AAr ku sattuu! Kissan purema ja TärKeä Kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PahaMYY
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PahaMYY

Aktiivinen jäsen
27.10.2004
2 870
0
36
:'( :kieh:

Kissa kiipes kukkaamppeliin ja menin ottaa sitä pois..no uus koiruus tuli siihen alle innoissaan tuitkiin tilannetta ja kissa peläty ja kun otin sitä pois sieltä amppelista niin puri mua sormeen :kieh: Luuli varmaan, että koira nppas sitä ja puri kaikin voimin :(

Sattuu sattuu, polttaa ja kuumottaa ja verta tulee..voi ei tää tästä viä puuttu ja Minillä kakat housussa just nyt..pitäs saada pestyä yhdellä kädellä :o

Sormesta vuotaa vieläkin verta ja on tosi turvoksissa..hampaat on tikannu keskisormen pään reijille :ashamed: myös kynnessä on reikä, joten kyllä se vaan lujaa puri :o
Riittääköhän ihan desinfiointi tähän?

onko jäykkäkouristus rokote voimassa? Puhdista haava huolella ja jos siltä näyttää niin kipin kapin lääkäriin.

Kissan purema on mulla tulehtunut, mutta parantunut itsekseen. Koiran puremaan jouduin hakemaan antibioottikuurin.

Auts! Oon itse kuullu että tuollaisia pitäis pitää vesihanan alla ainakin sen 5min. heti ja ei sais puristaa haavaa. (ei sitten ihan faktaa) Vaikea sanoa mitä pitäis tehdä, mutta itse soittaisin ainakin jonnekin kysyäkseni pitääiskö sitä käydä jossain näyttämässä. kissathan voi levittää jotakin...
Mutta en usko että on mitään kuolemanvakavaa.

Kannattaa ottaa yhteys jokatapauksessa lääkäriin. Kissanpurema tulehtuu hyvin herkästi ja saat parin päivän antibioottikuurin siihen ihan varmuuden vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Kannattaa ottaa yhteys jokatapauksessa lääkäriin. Kissanpurema tulehtuu hyvin herkästi ja saat parin päivän antibioottikuurin siihen ihan varmuuden vuoksi.

Kyllä,yleensä eläimen(myös kotieläimen) puremaan hoitona antibioottikuuri koska ne tuppaa tulehtumaan herkästi.Myös se monesti jo mainittu jäykkäkouristusrokoite kannattaa tarkistaa et on ajantasalla.

Jäykkäkouristus on voimassa onneks.

On tää tosi tosi turvonnut ja tykyttää ja kirvelee ja vuotaa vaan..tipottais, mutta kuitenkin.

Täytyy varmaan sit käydä sit näyttään lääkärissä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Jäykkäkouristus on voimassa onneks.
Jos edellisestä on kulunut 5v niin antaavat tehosteen.Muulloinhan se annetaan vain 10 vuoden välein.

Saattaapi olla, että on 5 vuotta jo kulunu :/
Täytyy käydä näytillä.

Millään en vaan viitsis pakata lapsia ja lähtee ku eihän niille meinaa saada tällä kädellä ees vaatteita päälle :whistle:

kissojen ja koirien puremista on eristetty yli 150 eri bakteerilajia
Kissanpurema tulisi aina hoitaa varhaisella antibioottihoidolla, koska kissojen aiheuttamat haavat tulehtuvat noin 40- 80 %:ssa tapauksista

http://cc.oulu.fi/~sisawww/esit/060907.htm

Mulla on kissa purrut monestikin enkä ole lääkäriin lähtenyt vaikka tässä viime kesänä tais purra käteen niin että jäi jälki mutta elossa ollaan edelleen, on jäykkäkouristusrokote onneksi voimassa niin en senkään takia mennyt lekuriin kun ei tulehtunut.

Antipiootti kuurin sain tulehduksen takia!

Rokotetta ei tarvinnut uusia, vaikka reilu 5 vuotta sitten oon saanu.

Tossuliinille: Juu, on mussa koiran hampaat käyny monestikin, samoin kissan, muttei koskaan näin pahasti, joten ihan hyvä, että menin käymään =)

Sormenpää tosiaan on kuin tikattu ja kynnestä läpi. Ihan kivikova, kun on niin turvoksissa.

Ihan sairaan kipee ja hirviä jomotus :'(

Ei tässä muuten mitään, mutta ku ois hirveesti hommia ja tää nyt tää sormi kiukuttelee mulle :kieh:

Sain sitten köniini kun kissa sai slaagin pesualtaassa, ja puri käteen. Sai purtua peukalonivelen päältä SYVÄN haavan, mutta ei vuotanut juuri yhtään verta. Haava oli onneksi todella pieni, mutta peukaloon jäi 3-4mm syvä kolo, jonka sisällä näkyi jotain valkoista, en osaa sanoa oliko se luu, nivel vai jotain rasvakerrosta. Desinfioin haavan ja ne umpeutuivat todella nopeasti, luulen että luonto hoitaa loput. Haavat eivät ole kipeitä, ja minulla on jäykkäkouristus voimassa vielä kolme vuotta. Silti kun puristan rannettani, heijastaa kipu laajalle ranteeseen (jänteisiin myös?), en pysty nostamaan tavaroita ja tukanpesukin aamulla oli aika könkästä.

Auttaisikohan varotoimena Burana 600:nen tähän, sehän toimii myös tulehduslääkkeenä?

Yhteistyössä