Aamutomeni hämmästytti...

• Viestiketjun aloittaja höpsälöörä
  • Ensimmäinen viesti
höpsälöörä
aamutoimeni hämmästytti niin kovasti lastenhoitajaa, että laitan galluppia tänne.. eli MITEN SINUN AAMUTOIMESI?
meillä herää kaikki 3 lasta ja äippä klo 6 joka aamu.
lapsille valkataan päiväkotivaatteet, puetaan
äiti juo kahvia lapset maitoa/mehua
pestään hampaat ja nassut
petaan kaikkien petit
järjestelen tavarat paikalleen mitä on aamulla levitetty
harjaan lattiat
kerään pyykit ja kone pyörimään
astianpesukone pyörimään
siivoon keittiön pikasiivouksella
Sitten puetaankin ulkovaatteet ja menoks hoitopaikkaan klo 8

Alkuperäinen kirjoittaja höpsälöörä:
aamutoimeni hämmästytti niin kovasti lastenhoitajaa, että laitan galluppia tänne.. eli MITEN SINUN AAMUTOIMESI?
meillä herää kaikki 3 lasta ja äippä klo 6 joka aamu.
lapsille valkataan päiväkotivaatteet, puetaan
äiti juo kahvia lapset maitoa/mehua
pestään hampaat ja nassut
petaan kaikkien petit
järjestelen tavarat paikalleen mitä on aamulla levitetty
harjaan lattiat
kerään pyykit ja kone pyörimään
astianpesukone pyörimään
siivoon keittiön pikasiivouksella

Sitten puetaankin ulkovaatteet ja menoks hoitopaikkaan klo 8
Herätään vasta n. 6.50
Nuo kuuluu lähinnä iltaan taikka koulun jälkeen.. :whistle:
nuo muut tehään mekin aamulla.

hoo
Mua hämmästyttää se, että lapset juo maitoa/mehua ja sen jälkeen pestään hampaat. Eli jos lapset juo mehua, niin suussa on sokeria ja sitten hammasharjalla vielä hinkataan ja levitetään se varmasti joka hampaaseen ja koloon????

tuttiputti
Meillä aika samanlaista, mutta itse herään klo 6 ja lapset klo 7. Hoitoon lähdetään 7.30.

Pyykkiä en tosin aamuisin pese, kun en ehtisi levittää sitä kuivumaan.

Minttu
Meillä herätän lapsen vähän ennen seitsemää, itse olen jo ennen käynyt aamupesulla, sitten on lapsen vuoro. Sillä välin kun hän on pesulla laitan vaatteet valmiiksi ja puetaan yhdessä, letitän tukan yms. Sitten lapselle jää aikaa hetki leikkiä. Itse puen ja mahdollisesti syön aamupalan, sijaan vuoteet ja sitten lähden viemään lapsen hoitoon kahdeksaksi.

En ihan ymmärrä miks sun pitää lapset herättää niin aikaisin jos lähinnä sulla on aamuksi paljon puuhaa? Ja miks jätät niin paljon kotihommia aamulle?

n
Jokainen kai pesee pyykkinsä ja tiskinsä juuri silloin kun haluaa. Minä laitan koneet pyörimään illalla, koska yösähkö om hieman halvempaa, mutta mieluummin tekisin sen aamulla. Kyllä minäkin joka tapauksessa pikasiivoan keittiön ja eteisen lattioineen.

vieras
Jos meillä lähdetään aamulla töihin ja hoitoon niin nukutaann kyllä mahd. pitkään ja herätään vasta kun on pakko.
Siis esim. Äiti ja isi herää kello 7 syömään aamupalaa ja pukemaan, lapset herätetään 7.30 ja kaikki autossa klo7.55
Keittiössä laitan astiat koneeseen, mutta en muuten rupea siivoamaan.
Ja koen kyllä että nukkuminen lapsillekin on tärkeämpää kun sängynpetaus.

ap
En ihan ymmärrä miks sun pitää lapset herättää niin aikaisin jos lähinnä sulla on aamuksi paljon puuhaa? Ja miks jätät niin paljon kotihommia aamulle?

no meillä lapset herää ihan itsestään klo6 joskus jopa klo5jälkeen...
katsos, KOTIHOMMIA on aamuksi, päiväksi ja illaksikin.... mie vaan tykkään et kun tullaan kotiin niin asunto on "valmiiksi" siisti...

mä herätän kyllä lapseni aamulla 6 jos mennään kahdeksaan päiväkotiin. meillä on aamut niin kamalia muuten jos joutus tuota hidastelevaa ja lorvivaa 5vuotiasta kokoajan hoputtaa puoliunisena.

