas pettymys ja toivoa, että tilanne muuttuu ennen kuin pikkuinen sen ymmärtää.
 
Kaisa-Anneli
Mulla sit taas niinpäin, et mun omaa äitiä ei kiinnosta mun lapset.. Mun sisarusten lapset kiinnostaa, lapset kutsutaan sinne yökylään ja pyydetään, että he saavat hoitaa lapsia, jotta vanhemmat saavat olla kahdestaan.. Mutta mun lapsia ei ikinä.. Sitten kun itse tarjoan lapsiani sinne hoitoon, niin ei onnistu, tai sitten sanotaan, että lapset eivät tule hoitoon vaan pelkästään kylään.. Huoh..
 
"shihtzu"
Mulla on ihana ex-anoppi, joka vahtii lapsia aina kun on vaan tarvis ja mahdollisuus, on jopa lasten kanssa enemmän tekemisissä kuin lasten oma isä, tosin asuukin tuossa ihan lähellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samassa veneessä;23874570:
Minulla sama.
Anoppia ei kiinnosta.
Lapset 4v ja 5v.
Mieheni sisarusten lapset kiinnostavat, ovat yökylässä..

Omiani en tiedä voisinko antaa edes yökylään ihan heti, jos haluaisikin yks kaks , veikkaan että hvetti jäätyisi ennenmmin... Perussairauksia joiden hoitoon tulisi eka hieman perehtyä.
Mutta ei anoppia kiinnostanut edes esikoisemme, eka lapsenlapsi, vauvanakaan.

Itse asian kanssa jo ok, mutta surettaa kun esikoiseni ymmärtää jo ettei kelpaa mummolleen, mutta serkut kelpaa.
Onneksi oma äitini on lapsille läheinen ja rakas.
Onkohan meillä sama anoppi?? No, me ollaan onneksi tuon tapauksen kanssa tekemisissä vain pakon edessä pari kertaa vuodessa. Anoppia ei kiinnosta, meitä ei kiinnosta ja lapsia ei kiinnosta joten tilanne on aika ideaalinen.
 
miksi pitäisi
No kiinnostaiskos appea kenties enemmän? Mikä ihmeen oletus se on, että anopin tulisi aina olla onnesta soikenana lapsenlapsesta? Miksi aina naisten oletetaan olevan kiinnostuneita lapsista?
 
samassa veneessä
Onkohan meillä sama anoppi?? No, me ollaan onneksi tuon tapauksen kanssa tekemisissä vain pakon edessä pari kertaa vuodessa. Anoppia ei kiinnosta, meitä ei kiinnosta ja lapsia ei kiinnosta joten tilanne on aika ideaalinen.
minun lapsiani taas kiinnostaa, vaikka ymmärtäävät että mummoa ei hotsita ja se tuntuu pahalta. Ovat kyllä tajunneet ettei sinne ole asiaa ja toinen mummi on se the mummi.

Miehen äiti on nähnyt molempia ehkä yht 20krt tämän 5v aikana. n 30min kerrallaan jos ovat nopeasti ukkonsa kanssa kylässä käyneet.

Niin ja mieheni isä on kuollut, veikkaan että häntä olisi kiinnostanut, oli niin lempeä mies.
Anoppi asuu n 2km päässä meistä.
 
"Mää"
Äitini ei ole edes onnitellut raskaudesta. Ei soittaessaan n. kahden viikon välein koskaan kysy vointiani. On niin välinpitämätön, että pahalta tuntuu. Kahden aikaisemman lapseni kohdalla oli innoissaan ja mukana odotuksessa. Nyt iltatähden kohdalla tuntuu olevan ihan sama vaikka ei syntyisikään... :(
 
"vieras"
Meillä kokemsuta todella ongelmaisista isovanhempisuhteista, mutta ap: Olisiko mahdollista että anoppisi jotenkin "jännittää" ihan pientä vauvaa, eikä halua tunkeilla?
Odota että lapsi kasvaa isommaksi, jutele hänen kuulumisistaan ja luulen että se mummokin sitä alkaa osata olla lapsen kanssa!
Mä itse, vaikka on monta lasta, jotenkin "vierastan" muiden vauvoja, ne on niin pieniä ja mä ajattelen että vauvan ei tarvii olla vieraiden sylissä, sitten kun lapsi itse hakee kontaktia vieraisiin ja niihin isovanhempiin niin sitten voi enemmän sylitellä ym.
 
