Aamuinen sisätutkimus

• Viestiketjun aloittaja rv38+6
  • Ensimmäinen viesti
rv38+6
Olin siis aamulla alakautta tehdyssä sisätutkimuksessa, kokeili kohdunsuun ja lantionluut ym.

Nyt tuntuu, että alapää jäi sen takia kipeäksi ja ne lantionluut mitä sörkki sormellaan, tutkimus oli aika epämiellyttävän tuntuinen.

Siispä mielenkiinnosta kyselen onko teillä ollut samanlaisia kokemuksia, että kyseisestä tutkimuksesta jäänyt paikat kipeiksi? Vai johtuuko kenties muusta.

Kiitos vastanneille! :)

bb
Mulle ei edes tehty loppuraskaudesta sisätutkimusta,sanottiin vaan että kyllä se lapsi varmaan mahtuu tulemaan.Toisessa raskaudessa sitä tuskin myöskään tehdään? Mutta niin synnytyksen jälkeisestä tarkastuksesta jäi ainakin paikat kipeiksi.

hmm
Sulla on nyt noin hyvin jo viikkoja, joten lääkäri on varmaan uskaltanut sörkkiä ihan kunnolla.

Mulle lääkäri teki sisätutkimuksen rv 38+0, kun piti käynnistää ja tuo tutkimus sai aikaan sen, että "limatulppa" lähti irtoamaan. Noh, synnytyksen käynnistymiseen sillä ei varmaan ollut vaikutusta, mutta sieltä kohdunnapukan kohdilta oli kyllä ihan turkasen kipeä. (Mitään lantionluiden kipua en muista. )

vieras
Mulla tuli koko alapää niin kipeäksi, etten meinannut päästä kävellen kotiin :( Koko illan särki alavatsaa ja vihloi joka paikkaa, kun vähänkin liikahti. Siksipä en jälkitarkastukseen kyseiselle lekurille mennytkään, kävin yksityisellä.

En tiedä noilla viikoilla, mutta molemmat lapseni ovatsyntyneet ohi la:n (toinen rv 42 ja toinen 41+6) silloin ihan sanoivat, että sisätutkimus tehdään "kovakouraisesti" ja yleensä tulee verta. Tarkoitus on venyttää kohdunsuuta ja yrittää saada synnytys käyntiin luonnostaan. Sattui niin syötävästi, mutta lapset syntyivät ilman käynnistystä. Kai se kipu kuuluu asiaan... Äippäpolin seinälläkin on lappu, jossa mainitaan, että sisätutkimuksen jälkeinen kipu ja verenvuoto ovat normaalia. :(

Yhteistyössä