Ääliö mies (syömisestä ja painosta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiimalasi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiimalasi

Vieras
Miehen suusta voi näköjään nykyisin odottaa mitä tahansa paskaa.

Tänään tokaisi ettei minun pitäisi syödä ruokaa kaksi kertaa päivässä koska voin lihoa. Siis VOIN LIHOA. Aikuinen ihminen ei kuulemma tarvitse kahta ruokaa (ilmeisesti siis lämmintä ruokaa) päivässä.
Syön lounaan töissä aamupäivällä ja kun tulen kotiin niin syön usein (en aina) 16-17 aikaan tyttären kanssa päivällistä, kun 2v lapsen tarvitsee kuitenkin saada toisen ruoan.

Olen melkein koko ikäni syönyt 1-2 lämmintä ateriaa päivässä (jos siihen ollut mahdollisuus). Ylipainoa ei ole eikä ole ikinä ollut. En ole mikään luuranko, ihan normaalivartaloinen. BMI on tällä hetkellä 21 ja olen raskaana (ensimmäinen kolmannes menossa).
Ensimmäisessä raskaudessa en lihonnut paljoa, 9 raskauskiloa tuli yhteensä ennestään normaalipainon päälle ja kaikki (+ 1-2 kiloa lisää ) lähti 2kk sisään synnytyksen jälkeen. Lapsi oli syntyessään suht pienikokoinen, alle kolmikilonen.

Nyt mun sit pitäisi ukon mielestä olla syömättä toista ruokaa koska VOIN LIHOA. Et sillee. :headwall:

Törppö mies. Mun mielestä parempi syödä tuo kaksi lämmintä ateriaa, niin ei tule syötyä mitään turhia juttuja. Jatka sä vaan sillä linjalla, minkä oot hyväksi havainnut, miehen suustaan päästämästä sammakosta viis.

Jos raskaana olet niin nythän olisi juuri tärkeä syödä tarpeeksi ja monipuolisesti! Ja parempihan se että syöt kaksi kunnon ruokaa ennemmin kuin nälkääsi napostelet sitä sun tätä...

Tuo kuulostaa just siltä, että joku työpaikan äijä on sanonut, että heidän vaimo syö vain yhden lämpimän ruoan päivässä. Tai vielä todennäköisemmin joku niistä työpaikan "syön kuin lintu" -naisista on kauhistellut naisia, jotka syö oikeita lämpimiä aterioita.

Jos miehesi ei ole aiemmin esittänyt ruoka-aiheisia manifesteja, niin vaikea kuvitella, että hän yhtäkkiä vaimonsa toisessa raskaudessa keksii oma-aloitteisesti, montako lämmintä ateriaa päivässä on oikea määrä.

Sinun kirjoituksesta huomaa, että olet fiksu ihminen. Jokainen järjellä varustettu ihminen tietää, että on hyvä syödä useampi pieni kerta-annos päivässä, kuin vetää yhdellä kertaa hirveä kasa tai sitten syödä napostella kokoajan jotain. Raskaana ollessa on ehdottoman tärkeää syödä riittävästi ja terveellisesti. Jatkat samaan malliin vaan:)

No kiitos kommenteista, mä jo mietin että mitä ihmettä... että eikös se juuri nimenomaan ole terveellistä syödä näin.
Olkoot mies nälkäkuurilla mun puolesta, itse säätelen syömiseni niin kuin itselleni parhaiten sopii.
Nälkäkuurilla hän saa ollakin jos minusta on kiinni, en kyllä enää tarjoile mitään ylimääräistä hyvää. Hankkikoot itse jos jotain ylimääräistä tarvitsee työpaikkaruokalansa tarjonnan lisäksi. :)

Niin ja lisäksi että mieskin on normaalipainoinen, samoin lapsi. Miehellä taitaa olla joku läskifobia kuitenkin. Toivottavasti ei tee tytöstä anorektikkoa jos tuon tapaista nuorelle teinille sitten möläyttelee!