Tönt
heh..käytiin eilen mun vanhemmilla kahvilla ja äiti oli koko ajan tietsikalla työhuoneessa. isä heilui pihalla. hetken oltiin siinä, juotiin kahvit ja teet. äitiä sitten alkoi harmittaa ku ei ollu mitään ekstraa tarjottavana mutta totesi että seura oli sitäkin parempi. :D seura..mikä seura? pelasimme lautapelejä, minä mies ja lapset. keskenämme. :LOL:
 
"Mina"
Ihan oudolta kuulostaa, että itku kurkussa olet tuommoisen asian takia.. Ei kaikki ylipäätänsä tykkää touhuta lasten kanssa. Ei se tarkoita sitä, että ei välittäisi siitä lapsesta.. Itse olen lapsena ollut paljon mummoloissa, mutta aina omien vanhempieni kanssa. Mummot ovat olleet sen verran iäkkäitä, etteivät todellakaan ole olleet minun kanssa leikkimässä, mutta silti on jäänyt hyviä muistoja mummolasta, kun siellä sai hyvää ruokaa ja leikkiä pihalla mielin määrin. Toivottavasti et itse tartuta lapseesi ajatusta, että mummo ei välitä, koska sitä ei kiinnosta leikkiä lapsen kanssa!

Ja miksi siitä lapsesta pitäisi olla jotenkin erityisen kiinnostunut? Itsellä kaikki kaverit saa lapsia ja suoraan sanottuna minua kiinnostaa paljon enemmän nämä minun kaverit kuin niiden lapset. Edes vauvoja en halua ottaa syliin ja näytellä kiinnostunutta. Sitten kun ne lapset kasvaa ja tulee itse ottamaan kontaktia, niin paljon mieluummin touhuan niiden kanssa jotain pientä kylässä ollessani.

Jotenkin siinä vaiheessa kun näkee seitsemättä pientä vauvaa parin kuukauden sisällä, niin jaksan vaan kommentoida, että jaahas, sullakin on vauva. Mutta ei se tarkoita sitä, ettenkö välittäis niistä tai toivois niille vaan kaikkea hyvää.. Mieluummin vaan keskityn kaikkeen muuhun ja annan sen äidin hoitaa äitinä olemisen.
 
meilläkään mun anoppia ei kiinnosta. Ei soittele. Käydään jouluna, äitienpäivänä jne..(silloin on sen muutaman tunnin selvinpäin)

En jaksa enää ees pahoittaa mieltäni asiasta. Tyttö on 4v ja ei tunnista tätä naista mummokseen.
 
"vieras"
Ihan samaa meilläkin. Juoruaa vain omiaan ja lapsia ei huomioi mitenkään leikeissä tai puheessa kuin ehkä juuri sen 10sekuntia ja sekin vain jos sanotaan, että mummi leiki lasten kanssa. Jätimme yhden lapsen kerran muutamaksi tunniksi mummille hoitoon niin kun mentiin hakemaan pois niin mummi sanoi, että kerrankin oli aikaa surffata netissä ja juoruta puhelimessa jne. kun ei voinut lähteä sisältä minnekään. Lapsi oli leikkinyt itsekseen koko ajan ja kun mentiin sillä oli kaiken huipuksi lääkelaatikko auki, josta näkyi suoraan että osa pillereistä oli laatikon pohjalla lapsen otettavissa. Ei ole toista kertaa ollut hetkeäkään yksin mummilla. Ja tämä vasta alle 60-vuotias mummi.
 
dfdf
Ongelmat kullakin. Minua taas on rieponut, kun anoppia kiinnostaa lapsenlapset liikaakin. Ollaan mustasukkaisia, jos toinen mummi näkee lapsiamme enemmän ja siitä taas seuraa miehen välityksellä riitelyä kotona.
 

Yhteistyössä