Aamu-uniset, siirsitkö sinä tietoisesti rytmiä kohti aikaisempaa aamuherätystä muutamaa viikkoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja illan virkku, aamun torkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

illan virkku, aamun torkku

Vieras
ennen vauvan syntymää, että aikaiset aamuheräämiset luontuisivat helpommin vauvan kanssa?

Olen tehnyt niin ja ei tee enää pahakaan herätä aamulla jo vähän yli seitsemän.

Olen myös pyrkinyt olemaan hereillä koko aamupäivän tekemällä erilaisia kotitöitä, tuolla sen aamupäivän väsymyksen saa karkotettua jotenkin. ( Koska jos/kun vauva herää ajoissa aamusta ylös, niin sitä on itsekin oltava virkkuna koko aamupäivä - ei passaa mennä uudestaan nukkumaan, jos vauva on pirteällä tuulella )

Sitten nukun vasta päivällä pienet päikkärit. Illan jaksan tuolla konstilla olla pirteä ja puuhakas. Enemmän - myönnän - saan aikaiseksi illalla, kuin aamupäivällä.

Sepähän oli yks ja hailee kun tenava nukku päivisin todella vähän ja heräili öisin. Sekä alko herätä aamuvarhain, oiskin nukkunu edes sinne seiskaan. En tienny että noin vähäunista voi ollakaan joka jo vastasyntyneenä valvoi ja valvoi.

en, äitiyslomalla esikoisen kanssa herättiin aina joskus 11-12. Tai heräilihän se syömään välissä mutta nukahti aina uudestaan. Ne aamu 7 herätykset alkoivat vasta siinä vaiheessa kun vauvasta tuli taapero.

Vauvan kanssa usein nukuttiin/pötköteltiin sängyssä 10 saakka, vasta lähempänä vuoden ikää alkoi heräillä aiemmin ja nykyäänkin (2,5v) herää yleensä klo 8 kieppeillä, eli ei mikään aamuvirkuin tapaus :) monesti ollut kausia kun herää klo 9 aikaan vaikka nukkumaan on pikkuvauvasta saakka laitettu klo 20.00.

Pehmeästi olen saanut vauva-aikana itsekin totutella ja nukun kyllä pidempään viikonloppuisin monesti edelleen kun mies herää lapsen kanssa 8-9 aikaan :) enemmän olen huolissani siitä kun pitää palata työelämään, silloin vasta joutuukin heräämään!

Meillä on kuusiviikkoinen vauva, joka on melkein heti sairaalasta tultuamme nukkunut öitä noin klo 01-11. Yöllä herää muutaman kerran syömään ja nukahtaa heti syötyään. Päivällä sitten nukkuukin tosi vähän, lähinnä torkahtelee muutamiksi hetkiksi. Luulin, että äitiyslomalla saisin vaikka mitä aikaiseksi täällä kotona, kun vastasyntyneet kuulemma nukkuvat suurimman osan vuorokaudesta... Toisin kävi :D. Mutta aivan turhaa olisi ollut harjoitella aikaisia aamuheräämisiä, kun ei vauvakaan silloin herää.

Yhteistyössä