Ääh tuli sanottua lapselle rumasti ja nyt kaduttaa...Onko muilta päässyt sammakoita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olin tosi väsynyt työpäivän jälkeen ja lapsi ei millään meinannut rauhoittua ruokapöytään, niin tuli verrattua lasta aika rumasti isäänsä, joka ei ole meidän elämässä. Nyt kaduttaa.
Tietenkin sen jälkeen tajusin virheen ja yritin korjata sitä parhaani mukaan, mutta asia jäi silti mietityttämään.. Onko muille sattunut vastaavaa? Kaduttaako jokin asia, mitä olet joskus sanonut lapselle?
Vertaistukea tarvitaan <3

No en ole sanonut mitään mikä olisi kaduttanut, mutta kerran heitin ruokapäydässä vesilasin lapsen päälle, kun meno yltyi ihan ruokottomaksi. Olisi ehkä voinut jätttää tekemättä

Olen sanonut ja tehnytkin joskus ikäviä, nimenomaan suutuksissaan täysin kontrollin menettäneenä. Hetihän sen huomaa, virheensä ja alkaa suunnaton kadutus ja morkkis! Pyydän anteeksi ja sovitaan riitelyt ja otan opiksi. Enää ikinä en aio esim. tukistaa, se tuntui niin kauhealle kun tajusi mitä teki toiselle :( Joskus illalla kun katsoo nukkuvaa lasta ei voi käsittää miten vasta pari tuntia aiemmin se tuntui maailman kurittomimmalle kakaralle. Itkutkin pitää toisinaan pirauttaa kun soimaa itseään niin. Vaikka oikeasti tiedän että olen tosi hyvä äiti ja vanhempi, ja kasvan siinä koko ajan paremmasi :)

Joo, olen. Onneksi ei montaa kertaa, mutta kaikille noita kai käy.
Välillä vain napsahtaa ja päästää suustaan jotain todella törkeää. Samalla sekunnilla tajuaa, miten tyhmästi sanoi.

Mitä törkeää olette sanoneet? Minä sanoin kerran nuoremmalle lapselleni, että miksei hän voisi olla samanlainen kuin isosiskonsa, joka on hyvin tunnollinen ja tottelevainen. Äääks :/

Monta kertaan olen sanonut mitä kadun. :( mulla on vaikeuksia hillitä kieltäni muidenkin kanssa suuttuessani ja tässä asiassa saan aina pyytää anteeksi. Eniten tämä tuntuu pahalta lasten kanssa kun juuri heille en haluisi sanoa ikinä rumasti, mutta juuri he eniten saa minussa tätä piirrettä esiin, varsinkin esikoinen joka on mun luonteinen räiskähtelijä, erittäin vilkas ja itsepäinen kuin mä lapsena.

Yhteistyössä