Äänioikeutta verojen perusteella!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mietiskelijä"

Vieras
Mä oon ajatellut, että vois olla ok, että kaikisa vaaleissa äänestysoikeus määrittyis maksettujen verojen perusteella. Kuitenkin ne veronmaksajat on niitä yhteiskunnan tukipilareita joten niiden pitäis päättää. Ja sitten toisaalta olis se hyvä puoli, ettei verohuijareilla ei olis valtaa. Mitäs mieltä?

Eli jokaisella olisi yksi ääni jokaista maksettua veroeuroa kohti. Tai joku sentyyppinen juttu.

mulle käy hyvin mutta mitäs luulet miten käy lapsiperheille ja työttömille tuolla systeemillä?

No kaipa sitä lapsiperheetkin veroja maksaa? Ja iso osa työttömistäkin. Mutta oikein se olis, että maksajalla olis valta. Moni varakas sitä paitsi ajattelee muutakin omaa napaa, toisin on aika usein tällä yhteiskunnan pohjasakalla. Anteeksi törkeät termit, en silti ajattele, että kaikki köyhät olisi mitään pohjasakkaa, mutta aika moni kyllä on.

mulle käy hyvin mutta mitäs luulet miten käy lapsiperheille ja työttömille tuolla systeemillä?

Eikös työttömiltä viedä lähtökohtaisesti 20% veroja siitä työttömyyskorvauksestaan? Se on enemmän mitä monella työtätekevällä, joten tuolla ajatusmallilla sossupummeillakin olisi enemmän äänivaltaa kuin joillain työtätekevillä.

Yksi idioottimainen aivopieru siis tämäkin idea taas kerran!

kokoomus saisi noin 98% äänistä ja vastikkeetonta rahaa ei enään tässä maassa jaettaisi.

Ei se noin menisi. Läheskään kaikki hyvin tienaavat eivät äänestä Kokoomusta. Mutta varmaan heidän kannatus kyllä lisääntyis.

Ja tuo että työttömät maksavat 20 prossaa veroa... mut lopulta verotus tasataan, joten sen perusteellahan se menee. Eli jos tulot on pienet, niin aika iso palautus tulee. Ja jos taas on iso työttömyyskorvaus, tulee mätkyt.

jos maksettujen verojen mukaan saa ääniä lisää niin muutama ihminen tässä maassa omistaa jo äänistä puolet. siinä kohtaa ei paljon työttömien maksamat verot merkitse ja pikkuhiljaa me kaikki muut olemme orjia.

• Tykkää
Reactions: LIEN
jos maksettujen verojen mukaan saa ääniä lisää niin muutama ihminen tässä maassa omistaa jo äänistä puolet. siinä kohtaa ei paljon työttömien maksamat verot merkitse ja pikkuhiljaa me kaikki muut olemme orjia.

No täyttä potaskaa. Suomessa tulonjako on maailman tasaisimpia ja se eliitti on aika pieni. Ei heidän kokonaisosuus ole kovinkaan suuri. Pääomat on eri asia kuin maksetut verot.

tiedän kyllä mikä on pääman ja maksettujen verojen ero. luuletko ettei pääoman hallitsijat käyttäisi tilaisuutta hyväkseen. minulle käy mikä vaan systeemi mutta joku nero pitäisi löytyä joka keksisi sen oikean ratkaisun.

Naurettava ajatus. Ja menis ihan mahottomaksi tuo ääntenlaskukin paikanpäällä ja sitten vielä varmaan äänisalaisuuskin kun sieltähän pitäis nähdä verotulojen perustella että kuka äänesti ketä. Ihan tyhmää. Rikkaat juu vamraan haluis joo.

Yhteistyössä