Moi
Mä ite olen niin aamu-uninen, että saisin varmaan päänsärkyä jos joutuisin teidän aamutouhuja katsomaan. Ihannehan tuo toki olis, että jaksais aamusta alkaen. Ja voihan olla että kunhan työt taas kutsuu, niin on pakko olla reippaampi.

Wilpuri
Me herättiin tänä aamuna koko porukka (siis kolme lasta ja kaks aikuista) n.6.10. Illalla olin katsonut tän päivän vaatteet valmiiksi, ulkokamat oli laitettu nippuun.
Päästin koirat ulos, puin päälleni, laitoin kahvin tippumaan, tytöt pukivat päälle, isäntä puki pojalle päälle, isäntä ja miän syötiin pikkusen aamupalaa, hampaitten pesu, koirat sisälle+niille aamunaput, sit ulkokamat niskaan ja menoksi. Autossa oltiin menossa kohti päiväkotia n.7.00!

Jäi kyllä sängyt petaamatta, muttta kun ovat yläkerrassa, niitä ei kukaan näe. Pyykit ja astiat oli edellisenä iltana pesty. Että näin meillä.

aamutakkuinen äiti
meillä nukutaan mahdollisimman pitkään, vaikka sänkyyn mennäänkin aikaisin, tenava 20 jälkeen ja usein itsekin nukahdan samalla -ja nukun sinne 06-07, joskus jopa pitempään!

laitan illalla valmiiksi päiväkotivaatteet ja usein omanikin, koska pää on mulla ihan jumissa aamulla. jos heräämme kovin aikaisin, lapsi saa jugurtin tms. aamupalaksi, kun päiväkotiin menee vasta klo 08. mun oma syöminen unohtuu valitettavan usein ja muistan sen sitten, kun on 09 kamala nälkä...

aamut menee niin tohinalla, ettei sotkua juuri ehdi syntyä, yleensä tavarat laitetaan paikoileen illalla koko perheen voimin, tiskit tiskataan ja pyykkikone täytetään valmiiksi, jotta sen voi pistää pyörimään, kun aika on sopiva. jotenkin tuntuu silti, että kotona on aina kaaos ja siivottavaa, ja aina väsyttää...

sängyt on pakko pedata joka aamu, kun kissat päivisin käy 'salaa' sängyssä nukkumassa :D

Hohhoijaaaaa
Musta tuo on ihan lasten kiusaamista. Kyllä ne lapset on väsyneitä kun pitää turhan takia noin aikaisin herätä. En herättäisi lapsia noin aikaisin turhan takia, taitaa olla äidn viitsimättömyyttä tehdä asioita ripeämmin. :(

Hahhah, vai kiusaamista! Mielestäni lähinnä äidin kiusaamista herätä kello 6 :D .

Kuulostaa ihan normaalilta. Minä olen aamuihminen, ja tykkään tehdä kaikki kotihommat aamulla. Päivä jää sitten vapaaksi ulkoilulle ja ilta rentoutumiselle.
Meilläkin lapsi herää kello 6, ihan itsellään. Menee nukkumaan 20-21. Hän syö aamupalan yleensä puoli kahdeksan aikaan, koska aiemmin ei ole nälkä.
Minä juon aamukahvit, laitan koneet pyörimään, pyyhin kaikki tasot ja järjestän levällään olevat tavarat jo ennen kello seitsemää. Ja surutta kyllä myös jätän kaikki koneet pyörimään itsekseen kun poistun kotoa.
Ainut, mitä en ymmärrä aloittajan rutiinissa on tuo hampaiden pesu. Hampaat kuuluu minun järkeni mukaan pestä ensimmäiseksi, ja vasta sitten syödä tai juoda.

Yhteistyössä