Aamun kukkuja ja veden sylkijä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jaa-a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jaa-a

Uusi jäsen
25.07.2007
14
0
1
kohta 1-vuotta täynnä ja poika juo varmaan vielä 10-vuotiaanakin tuttipullosta. Vesi ja maito otetaan kyllä nokka-tai tavallisesta mukista kyllä suuhun mutta valutetaan ulos. Aina.
Ja aamulla noustaan viimeistään kuudelta oli menty miten myöhään tahansa nukkumaan. Illalla tosin nukkumaanmenoaika on yleensä siinä 19.30 ja muksu ihan tapissa.
Minä vaan en tätä jaksa, mies tulee kotiin kuuden jälkeen, joten olen koko pirun pitkän päivän yksin ja mitä aikaisemmin rumba alkaa, sitä pidempi päivästä tulee. Lisäksi isäntä syyllistää minua, kun toista lasta halua, kotona olo kun ei tunnu meikäläisen jutulta lainkaan. Argh,tekisi ihan oikeasti välillä mieli kävellä rekan alle.

Moikka!

Meillä esikko oli aamuvirkku ja on vieläkin, tosin ei enää niin paha kuin aiemmin. Vauvana (8kk-1.5v.) saatto huonoina aamuina herätä 04.30. Herää vieläkin aikaisin riippumatta siitä kuinka myöhään on menny nukkuun. Meillä auttoi se että radikaalisti lyhennettiin päikkäreitä. Aluksi ei olis raaskinut, mutta kun herra olis nukkunu neljättä tuntia putkeen niin jotain oli tehtävä.
Ja ymmärrän ton jaksamis jutun. Mun mies on jokatoisen viikon niin että tulee kotiin vasta kahdeksan pintaan, vaikka on lähtenyt jo yöllä. Toisille viikoilla se lähtee sitten illalla ja on yön pois, nukkuen seuraavan päivän. Meillä kaksi pikkuista, joten saa ihan päivätyön niiden kanssa tehdä.
Jaksamista kuitenkin sulle ja vältä rekkoja! :saint: Oikeesti jos tuntuu pahalta niin pyydä apua. Joku joka voisi tulla sua päästään hengähtään, voisi auttaa jaksamaan!

Ei millään pahalla, mutta siis oikeestiko on vauvan juomaan opettelu ongelmasi...? :o Ja useimmat vauvat kyllä herää aikaisin. Ei millään pahalla, mutta miksi ihmeessä olet tehnyt lapsen jos näin mitättömät jutut saa harkitsemaan, edes leikisti, rekan alle heittäytymistä? Lisäksi tuntuu kuin itse syyllistäisit vauvaasi elämäsi pilaamisesta (noi jutut "vielä 10 -vuotiaanakin", jopas arvostat lastasi). Huhhuh....

Nimim. Väsynyt, mutta niin onnellinen äiti

Alkuperäinen kirjoittaja Junnu:
Ei millään pahalla, mutta siis oikeestiko on vauvan juomaan opettelu ongelmasi...? :o Ja useimmat vauvat kyllä herää aikaisin. Ei millään pahalla, mutta miksi ihmeessä olet tehnyt lapsen jos näin mitättömät jutut saa harkitsemaan, edes leikisti, rekan alle heittäytymistä? Lisäksi tuntuu kuin itse syyllistäisit vauvaasi elämäsi pilaamisesta (noi jutut "vielä 10 -vuotiaanakin", jopas arvostat lastasi). Huhhuh....

Nimim. Väsynyt, mutta niin onnellinen äiti

Hei, tämä oli mielestäni vähän tyly vastaus... ei se äitiys aina välttämättä tunnu niin ihanalta jos väsyttää, vaikka miten lasta olisi halunnut. Tuntuu hiukan julmalta että vähättelet tyyliin "miksi ihmeessä olen tehnyt lapsen". Näinkö sinä vastaat niillekin äideille jotka kärsivät synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? Minusta on hienoa että uskaltaa kirjoittaa ääneen jos äitiys ei aina tunnu niin ruusunpunaiselta - eikös se ole jo yksi avunpyyntö kun siitä kirjoittaa tai sanoo ääneen?

Mutta luulenpa että jos ap saisi hiukan edes levättyä niin nokkamuki asiatkaan eivät varmasti tuntuisi niin isolta ongelmilta. Olisiko teillä mahdollisuutta saada apua päiviin niin että pääsisit itse pariksi tunniksi hengähtämään? Tai voisiko miehesi herätä viikonloppuisin vauvan kanssa ja itse saisit vielä pari tuntia nukuttua? Tai pystyisitkö nukkumaan päikkäreitä vauvan kanssa yhdessä?

Mutta vaikka ei varmasti tällä hetkellä auta asiaa yhtään niin eiköhän tuokin tuosta helpota ajan kanssa. Voimia ja jaksamista joka tapauksessa! Niin, ja mitä tulee tuohon toiseen lapseen ja siitä kiistelyyn miehesi kanssa, niin älä anna miehesi syyllistää sinua - jos et ole valmis vielä (tai ikinä ) toiseen lapseen, ei siihen missään nimessä pidä painostuksen alaisena ryhtyä.

Yhteistyössä