äänekäs nukkuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ullauneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ullauneton

Vieras
hei,

meidän 1 kk vauva on todella äänekäs nukkuja. Unissaan kröhisee, ähkii ja puhkii melkein jatkuvasti ja meidän muiden nukkuminen on vaikeaa; ilman korvatulppia ei tulisi mitään. Olen koittanut laittaa tyttöä eri asentoihin tai nukuttaa eri paikoissa(sänky, sitteri) mutta mikään ei tunnu auttavan. Olen myös pitänyt huolen että masu on täynnä ja vaippa kuiva; siitä huolimatta on tuollainen levoton "röhnöpossu". Tuntuu kuin neitillä olisi kurkussa jotain "ylimääräistä"; siis itsekin varmaan pitää tuollaista ääntä, jos on esim. flunssa ja tukkoinen. Kannataisiko esim. huuhdella suu aina syönnin jälkeen vedellä vai mikä ihme auttaisi?

Minäkin luulin että meidän tyttö on laitettava kaksikuisena omaan huoneeseen kun pitää niin järjetöntä örinää ja murinaa unissaan...

Jos tuntuu että nenä on tukossa niin laita keittosuolatippoja.
Mutta meillä tuo meni ohi ja parikuisena nukuttiin jo sievästi tuhisemalla...

Toisaalta olet itse ainakin varmasti 'yliherkistynyt' vauvan äänille (niinkuin luonnollista on) ja vähitellen varmaan sinunkin alitajunta ymmärtää että vaaraa ei ole eikä tarvitse herätä joka inahdukseen.

meilläkin oli pieni karhunpentu, joka örisi ja murisi, ähkäili ja ähki kaiket yöt. korvatulpat oli käytössä molemmilla vanhemmilla, mutta läpi se meteli silti kuului! eli heikosti tuli nukuttua. mutta murinat meni ohi siinä kun ikää tuli 3 kk. vatsassa varmaan kaihersi, mutta onneksi ei sentään itkenyt.

Monet pikkuvauvat ovat varsinkin alkuvaiheessa tosi äänekkäitä nukkujia, kaikenlainen rohina ja ähinä on ihan normaalia. En usko että kannattaa ruveta mitään suuta huuhtelemaan.

Jos on flunssa niin kyllä sen huomaa kun nenä on räkäinen / yskii. Silloin toki keittosuolatipat, nenäfriida (apteekista) ja sängyn päädyn nostaminen koholle (esim puhelinluettelot jalkojen alle, jotain hyötyä niistäkin) auttavat vähän.

Äidille vaan korvatulpat korviin, itku kyllä kuuluu niiden läpi...

Yhteistyössä